Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: سازمان اداری و استخدامی کشور در سال ۹۷ مجوز جذب ۲۰۰ نفر برای تامین نیرو را به سازمان پزشکی قانونی اختصاص داده است اما این سازمان به دلیل تامین نشدن اعتبار مالی موفق به برگزاری آزمون و جذب نیرو نشده و در جذب نیرو با محدودیت مواجه است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ عباس مسجدی آرانی، افزود: به رغم اصلاح تشکیلات سازمان پزشکی قانونی در سال ۱۳۹۲ و برگزاری آزمون های استخدامی متعدد در چند سال اخیر، نه تنها موفق به تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود نشده ایم، بلکه در موارد متعددی پزشکان جذب شده پس از ورود و آشنایی با شرایط خاص شغلی و محیطی و سختی کار در پزشکی قانونی و مقایسه آن با حقوق و مزایای سایر سازمان های مشابه در مناطق توسعه یافته و مراکز استان ها اعلام انصراف داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که در آزمون های استخدامی این سازمان در اکثر موارد مراکز پزشکی قانونی مناطق کمتر توسعه یافته فاقد داوطلب است و در عمل راه اندازی این مراکز و خدمت رسانی به مراجعه کنندگان با مشکل جدی مواجه است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده در سال ۹۶ بر اساس بند (د) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور مجوز بکارگیری ۱۰۰ نفر پزشک عمومی و ۲۰ پزشک متخصص به سازمان پزشکی قانونی اختصاص و اقدامات مربوط به بکارگیری این افراد انجام شد.

وی افزود: در حال حاضر از مجموع هفت هزار و ۳۴۸ پست سازمانی ۶۵ درصد آنها بلاتصدی است و همچنان با مشکل کمبود نیرو انسانی مواجهه هستیم.

سازمان پزشکی قانونی کشور زیرنظر رئیس قوه قضاییه به منظور انجام وظایفی شامل اظهارنظر در امور پزشکی قانونی و کارشناسی آن، کالبدشکافی و انجام امور آزمایشگاهی و پاراکلینیکی به دستور مراجع ذیصلاح قضایی، پاسخ به استعمالات ادارات و سازمان های وابسته به قوه قضاییه و سایر دستگاه‌های دولتی، اجرای برنامه‌های کارآموزی پزشکی قانونی و بررسی صلاحیت علمی داوطلبان خدمت پزشکی قانونی در سازمان، همکاری علمی و انجام امور آموزشی و پژوهشی مورد نیاز دانشگاه‌ها که برای پیشبرد اهداف سازمان و دانشگاه‌ها و تبادل اطلاعات علمی مورد نیاز با مراکز آموزشی و پژوهشی داخل و خارج کشور تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: سال آینده شاهد توفیقات خوبی در ارائه خدمات رسانی به مردم باشی هیات ویژه درباره ادعای شکنجه اسماعیل بخشی تشکیل شد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حقوق خدمت رسانی قوه قضاییه کارشناسی نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۹۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» به همه اهدافش نائل شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرلشکر باقری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: عملیات وعده صادق با اسم رمز یا رسول الله با موفقیت کلامل از شب گذشته تا امروز صبح به انجام رسید و به همه اهدافش نائل شد.

علت این عملیات عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمزی بود که برای ما به هیچ وجه قابل قبول نبود. اینکه رژیم صهیونیستی بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار دهد و مستشاران قانونی کشور ما را که به دعوت دولت سوریه برای مقابله با تروریسم در آن کشور حضور قانونی داشتند، مورد هدف قرار بدهد و به شهادت برساند، عبور از خطوط قرمزی بود که در همین ۱۰ روز گذشته در همه جهان غیر از دو سه کشوری که حامی مطلق رژیم صهیونیستی هستند این اقدام را محکوم کردند و این اقدام کاری بود که بایستی مورد پاسخ قرار می‌گرفت و مقام معظم رهبری هم فرمودند که این تنبیه بایستی صورت بگیرد و با همت سپاه پاسداران و کمک سایر نیرو‌های مسلح انجام شد.

عملیات به نحوی طرح ریزی شد که هم مرکز اطلاعاتی بزرگی که اطلاعات لازم را برای این جنایت برای صهیونیست‌ها تأمین می‌کرد در ارتفاعات جبل الشکل در مرز سوریه با فلسطین اشغالی هدف قرار بگیرد و هم پایگاه هوایی نوآتیم که هواپیما‌های اف ۳۵ برای هدف قراردادن بخش کنسولی سفارت ما در دمشق از آنجا بلند شده بودند مورد هدف قرار گرفتند و به حمد الله هر دوی این مراکز به طرز قابل توجهی مورد هدف قرار گرفتند و از کار افتادند.

در این عملیات، تعداد قابل توجهی پهپاد، موشک‌های کروز و بالستیک مورد استفاده قرار گرفت با استفده از تاکتیک‌های کاملا اندیشیده شده و طراحی مناسب که نه گنبد آهنین و نه سگر دفاهی موشکی رژیم صهیونیستی نتوانست مقابله قابل توجهی با این امکانات و عملیات داشته باشد و عملیات به اهدافش نائل شد.

آمریکا هم که اعلام می‌کرد که از عملیات دمشق اطلاع نداشته، اما در واقع با چراغ سبز او انجام شده بود اعلام می‌کرد که به دنبال توسعه تنش در منطقه نیست، اما اطلاعات ما حاکی از آن بود که در دفاع از رژیم صهیونیستی با تمام توان در فضای عراق و اردن وارد عمل شد و تلاش کرد که عملیات خنثی شود، اما او هم نتوانست چنین کاری را انجام بدهد و بخمدالله عملیات به هدفش رسید.

ما این عملیات را منتج به نتیجه کامل می‌بینیم و این عملیات از نظر ما خاتمه یافته است و قصدی بر ادامه این عملیات وجود ندارد، اما چنانچه رژیم صهیونیستی اقدامی را علیه جمهوری اسلامی ایران چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه یا جای دیگری انجام بدهد عملیات بعدی ما بسیار بزرگتر این انجام خواهد شد. توانمندی ما بر این مبنا بود که ده‌ها برابر بزرگتر از این عملیات، عملیات موشکی و پهگادی علیه رژیم داشته باشیم، اما این کار را انجام ندادیم و سعی کردیم در حدی که تنبیه اتفاق بیفته عملیات انجام بشه و مراکز جمعیتی، اقتصادی مورد هدف قرار نگرفتند تا ارتش متجاوز صهیونیست‌ها بدانند اقدام تجاوزگرانه و جنایت بارشان بدون پاسخ نمی‌ماند و قطعا ما آمادگی این را داریم که از خاک، منافع و فضای مان به نحو احسن دفاع کنیم.

این عملیات توسط سپاه پاسداران انجام شد، اما در هم افزایی با سپاه پاسداران، بحمدالله ارتش جمهوری اسلامی ایران، با واحد‌های پدافندی سپاه و ارتش، دفاع از فضای کشور را بر عهده داشتند و همچنان دارند. نیرو‌های مسلح ما در آمادگی کامل به سر می‌برند و چنانچه نیاز باشد مجددا وارد عمل خواهند شد و تدابیر لازم برای امنیت فضا و سایر مراکز کشور به عمل آمده است و امیدواریم این عملیات طلیعه‌ای برای پیروزی مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی باشد.

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی در اردبیل
  • سخنگوی ارشد نیروهای مسلح: هرکس پایش را از گلیمش درازتر کند، پاهایش را قطع خواهیم کرد/ توصیه می‌کنیم به جای محکومیت اقدام مشروع و قانونی ایران اسلامی، عاقل باشید و از رژیم نامشروع، احمق و تروریست صهیونیستی حمایت نکنید
  • افراد از مراکز بهزیستی ترخیص نمی‌شوند تا به استقلال برسند
  • سرلشکر باقری: نیروهای مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برند/ عملیات بعدی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود
  • سرلشکر باقری: عملیات ما به همه اهدافش رسید
  • سرلشکر باقری: عملیات ما به همه اهدافش رسید/ قصدی بر ادامه آن وجود ندارد
  • عملیات «وعده صادق» به همه اهدافش نائل شد