Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان گفت: تخت فولاد بستر مناسبی برای افراد علاقه مند به معماری، گرافیک و طراحی است و باید علاقه‌مندان به این حوزه‌ها در مجموع تخت فولاد شرکت کنند و به آن رونق دهند.

سیدعلی معرک ن‍‍‍ژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نخستین مسابقه کروکی از بناهای تاریخی تخت فولاد با عنوان خط پررنگ اصفهان در دو روز برگزار شد و می‌توان گفت که استقبال خوبی از برنامه شد و ۱۲۰ نفر روز جمعه و ۸۰ نفر روز پنج شنبه در مسابقه کروکی شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان با اشاره به آثار جمع آوری شده در این برنامه، افزود: آثار برای داوری ارسال شده است و پنج روز برای به دست آمدن نتیجه طول می‌کشد. همچنین ۱۴ آذر ماه اختتامیه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مخاطبان این برنامه تلفیقی از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های معماری، نقاشی و گرافیک بودند که چون اکثر آن‌ها برای بار اول به تخت فولاد آمده بودند از دیدن مکان‌های تاریخی آن شگفت زده شدند و می‌گفتند که "واقعا تخت فولاد این همه عظمت دارد" و از اینکه می‌توانند از بعد معماری و بعد گرافیکی آن استفاده کنند ابراز خوشحالی می‌کردند.

معرک نژاد با بیان اینکه برخی بعد از برگزاری مسابقه به صورت خود جوش کروکی از فضاهای دیگر تخت فولاد می‌کشیدند، خاطرنشان کرد: تخت فولاد بستر مناسبی برای افراد علاقه مند به معماری، گرافیک و طراحی است و باید علاقه‌مندان به این حوزه‌ها در مجموع تخت فولاد شرکت کنند و به آن رونق دهند.

کد خبر 397102

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تخت فولاد معماری هنر معماری هنر گرافیک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۹۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه نقشه حریم گسلی ۶ شهر ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، علی بیت‌اللهی رئیس بخش زلزله‌شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، گفت: در دولت سیزدهم نقشه حریم گسلی ۱۰ شهر به اتمام رسید که ۴ شهر شیراز، بم، اردبیل و سی‌سخت مصوب و ابلاغ شده و تهیه نقشه حریم گسلی ۶ شهر ارومیه، لاهیجان، ساری، قائم‌شهر و گرگان نیز به اتمام رسیده است و در انتظار تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری قرار دارد.

رئیس بخش زلزله‌شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات در ادامه تاکید کرد: در سال‌های گذشته حریم گسلی ۶ شهر تهران، مشهد، کرج، تبریز، زنجان و کرمان با حمایت مالی معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی تهیه، مصوب و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع تهیه نقشه گسلی ۲۴ شهر دیگر نیز در دست انجام است که به‌طور متوسط پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دارند که به‌طور هم زمان توسط اکیپ‌های مختلف کار تهیه و تدقیق حریم گسلی در حال انجام است.

این مسؤول عنوان کرد: برداشت‌های میدانی در حال انجام بوده و در برنامه است تا پایان امسال نقشه حریم گسلی تمامی شهرها تمام و با تصویب در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، ابلاغ شود.

کد خبر 6079381 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • معماری شهر آفتاب بوشهر متناسب با نمای بومی اجرا می‌شود
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • چرا پس از عید فطر تا تیر 1403، زمان مناسبی برای رزرو تور استانبول است؟
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید
  • معماری جالب استادیوم سن‌سیرو میلان (فیلم)
  • باز کردن یکباره دامنه نوسان اقدام مناسبی خواهد بود؟
  • تهیه نقشه حریم گسلی ۶ شهر ایران
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • گنبد سرخ مراغه کجاست؟