Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:18:50 GMT

در املاک منطقه ۲۲ تهران چه می گذرد؟

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۹۲۴۹

در املاک منطقه ۲۲ تهران چه می گذرد؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، شاید زمانی که زمین های فرمانفرمایان را کسی می دید، هرگز تصور نمی کرد آن اراضی خالی از سکنه روزی تبدیل به یکی از قطب هاب املاک چیتگر شود. برج سازی در املاک منطقه ۲۲ چنان با شتاب و رونق همراه بود که نام چیتگر مصادف شد با سرمایه گذاری در منطقه ۲۲ تهران. خیل زیادی از خریداران و سرمایه گذاران به املاک منطقه ۲۲ آمدند و کسانی که از قبل با املاک چیتگر آشنایی داشتند و روند پرشتاب رو به رشدش را مشاهده می کردند، با این موج هیجان انگیز همراه شدند و بخشی از ریسک سرمایه گذاری در منطقه ۲۲ را پذیرفتند و هم اکنون با حسی توام با پیروزی به گذشته خود و سرمایه شان نگاه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام زمین های دور دریاچه هم اکنون تبدیل به شهرک های مدرن و کوچکی شده اند که در کنار هم تصویری از یک شهر امروزی و لوکس را ارائه می کنند. با برج های مرتفع و امکاناتی که قبل از این جز بخش کوچکی از جامعه و در مناطقی خاص، در جای دیگری دیده نشده بود. مراکز متعدد تجاری اداری، تفریحی و خدماتی با زیرساختهایی که نشان از یک فکر مهندسی شده برای شهری که فردایی درخشان تر از امروز را دارد. آنچه امروز از املاک چیتگر و املاک منطقه ۲۲ می بینیم، شاید بخشی کوچکی است از شهری مدرن که بناست به آن تبدیل شود.

با متحول شدن اطراف دریاچه و تجربه ی تعاونی های سازنده در املاک منطقه ۲۲ ، چشم انداز بسیار گسترده تری در انتظار املاک چیتگر می باشد. با توسعه و بزرگ شدن شهر به سمت غرب، سازنده ها ارگانی و سازمانی به شهرک سازی روی آورنده اند و از شاخص ترین آنها می توان به شهرک چیتگر، پروژه شهید خرازی و شهرک مرواریدشهر اشاره کرد.

شهرک چیتگر توسط بنیاد تعاون ارتش در قالب سه پهنه یا سه فاز در حال اجراست که فاز اول ساخته و تحویل شده است و فاز دوم که همگی به صورت سهام های قابل تجمیع بوده و از نیمه دوم سال ۹۷ براساس اولویت بندی اعضا در حال انتخاب واحد و طبقه خود هستند و طی دو سال آینده تحویل خواهد شد. فاز سوم شهرک چیتگر در مرحله اسکلت و سقف می باشد و تحویل آن سه و چهار ساله خواهد بود. برج های شهرک چیتگر همگی بین ۲۰ تا ۴۲ طبقه بوده و بافت شهرک بسیار مدرن و امروزی می باشد با پیش بینی تمامی امکانات و زیرساختهای رفاهی و خدماتی ساکنان. شهرک چیتگر به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از لوکس ترین و پرطرفدارترین شهرک های مسکونی غرب تهران است.

پروژه شهید خرازی که در قالب یک شهرک با ۴۴ برج ۳۲ طبقه است توسط تعاونی های سپاه در حال ساخت است و در مرحله نازک کاری و نما قرار دارد و تا یک سال و نیم آینده تحویل خواهد شد. پروژه شهید خرازی با واحدهای ۱۰۰ تا ۱۲۰ متری یکی از ایده آل ترین انتخاب ها برای خریداران و کسانی است که قصد سرمایه گذاری در منطقه ۲۲ را دارند به این دلیل که هم زمانی طولانی تا تحویل آن نمانده است و هم اینکه قیمت تمام شده اش از قیمت واحدهای آماده کمتر خواهد بود و بخشی از پول آن را خریداران تا زمان تحویل می توانند به صورت اقساط دوره ای هر سه ماه یکبار پرداخت کنند. پروژه شهید خرازی دقیقا غرب شهرک چیتگر و بر بلوار اردستانی واقع شده است و یکی از بهترین موقعیت های مکانی را در بین پروژه های املاک چیتگر و املاک منطقه ۲۲ داراست.

شهرک مرواریدشهر که به شهرک الهیه غرب و مرواریدشهر معروف است یکی از شاهکارهای املاک منطقه ۲۲ به شمار می رود. شهرکی بسیار مدرن و نوساز با تمامی امکانات رفاهی و تفریحی واقع در غربی ترین بخش منطقه ۲۲ که در مجموع ۵۴ پروژه در آن در حال ساخت هستند. مرواریدشهر یک شهرک تمام عیار است چرا که از پایه به صورت خیلی مدرن طراحی شده است و حتی زاویه قرارگیری پنجره واحدهای مسکونی نسبت به برج های مجاور نیز فکر شده است. در مرواریدشهر تمامی پروژه ها در حال ساخت هستند و هنوز قابل سکونت نمی باشد. البته چند برج در شهرک مرواریدشهر حدودا آماده تحویل هستند اما هنوز بدلیل تکمیل نشدن فرآیند انشعابات و همینطور نبود محوطه سازی در کل مرواریدشهر، واحدهای آن قابل سکونت نمی باشند و می توان تا افقی که سازندگان آن متصور شده اند، فاصله زمانی ۳ ساله را انتظار داشت. سرمایه گذاری و پیش خرید در شهرک مرواریدشهر بیشتر مطلوب آندسته از خریدارانی است که قبل از سکونت، قصد سرمایه گذاری در منطقه ۲۲ را دارند و هدف شان نیز یک سرمایه گذاری ایمن با کمترین ریسک است.

در نهایت باید گفت در بحث سرمایه گذاری ملکی، هم اکنون املاک دریاچه چیتگر و املاک منطقه ۲۲ با داشتن پروژه های بزرگ و قابل اعتمادی همچون شهرک چیتگر، پروژه شهید خرازی و شهرک مرواریدشهر به یکی از بزرگ ترین و اصلی ترین حوزه های سرمایه گذاری ملکی تبدیل شده است. گواه این مدعا کسانی هستند که طی سالهای اخیر با سرمایه گذاری در منطقه ۲۲ بر موجی سوار شده اند که جز سود سرشار و همکاری در توسعه شهری مدرن برایشان ارمغان دیگری نداشته است و این خود خجسته ترین اتفاق است.

 نگارنده ؛ بزرگمهر کیانی

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4774127

منبع: مهر

کلیدواژه: منطقه ۲۲ شهرداری تهران شهرداری منطقه ۲۲ ساخت و ساز بنگاه معاملات املاک تورگردشگری گروه خودروسازی سایپا همراه اول جاذبه گردشگری گردشگری ایران کیش صنعت خودروسازی تاکسی اینترنتی سازمان مدیریت صنعتی سامسونگ اپلیکیشن آپ اپلیکیشن پات فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز

شهردار منطقه ۱۰ شیراز گفت: در سال ۱۴۰۳ بیشترین فعالیت‌های عمرانی منطقه ۱۰ در قالب پروژه‌های بوستان و فضای سبز ،پیاده‌راه‌سازی، آسفالت، پروژه‌های خدماتی و زیرساختی، ساخت ساختمان‌های فرهنگی ، اداری، خدماتی و پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، شهرام سبزیان‌فرد، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران در تشریح بخشی از اقدامات عمرانی و خدمات شهری منطقه در سال‌جاری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ با بودجه ۳۶۰۰ میلیارد ریالی پروژه‌های خدمات شهری و عمرانی منطقه ۱۰ را دنبال کردیم و در این سال با بودجه ۵,۸۰۰ میلیارد ریال اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۳ بیشترین فعالیت‌های عمرانی منطقه ۱۰ در قالب پروژه‌های بوستان و فضای سبز، پیاده‌راه‌سازی، آسفالت، پروژه‌های خدماتی و زیرساختی همچون
جدول‌گذاری، زیرسازی، آسفالت و لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی و ساخت ساختمان‌های فرهنگی، اداری و خدماتی و پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود که بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها با کمک و استفاده از نظرات شهروندان تعریف شده و در سال‌جاری اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز اضافه کرد: در حوزه پروژه‌های زیرسازی و آسفالت اقدامات خوبی در سال گذشته انجام شد که در سال‌جاری نیز ادامه‌دار خواهد بود.

سبزیان‌فرد با اشاره به اجرای عملیات آسفالت در پروژه‌های عمرانی همچون بزرگراه حسینی الهاشمی و بلوار دکتر حسابی، شهرک‌های گلستان، حافظ، باهنر، بزین، بهشتی و پروژه روکش آسفالت اراضی برنامه و بودجه، برف‌فروشان و استانداری و سطح منطقه تصریح کرد: پروژه زیرسازی آسفالت و جدول‌گذاری در شهرک‌های گویم و دوکوهک، عملیات بهسازی و زیرسازی آسفالت و جدول‌گذاری در شهرک‌های قصر قمشه و انجیره و روکش آسفالت در شهرک‌های حافظ، آرین، حسین‌آباد، باهنر، عرفان و سطح منطقه از جمله پروژه زیرسازی و آسفالت بود که در سال گذشته انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۳۵۰ هزار متر مربع عملیات زیرسازی، آسفالت، روکش آسفالت، درزگیری در سطح شهرک‌ها و بلوارهای منطقه با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال انجام شد و در سال‌جاری نیز برای این منظور ۱,۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که با مشارکت مردم اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های پارک و فضای سبز در این منطقه افزود: در سال گذشته تعداد ۹ بوستان از جمله حیات در شهرک حافظ، پرهون در شهرک گلستان، آژنگ در شهرک دوکوهک، گذر آفرینش در بلوار آفرینش، چکاد در شهرک برنامه و بودجه، ناوین در شهرک انجیره، محلاتی در شهرک آری، سمن سای در شهرک برنامه و بودجه، گذر سرو در شهرک گلستان، گلبن در شهرک گلستان شمالی طراحی شد.

افتتاح تعدادی از بوستان‌های منطقه ۱۰ در اردیبهشت

سبزیان‌فرد تاکید کرد: عملیات احداث برخی از بوستان‌ها مانند حیات، ناوین و محلاتی در سال گذشته به همراه عملیات تکمیل بوستان‌های سپهر در شهرک حافظ بوستان حکمت در شهرک گلستان، بوستان وحدت در بزرگراه حسینی الهاشمی آغاز شده است که برخی از آنها با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی در اردیبهشت تقدیم شهروندان خواهد شد.

وی بودجه بوستان‌ها در سال جاری را ۵۶۷ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تلاش منطقه ۱۰ برای توزیع عادلانه بوستان‌ها در شهرک‌ها با تعریف پروژه‌های ترکیبی فرهنگی، فضای سبز و مسیرهای پیاده‌راه بوده است که امیدواریم با این پروژه‌ها بخشی از نیازهای منطقه به بوستان‌های محلی و دسترسی به فضای سبز منطقه‌ای مرتفع شود.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز اظهار کرد: سال عمرانی ۱۴۰۳ مانند سال گذشته برای منطقه پربار خواهد بود و بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها با نظرخواهی از شهروندان در سال گذشته تعریف شده و در سال‌جاری اجرا خواهند شد.

سبزیان‌فرد ادامه داد: پروژه‌های محرومیت‌زدایی نیز در کنار پروژه‌های عمرانی در بسته عمرانی منطقه جایگاه ویژه‌ای دارد و در سال ۱۴۰۳ به صورت جدی برای مناطق تعیین شده دنبال خواهد شد.

وی اطلاع‌رسانی در خصوص پروژه‌ها را مستمر خواند و تاکید کرد: در طول سال تمام اقدامات عمرانی و خدماتی به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد و شهروندان می‌توانند اخبار منطقه را برای اطلاع از این اقدامات در شهرک‌ها و محلات خود از طریق درگاه‌های اطلاع‌رسانی منطقه دنبال کنند.

کد خبر 747448

دیگر خبرها

  • ابزار کشنده زورگیران دهه هشتادی پارک چیتگر تهران را ببینید | تصویر
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • قیمت آپارتمان در چیتگر چقدر است؟
  • ۲ پروژه روشنایی معابر در منطقه شهرک جهاد زاهدان در حال اجرا است
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • باغ گیاه‌شناسی رهید؛ مال‌باختگان ارتش به سر خط برگشتند
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • بازنشستگان و تجربه سرمایه‌گذاری موفق در هم‌ساز
  • سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیاردی در شهرک‌های صنعتی قزوین