Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@12:04:36 GMT

فعالیت ۴۱۳ کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در قم

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۹۳۵۷

فعالیت ۴۱۳ کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در قم

حجت الاسلام روحانی گفت: در کشور ۲۵ هزار و ۱۸۲ کانون فرهنگی هنری در مساجد فعال هستند که سهم استان قم از این آمار ۴۱۳ کانون است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین «سعید روحانی» امروز(یکشنبه 26آبان) در دیدار اعضای شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با آیت الله سعیدی امام جمعه و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه این شورا در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌منظور حمایت از کانون‌ها شکل گرفته است، گفت: اسفندماه 71 مصوب و تاسیس شد تا اینکه در برج دو سال 97 اساسنامه کانون‌ها تصویب و برج ده نیز اجرای آن دنبال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در ادامه از تشکیل شورای سیاست‌گذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف یاد و افزود: هر آنچه که بخواهد در کانون‌ها اجرا شود باید در شورای سیاست‌گذاری به تصویب برسد به همین علت در این شورا شخصیت‌هایی حضور دارند که با دقت برنامه‌ها را ارائه می‌کنند.

 

وی به تشکیل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اشاره کرد و گفت: شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان که اعضای آن متناظر با شورای سیاست‌گذاری کشوری است در استان قم کار را دنبال خواهند کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تاکید بر اینکه منابع مهمی که کانون‌های فرهنگی هنری باید استفاده کنند منابع استانی است، افزود: اکنون در استان قم با توجه به جغرافیای محدود این استان اعتبارات محدودی در اختیار دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار می‌گیرد.

 

وی از راه‌اندازی سامانه بچه‌های مسجد به‌منظور ثبت آمار مرتبط با کانون‌های فرهنگی هنری یاد کرد و ادامه داد:در کشور 25 هزار و 182 کانون داریم که سهم استان قم از این آمار 413 کانون است.

 

وی ادامه داد:در کشور آمار دو میلیون و 135 هزار نفر با کد ملی در سامانه جمعیتی کانون‌های مساجد ثبت شده که این آمار برای قم 36 هزار و 700 نفر است و تعداد فعالیت‌ها در سطح مساجد کشور 237 هزار مورد است که از این آمار برای استان قم پنج هزار و 300 مورد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم از ثبت آمار 14 هزار کتابخانه در سامانه بچه‌های مسجد یاد کرد و گفت: 189 کتابخانه مخزن‌دار و 126 کتابخانه قفسه‌باز در استان قم به ثبت رسیده است.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه فرهنگی هنری مساجد ایران با عنوان «فهما» عنوان کرد: هر ساله فعالیت‌های استان‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا یک استان برتر انتخاب شود تا به‌عنوان پایتخت فهما تجربیات و آموزه‌های خود را در اختیار دیگر کانون‌های مساجد قرار دهد.

 

حجت الاسلام روحانی یادآور شد: فعالیت‌های هنری و ادبی، کتاب و کتابخوانی، مناسبت‌های ملی و مذهبی، فضای مجازی و نوآوری از جمله محورهایی که در سال جاری برای پایخت «فهما» درنظر گرفته شده است.

 

لازم به ذکر است در پایان این دیدار احکام اعضای شورای هماهنگی کانون های مساجد استان قم اعطا شد.

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان هفته وحدت استان بوشهر هفته کتاب خبرگزاری شبستان مساجد آیت الله سعیدی کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۹۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ کارشناس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در پانزدهمین پویش ملی نذر قربانی در استان گفت: این اقلام با همکاری موسسه حضرت خدیجه (س) قم، خیّران برنامه تلویزیونی سمت خدا و به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهیه و بین نیازمندان اصفهانی توزیع شد.
حسام الدین تسلیمی افزود: در پانزدهمین مرحله توزیع گوشت قربانی، ۱۲۰۰ بسته گوشت به وزن یک کیلو و ۵۰۰ گرم را کانون‌های فرهنگی هنری در شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، مبارکه، چادگان فلاورجان و لنجان بین حانواده‌های نیازمندان توزیع می‌کنند.
وی گفت: از ابتدای این پویش تا کنون حدود۲۲ هزار و ۵۰۰ بسته گوشت قربانی بین نیازمندان استان توزیع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان