Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، علی خاکی صدیق در بازدید از دانشگاه صدا و سیما گفت: یک از سیاست های کلی که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دنبال می شود، مأموریت گرایی است و دانشگاه صدا و سیما نیز با امکاناتی که در اختیار دارد، در همین راستا فعالیت می کند و باید هر چه بیشتر بر مأموریت خود و تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز متمرکز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زمانی که رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بودم تفاهم نامه ای با دانشگاه صدا و سیما منعقد شد که در آن به تعامل فرهنگ و فناوری و راه اندازی رشته ای به اسم فناوری فرهنگ تاکید شده بود. در راستای آن تفاهم نامه، تفاهم نامه ای هم با دانشگاهی در کره جنوبی منعقد شده بود که این دانشگاه می توانست از امکانات دانشگاه صدا و سیما بهره مند شود.

معاون آموزشی وزیر علوم تأکید کرد: هم اکنون نیز بسیاری از دانشگاه های فنی و مهندسی خواستار چنین تفاهم نامه و ارتباطی هستند که باید آن را توسعه دهیم.

وی درباره مراحل تصویب رشته های جدید گفت: اگر ارزیابی دوره ها با توجه به این نکات که چه کسانی وارد این دوره ها می شوند، دانش آموختگان به کجا می روند، کدام نیاز کشور برطرف می شود و واحد های درسی و هماهنگی آنها چگونه است به دقت صورت گیرد فرآیند تصویب رشته ها منطقی تر و سریع تر خواهد بود.

کد خبر 4774232 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: علی خاکی صدیق وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه صدا و سیما دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه ها دانشگاه تهران شورای عالی انقلاب فرهنگی تکمیل ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی آموزش پزشکی باقر لاریجانی دانشجویان سازمان سنجش دانشگاه علامه طباطبایی آزمون کارشناسی ارشد مدیران دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۹۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان

مریم محمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عملکرد این دانشگاه در سال ۱۴۰۲ در حوزه علم، فناوری و تولید دانش‌بنیان را تشریح و بیان کرد: سال گذشته موفق شدیم مجوز دانش‌بنیان دارو و فرآورده‌های حوزه تشخیص و درمان را از معاونت علمی ریاست جمهوری دریافت کنیم.

وی افزود: سال گذشته سعی کردیم از ظرفیت‌های دستگاهی دانشگاه برای پژوهش‌های فناورانه و دانش‌بنیان بیشتر استفاده کنیم. محصولاتی مانند انواع تقویت‌کننده‌های پوست حاوی بیواکتیو‌های جانوری، جلبک اسپیرولینا و گچ سبک آلفا و بتا ازجمله محصولاتی بودند که به مرحله تولید نیمه صنعتی رسیدند. 

به گفته محمدی، اکنون هشت هسته فناور، ۶ واحد فناور و یک شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان در حال فعالیت هستند. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان برنامه‌های این واحد دانشگاهی در سال ۱۴۰۳ در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان را تشریح کرد و گفت: در نظر داریم از دانشجویان به عنوان سرمایه‌های جوان و پرانرژی در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان بیشتر استفاده کنیم و محصولات و خدمات نوآورانه را گسترش دهیم. 

وی در پاسخ به این پرسش که در حوزه مهارت و کارآفرینی چه فعالیت‌هایی در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت و چه برنامه‌ای برای سال جدید دارید؟ یادآور شد: جلسات متعدد کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار در سال گذشته برای استادان و دانشجویان برگزار شد و امید است سال جاری توسعه یابد. یک جشنواره کسب و کار‌های فناورانه و دو جشنواره ایده‌آرا نیز سال گذشته در واحد دانشگاهی فلاورجان برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان با بیان اینکه مصمم هستیم حمایت‌های مادی و معنوی از فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان بیشتر و به ایده‌های جوانان جدی‌تر توجه شود، افزود: در این واحد دانشگاهی تصمیم داریم استعداد‌ دانشجویان در زمینه‌های مختلف فناوری را بیشتر شناسایی و برای شکوفاشدن آنها تلاش کنیم. 

محمدی یادآور شد: لازم است کمک‌های خارج از محدوده واحد دانشگاهی برای مراکز رشد و پژوهشگران دانشگاهی، بیشتر درنظر گرفته شود و صنایع بیشتر به سمت دانشگاه‌ها سوق داده شوند.

انتهای پیام/

احسان عربی مفرد

دیگر خبرها

  • راهکار استقلال برای حل بدهی به سانتاکلارا
  • راهکار استقلال برای حل شدن ماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • راهکار استقلال برای مجوز حرفه‌ای درماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • چگونه دانشگاه‌ها زندگی افراد مسن را بهبود می‌بخشند؟
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • گلایه راه‌آهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرک‌های صنعتی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو