Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حمایت از آشوبها در حاشیه اعتراضات در ایران، بیانیه‌ای مداخله‌جویانه صادر کرد.

این مقام آمریکایی در توئیتر نوشت: «ایالات متحده در کنار مردم ایران که مدت‌هاست در حال زجر کشیدن هستند، قرار دارد؛ مردمی که به تازه‌ترین بی‌عدالتی رژیم فاسد در قدرت اعتراض می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما تلاش (دولت ایران) برای قطعی اینترنت را محکوم می‌کنیم».  

این بیانیه مداخله‌جویانه ساعتی بعد از توئیت «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درباره برخی اغتشاشات و ناآرامی‌ها در ایران صادر شد.

پمپئو در این پیام توئیتری نوشت که آمریکا صدای مردم ایران را شنیده و از آنها حمایت می‌کند.

او در حالی این پیام را منتشر می‌کند که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از سال ۲۰۱۶ و پس از روی کار آمدن، اقدامات متعددی را علیه مردم ایران اتخاذ کرده و دست به اعمال شدیدترین تحریم‌ها زده است.

با اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین و سهمیه بندی آن در ایران، روز گذشته (شنبه) اعتراضاتی در نقاط مختلف کشور انجام شد. این اعتراضات در اغلب موارد با حضور مسؤولان و گفت‌وگوی ماموران ناجا با مردم به شکل مسالمت‌آمیز برگزار شد و در برخی موارد نیز با تحریک عده‌ای به اغتشاش کشیده شد.

310311

کد خبر 1322002

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بنزین ایران و آمریکا بنزین سهمیه بندی بنزین مارک ویلموتس یارانه تیم ملی فوتبال ایران هدفمندسازی یارانه ها بارش برف باران ایالات متحده آمریکا تجمعات اعتراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۹۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: از ادامه خط لوله گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم

 متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی این مطلب را در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال بیان کرد پاکستان درحال مشاوره با نهاد‌های قانونی برای بررسی یک معافیت درباره انتقال خط لوله گاز با ایران است. آیا آمریکا در این زمینه معافیتی صادر خواهد کرد؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال، ابتدا گفت: من در مورد هیچ اقدامی به صورت زودهنگام صحبت نخواهم کرد.

میلر در عین حال تصریح کرد: «اما ما همیشه به همه هشدار می‌دهیم که تجارت با ایران خطر برخورد با تحریم‌های ما را به دنبال دارد و به همه توصیه می‌کنیم این موضوع را با دقت بررسی کنند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: ما از ادامه انجام این پروژه خط لوله حمایت نمی‌کنیم.

وزیر نفت پاکستان با اعلام اینکه کار روی احداث خط لوله مرتبط با پروژه مشترک گازی با جمهوری اسلامی ایران به زودی آغاز می‌شود، گفته است: اسلام‌آباد قاطعانه به دنبال دریافت معافیت تحریمی از آمریکا خواهد بود.

 مصدق ملک وزیر نفت پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد که پاکستان به زودی کار روی پروژه گاز ایران را آغاز می‌کند و دولت موقت پاکستان اقدام برای ارائه درخواست رسمی به آمریکا جهت دریافت معافیت تحریمی ایران را به تعویق انداخته بود، اما دولت فعلی این موضوع را با قدرت دنبال می‌کند.

او گفت: پاکستان قاطعانه پرونده معافیت تحریمی را پیگیری کرده و از آمریکا می‌خواهد که این مطالبه اسلام‌آباد را بپذیرد و تلاش خواهد کرد که با راهکار‌های سیاسی و فنی از سد تحریم‌های آمریکا عبور کند.

وزارت نفت پاکستان اوایل اسفند ۱۴۰۲ با صدور بیانیه‌ای تکمیل پروژه مشترک گازی با جمهوری اسلامی ایران را موجب تقویت امنیت انرژی اسلام آباد دانست و اعلام کرد که کمیته انرژی در کابینه دولت پاکستان با طرح احداث خط لوله ۸۱ کیلومتری از بندر «گوادر» تا مرز مشترک پاکستان با ایران موافقت کرده است.

مقام‌های سیاسی در پاکستان و کارشناسان حوزه اقتصادی و انرژی این کشور همواره تاکید دارند: اسلام آباد باید با استفاده از ظرفیت بالقوه انرژی جمهوری اسلامی ایران به ویژه تکمیل طرح خط لوله آی. پی در مسیر غلبه بر بحران انرژی گام بردارد.

دوازدهم مرداد ماه گذشته حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در جریان سفر رسمی خود به پاکستان اعلام کرد: گفتگو‌های مهمی با همتای پاکستانی خود درباره طرح خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان داشته و معتقد که تکمیل این پروژه در راستای منافع دو ملت است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • آمریکا: اوکراین اخبار جنگ را سانسور می‌کند
  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • آمریکا: از ادامه خط لوله گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • ظریف : چون از آمریکا آمدم خودی محسوب نمی‌شدم/ برای کشت بادمجان در این دولت گفتند شش ماه صبر کنید، از برجام توقع داشتند یکی دو ماهه جواب دهد!