Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@04:43:10 GMT

پیکر زنده یاد «رضا عبدی » تشییع شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۹۶۳۷

پیکر زنده یاد «رضا عبدی » تشییع شد

پیکر زنده یاد «رضا عبدی» گوینده، صداپیشه و بازیگر برنامه صبح جمعه رادیو که بیشتر مخاطبان او را با نام «آمیز عبدالطمع» می شناختند، به سمت خانه ابدی تشییع شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مراسم تشییع پیکر زنده یاد «رضا عبدی» صبح امروز -یکشنبه 26 آبان ماه- با حضور اهالی رادیو از مقابل مسجد بلال سازمان صداوسیما تشییع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا عبدی گوینده، صداپیشه و بازیگر برنامه صبح جمعه رادیو صبح روز پنجشنبه ۲۳ آبان در 88 سالگی درگذشت.

بیشترین فعالیت او به برنامه های صبح جمعه رادیو ایران بازمی گردد. رضا عبدی، متولد نهم آبان ۱۳۱۰ بود و در سال ۱۳۳۲ بعد از گذراندن دوره تئاتر، فعالیت هنری خود را در تئاتر تهران شروع کرد، اما از سال ۱۳۴۷ وارد سینما و رادیو شد.

در کارنامه کاری رضا عبدی حدود ۴۰ فیلم سینمایی مشاهده می شود که می توان به سفر جادویی، کفش های میرزانوروز و مردی از جنس بلور اشاره کرد.

این هنرمند پیشکوست، از جمله اهالی رادیو بود که بیش از نیم قرن سابقه فعالیت در عرصه تئاتر، تلویزیون و رادیو دارد. شنوندگان رادیو به ویژه طرفداران برنامه «جمعه ایرانی» صدای او را در قالب کاراکتر «آمیز عبدالطمع» سابق در «صبح جمعه با شما» و «عبدل بیزینس» در «جمعه ایرانی»  می‌شناسند.

بیشتر بخوانید: هنرمندی دیگر درگذشت آئین استقبال از کاروان قرآنی انقلاب برگزار شد

خبرنگار: مینا سجادی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان صدا و سیما رادیو رضا عبدی مسجد بلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی جزییات برنامه های هفته فرهنگی اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت:در این هفته برنامه‌های متنوع هنری، ادبی، فرهنگی و ورزشی شامل ۳۵۰ برنامه در مناطق و ۷۰ برنامه شهری تدارک دیده شده است.
کمال حیدری افزود: اصفهان پایتخت ورزش‌های زورخانه‌ای است که در همین راستا در میدان امام (ره) برنامه‌ریزی شده است.
دبیر هفته فرهنگی اصفهان نیز با بیان هدف این برنامه مبنی بر ارائه شاخص‌های هویتی اصفهان و آگاه بخشی به مسافران و شهروندان گفت: این برنامه‌ها با چند محور مکتب موسیقی اصفهان، تئاتر‌های خیابانی، تاریخ شفاهی کسبه قدیمی چهارباغ، هفته فیلم اصفهان، برنامه‌های اندیشه، فکری و فلسفه محور، نماد‌ها و اسطوره‌ها و … برپا می‌شود.
میثم بکتاشیان با اشاره به برنامه بین‌المللی سومین جشنواره و مسابقه پوپک افزود: در این دوره ۹ هزارو ۳۳۲ نفر شرکت و هزار و ۲۱۱ اثر از ۲۸ کشور دنیا ارسال شده است.
وی گفت: ۲۵۰ تئاتر خیابانی و پرده خوانی اجرا و در کنار آنها نمایش خیمه شب‌بازی در مدارس اصفهان، بازی‌های بومی و محلی در چهارباغ، استند مشاهیر و شهدا و … برگزار می‌شود.
ویژه‌برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان در مناطق مختلف و نقاط مرکزی شهر اصفهان را اینجا ببینید.
هفته فرهنگی اصفهان هر سال از سوم تا نهم اردیبهشت مقارن با تولد شیخ بهایی برگزار می‌شود؛ شعار این هفته امسال (اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی) است.

طرح نامگذاری هفته اصفهان آبان ۱۳۸۴ در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر به تصویب رسید.

شیخ بهاالدین محمد العاملی مشهور به شیخ بهایی یکی از چهره‌های ملی و بین المللی است، او علاوه بر علوم شرعی در ریاضیات، فیزیک، هندسه، مکانیک و نجوم هم تبحر داشت.

شیخ بهایی در سال ۱۰۳۰ هجری قمری در اصفهان رحلت کرد و بنا به وصیتش در مشهد مقدس به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) فرمانده تحت تعقیب فلسطینی که در روز تشییع زنده شد!
  • بزرگداشت سالروز تاسیس رادیو در سمنان
  • معرفی جزییات برنامه های هفته فرهنگی اصفهان
  • ۸۴سالگی صدای دوست‌داشتنی
  • ماموریت دشوار تیم ملی جوانان: مسابقه با زمان!
  • پیکر شهید محمدمهدی ایرانمنش در شهر اختیارآباد کرمان تشییع شد
  • تشییع پیکر شهید محمد مهدی ایرانمنش دراختیارآبادکرمان
  • فیلم/ تشییع پیکر شهید محمدمهدی ایرانمنش
  • تشییع و خاکسپاری پیکر پدر شهید احمد سامع در شهرضا
  • تشییع پیکر مادر و همسر شهیدان سلطانی