Web Analytics Made Easy - Statcounter

 عدم آگاهی از روش های صحیح نگهداری از خودرو باعث متضررشدن مالک آن می شود این موضوع در مورد خودروهای کارکرده از اهمیت به مراتب ییشتری برخوردار بوده و در صورت عدم نگهداری صحیح، تمامی مزایای ذاتی خرید خودروی کارکرده زیر سوال خواهد رفت.

 به گزارش عصر ایران در ادامه 6 کاری بیان می شود که باید به شدت از آن‌ها اجتناب نمود و در غیر اینصورتباید با هزینه های سرسام آوری مواجه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نادیده گرفتن چراغ چک موتور:

نادیده گرفتن چراغ روشن موتور می‌تواند خسارات بزرگی را به موتور وارد نموده و در نتیجه هزینه زیادی را متوجه صاحب خودرو خواهد کرد. حداقل چیزی که این آلارم می‌تواند به شما بگوید این است که مشکل موتور، بهینگی مصرف سوخت را کاهش داده و همین امر هزینه‌های سوخت شما را افزایش می‌دهد.

عدم تعویض مایعات و فیلترهای خودرو

مایعات مختلفی به منظور بهره‌برداری و محافظت از برخی سیستم‌ها و قطعات خودرو مورد نیاز است. چک کردن مرتب سطح مایعات و فیلترهای آن‌ها، یک سواری مطمئن را برای شما می‌تواند در پی داشته باشد.

صرفنظر کردن از تایرها:

تایرها و لاستیک‌ها باید به طور مرتب چک شده و میزان صافی و عمق عاج‌های آن بررسی شود. تایرها با سایش بیش از حد مجاز علاوه بر آنکه عملکرد خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ به لحاظ ایمنی نیز خطرناک می‌باشند.


انجام ندادن سرویس‌های دوره‌ای:

قطعات خودرو در طول زمان دچار پیری و فرسودگی شده و در نهایت زمانی می‌رسد که دیگر قابل استفاده نباشند و چنانچه سرویس‌های دوره‌ای نباشند پیری زودرس قطعات، امری غیرقابل اجتناب است. سرویس‌های دوره‌ای تا حد زیادی مانع هزینه‌کردهای اضافی برای تعمیر خرابی‌های غیرمترقبه می‌شوند.
5- عدم شستشوی خودرو:

قطعا شما نیز خودروهایی را دیده‌اید با این جمله بر روی شیشه یا بدنه که “لطفا مرا بشویید”. در نگاه اول شاید شستشوس خودرو صرفا به دلیل زیبایی ظاهری آن باشد ولیکن چنانچه برای مدت طولانی کثیف باقی بماند، این کثیفی‌ها منجر به خوردگی و آسیب بدنه خواهد شد. ذکر این نکته ضروری می‌نماید که شستشوی مرتب خودرو در شهرهای بزرگی همچون تهران که در معرض آلودگی‌های شدیدی قرار دارد، حائز اهمیت بیشتری است.

 رانندگی بد:

مهم نیست که هوا بارانی است یا صاف؛ ترافیک سنگین است یا روان؛ داخل شهر رانندگی می‌کند و یا در بزرگراه‌های بین شهری؛ رانندگی بد در همه حال تاثیرات منفی بسیاری بر روی خودرو داشته و می‌تواند شما را متوجه زیان‌های فراوانی نماید.

این موارد نکاتی کلی بودند که اجتناب از آن‌ها، می‌تواند یک سواری مطمئن و ایمن را برای شما به ارمغان داشته و کابوس داشتن یک خودروی همیشه معیوب را از شما دور نگه دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خودرو نگهداری از خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۹۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

 در سرتاسر جهان، مفهوم "راننده کامل" یا "راننده بی‌عیب و نقص" وجود ندارد، به این معنی که هیچکس عادت‌های رانندگی عالی ندارد.

به گزارش رویداد24، عدم استفاده از دنده عقب و فراموشی استفاده از چراغ راهنما اصولاً تأثیرات منفی بر رانندگی سایر رانندگان دارد. به عبارتی دیگر، برخی از عادات نادرست در رانندگی می‌توانند بر وضعیت رانندگی سایر افراد تأثیر بگذارند. در این گزارش، برخی از عادات نادرست در رانندگی که می‌توانند گیربکس دستی خودرو را خراب کنند، بررسی خواهند شد.

استراحت دادن دست بر روی دسته دنده

بعضی از رانندگان عادت دارند که در حین رانندگی دست خود را بر روی دسته دنده قرار می‌دهند، اما آگاهی ندارند که این حرکت ساده می‌تواند در طولانی مدت باعث خرابی قطعات گیربکس شود. تعمیرکاران خودرو معتقدند که قرار دادن دست بر روی دسته، باعث اعمال نیروی بیشتری به اتصالات و چرخ‌دنده‌های هماهنگ‌کننده می‌شود، که ممکن است به آسیب دیدن این قطعات منجر شود.

توقف خودرو پشت چراغ قرمز بدون خلاص کردن

بسیاری از رانندگان، به ویژه کسانی که تازه کار هستند، عادت دارند پای خود را همیشه بر روی پدال کلاچ قرار دهند و حتی در زمان‌های توقف خودرو پای خود را از روی کلاچ بر نمی‌دارند. آن‌ها غافل از این هستند که اگر خودرو را در حالت دنده قرار ندهند، جعبه دنده سریع‌تر از حالت عادی خراب می‌شود و باید قطعات آن را به طور مکرر تعویض کنند.

گرفتن طولانی مدت ترمز در سرپایینی‌ها

همانطور که بسیاری از رانندگان عادت دارند پای خود را بر روی پدال کلاچ نگه دارند، برخی دیگر نیز عادت به گرفتن ترمز در زمان‌های طولانی در شیب‌ها دارند. اما تعمیرکاران خودرو می‌گویند که نگه داشتن ترمز برای کاهش سرعت در شیب‌ها باعث ایجاد فشار غیرضروری بر روی لنت‌ها و دیسک ترمز می‌شود. به جای این عمل، می‌توانید از دنده‌های سنگین استفاده کنید و با استفاده از ترمزگیری‌های کوتاه و سبک، سرعت خودرو را کنترل کنید.

عدم تعویض به موقع دنده

بعضی از رانندگان عادت دارند که در یک دنده حرکت کنند، به عنوان مثال در دنده ۴ با پایین آمدن دور موتور، به جای تعویض دنده به ۳، در همان دنده ادامه می‌دهند و از انجام این کار خودداری می‌کنند. اما به نظر کارشناسان، اگر دور موتور از یک حدی پایین‌تر یا بالاتر باشد و در همان دنده شتاب‌گیری انجام شود، در واقع فشار زیادی بر روی موتور وارد می‌شود.

رانندگان باید به این نکته توجه کنند که باید به موقع اقدام به تعویض دنده کنند و این کار را به هیچ عنوان فراموش نکنند. در صورتی که دور موتور بسیار پایین یا بالا باشد، تعویض دنده به دنده معکوس (مثلاً از ۴ به ۳) به منظور حفاظت از موتور و جلوگیری از وارد آمدن فشار زیادی بر روی آن، ضروری است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ دو سوم تهرانی‌ها کالابرگی شدند
  • نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو
  • مواجهه ۲.۴۲ درصدی خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های سلامت/ راهکار‌های کاهش هزینه‌های کمرشکن سلامت در ایران
  • آغاز فروش اقساطی ۲ محصول کرمان موتور + جدول فروش
  • افزایش ۳۳ درصدی واردات قطعات و اجزای خودرو و موتور سیکلت
  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • اعلام شرایط فروش اقساطی ۳ محصول کرمان موتور
  • خودروهای چینی باکیفیت و چشم‌نوازی که به ایران نمی‌آیند /عکس
  • انسجام نیروهای مسلح محاسبات دشمنان را به چالش کشید
  • زورگیری به‌خاطر هیجان و عشق به موتورسواری