Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-23@15:56:32 GMT

بازگشت آرامش به بازار لوازم خانگی

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۹۹۷۴

در این زمینه، رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران می‌گوید: اکنون بازار آرام و باثباتی را در لوازم خانگی شاهد هستیم، قیمت‌ها به تعادل رسیده و عرضه و تقاضا در مقایسه با ماه‌های گذشته، خود را بهتر در بازار پیدا کرده است.

«علیرضا موسوی‌مجد» افزود: اکنون مشکلی بابت عرضه کالاها وجود ندارد و تولیدکنندگان هر آنچه تولید می شود را به بازار عرضه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت:‌ در مقایسه با ماه های گذشته تقاضای کاذب کمتری را در بازار شاهد هستیم و افرادی که مصرف کننده واقعی هستند برای خرید یا تامین جهیزیه مراجعه می کنند.

این مقام صنفی در عین حال گفت: کالاهای قاچاق و لوازم خانگی با نام بانه همچنان در بازار موجود است و در سایت ها و فضای مجازی تبلیغات وسیعی در مورد آنها انجام می شود، هرچند سهم این دسته از کالاها در بازار رو به کاهش است.

وی پیش بینی کرد تا چند ماه آینده و حتی برای ایام پایانی سال به‌ویژه با ورود محصولات و برندهای جدید نیز شرایط خوبی را در بازار شاهد باشیم.

موسوی مجد ادامه داد: قیمت لوازم خانگی تولیدی شرکت ها در سامان ۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت موجود است و استقبال خوبی نیز از سوی مردم از کالاها وجود دارد.

بازگشت برندهای کره ای و گرم شدن تنور رقابت تولید

«مرتضی میری» ‌رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم خانگی نیز ضمن تایید ثبات بازار لوازم خانگی، خاطرنشان کرد:‌ قیمت ها از حدود اردیبهشت و خرداد ماه امسال تغییری نداشته است.

این مقام صنفی گفت: برخی تولیدکنندگان بزرگ تخفیف های خوبی برای محصولات خود قرار داده‌اند و بطور نمونه تلویزیون‌های ۵۰ اینچی با متوسط قیمت چهار میلیون تومان، این روزها با ۲۰ درصد تخفیف عرضه می‌شود.

وی یادآور شد:‌ با توجه به اینکه دولت بابت واردات پنل های تلویزیون، ارز نیمایی در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهد، قیمت تلویزیون به حد مطلوب و قابل قبولی رسیده است.

میری بیان داشت:‌  برندهای کره ای ال. جی، سامسونگ و دوو که در ماه های گذشته از بازار کشورمان خارج شده بودند، در حال بازگشت هستند، به طوری که دوو تولید خود را از سر گرفته و دو برند دیگر با شعار «دوباره بر می‌گردیم» به زودی قرار است تحت نام و برند جدید به تولید بپردازند.

وی خاطرنشان کرد:‌ اکنون تولید لباسشویی در شرکت‌های یاد شده به حد انبوه رسیده، به زودی تولید یخچال و ساید را آغاز می کنند و تا آخر سال ظرفشویی های تولیدی آنها نیز وارد بازار می شود.

رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم خانگی ادامه داد:‌ با توجه به ثبات قیمت ارز نیمایی، کمترین حباب را در قیمت این کالاها شاهدیم و رقابت بین تولیدکنندگان به‌ویژه با بازگشت برندهای کره ای می تواند اندک حباب موجود را تخلیه کند. 

وی گفت:‌ اکنون کالا به اندازه کافی در فروشگاه ها موجود است و کمبودی وجود ندارد و با افزایش رقابت شرکت ها در هفته ها و ماه های آینده، حتی کاهش قیمت ها را در ایام پایانی سال و شب عید شاهد باشیم.

 بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۵۹۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه یخچال و فریزر در نیمه نخست امسال و رشد ۱۳.۶ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

برپایه آمارهای یادشده، از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه ۲۹۱ هزار و ۴۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی تولید شد. این آمار در مقایسه با ۲۵۶ هزار و ۹۰۰ دستگاه تولید نیمه نخست پارسال ۱۳.۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

در این مدت ۵۶۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه کولر آبی نیز تولید شد که حاکی از رشد ۲.۱ درصدی آن در مقایسه با دوره ۶ ماه نخست پارسال است.

در مدت یاد شده اما تولید تلویزیون رشد منفی را تجربه کرد و با افت ۹ درصدی در مقایسه با نیمه نخست پارسال به ۳۱۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000GE8 برچسب ها: لوازم خانگی ، آرامش ، بازار

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: لوازم خانگی آرامش بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۹۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراج برخط لوازم خانگی اموال تملیکی در ۶ استان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، حراج خرده فروشی برخط اموال تملیکی در ۶ استان کهگیلویه و بویر احمد، تهران، قم، شیراز، کرمان و اصفهان آغاز شده است. شرکت کنندگان امروز می‌توانند تا ساعت ۱۹ قیمت‌های پیشنهادی را برای کالاهای مختلف ارائه کنند و فردا نتایج اعلام می‌شود.

در این حراج خرده‌فروشی، ۱۰۰ ردیف کالا از جمله لوازم خانگی برقی، سرمایشی و گرمایشی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل تنظیف و سایر موارد عرضه شده است.

خریداران از سه سامانه سامانه ستاد الکترونیک دولت، پنجره هوشمند و سازمان اموال تملیکی می‌توانند در این حراج شرکت کنند.

سامانه حراج خرده فروشی از خردادماه سال ۱۴۰۲ راه اندازی شد که تا پایان سال گذشته، تعداد ۲۶۳ مرحله حراج خرده فروشی در ۲۵ استان کشور برگزار شد. در این مراحل ۶ هزار و ۵۰۰ قلم کالای لوازم خانگی، اثاثیه منزل، تجهیزات سرمایشی گرمایشی، تجهیزات کامپیوتری، وسایل تنظیف و سایر موارد عرضه شد که ارزش کالاهای فروش رفته در این حراج‌ها ۴۰ میلیارد تومان بود.

کد خبر 6085290

دیگر خبرها

  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • ردپای آرامش در بازار‌ها
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی
  • حراج برخط لوازم خانگی اموال تملیکی در ۶ استان آغاز شد
  • آتش سوزی در یک بستنی فروشی و فروشگاه لوازم خانگی بندرعباس
  • هشدار به فعالان بازار لوازم چاه ارت! افزایش قیمت ملزومات چاه ارت ۱۴۰۳
  • خرید و فروش دلار متوقف شد/ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟
  • خرید و فروش دلار متوقف شد؛ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟
  • آموزش تعمیرات لوازم خانگی