Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  ادامه بررسی لایحه شهردار تهران درباره حمایت از اجرای شبکه فاضلاب استان تهران در دستور کار یک صد و هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در ابتدای بررسی این دستور گفت: کلیات این لایحه بیشتر در جلسه شورای شهر به تصویب رسیده بود ما امروز وارد ارائه پیشنهادات اعضای شورای شهر می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در مخالفت با این لایحه و با ارائه پیشنهادی گفت: در بند یک این لایحه آمده است که شهرداری اجازه دارد هزینه مجوز حفاری را تا سقف ۵۰ درصد محاسبات تخفیف دهد و در گزارش کمیسیون نیز آمده است که ۵۰ درصد هزینه حفاری نقد و ۵۰ درصد دیگر آن به صورت تهاتری تسویه شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: پیشنهاد من این است که ما کلمه حداقل تا سقف ۵۰ درصد را اضافه کنیم و مابقی مطالبات به صورت تهاتر انجام شود.

پس از اظهار نظر رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، حجت نظری دیگر عضو شورای شهر در موافقت با این پیشنهاد گفت: زمانی که می‌گوییم ۵۰ درصد باید سقف آن را حذف کرد و اگر بگوییم حداقل ۵۰ درصد ممکن است این میزان به ۱۰۰ درصد نیز افزایش پیدا کند.
پس از اظهارنظر نظری عضو شورای شهر تهران، صفا صبوری دیلمی معاون فنی – عمرانی شهرداری تهران به نمایندگی از شهرداری گفت: تصور من این است اگر که ما تا سقف ۵۰ درصد تعهد کنیم ممکن است در بعضی از موارد بدهی‌های ما بیشتر از این مبلغ به شرکت آب و فاضلاب باشد و همین امر دست و بال شهرداری را می‌بندد، زیرا ما با شرکت آب و فاضلاب استان تهران حساب فی مابینی داریم که در انتهای سال عملیات مالی آن انجام می‌شود.

پس از اظهارنظر موافقان و مخالفان پیشنهاد اضافه شدن کلمه "پرداخت حداقل" ۵۰ درصد در صحن شورا به رأی گذاشته شد و اعضا با ۶ رأی موافق و ۸ رأی مخالف به این پیشنهاد رأی منفی دادند.

پس از بررسی این پیشنهاد نوبت به پیشنهاد احمد مسجدجامعی دیگر عضو شورای شهر تهران رسید که در پیشنهاد خود اعلام کرد که شهرداری موظف است با برگزاری جلسه مشترک با شورایاری‌های محله‌ها پیشرفت پروژه آب و فاضلاب را گزارش کند.

مسجدجامعی گفت: ما در منطقه ۱۸ با حضور در بین مردم متوجه شدیم که ۸۰ درصد شبکه فاضلاب در منطقه اجرا نشده و در سفر بعدی خود به شهر ری متوجه شدیم اجرای شبکه آب و فاضلاب مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است و بر همین اساس می‌خواهم پیشنهادی را ارائه کنم که بر این اساس بندی در لایحه اضافه شود که شهرداری موظف شود بر اساس آن با برگزاری جلسه مشترک با شورایاری‌های محله پیشرفت عملیات فاضلاب را گزارش کند.

پیشنهاد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران بدون داشتن موافق و مخالف در صحن شورا به رأی گذاشته شد و با بیشترین آرا (۱۹ رأی موافق) به تصویب رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۰۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این جلسه که به ریاست رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و با حضور کلیه اعضاء تشکیل شد، برنامه‌ها و طرح‌های مربوط به شناسایی و وصول منابع مالی و همچنین روش‌های کاهش هزینه‌های غیر ضرور و مدیریت هزینه‌ها ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این جلسه بر ضرورت تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها جهت ارائه خدمات مطلوب و پایدار به مردم  استان و افزایش رضایتمندی آنان تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری
  • ارائه ۶ پیشنهاد جهت پایان وضعیت بحرانی غزه در شورای امنیت
  • تکذیب برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور
  • تکذیب برگزاری جلسه اضطراری شورای‌ عالی امنیت کشور
  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک در آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۷
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد