Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: کدوی این شهرستان از مطلوبیت بسیار خوبی برخوردار است و می تواند برندی معتبر برای کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حمید سلیمانی گفت: آستانه اشرفیه از قطب های تولید کدو در گیلان است و به دلیل کیفیت بالای این محصول، آستانه برندی معتبر برای کدوی ایران محسوب می شود.

وی افزود: به دلیل شرایط آب و هوای تولید کدو در آستانه امسال نسبت به سال گذشته از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی ادامه داد: کشت صیفی جات از جمله کدو موجب افزایش درآمد کشاورزان می شود.

وی با اشاره به اینکه کشت صیفی جات علاوه بر اینکه موجب افزایش تنوع تولید محصولات می شود، خاطر نشان کرد: به دلیل آبرفتی بودن خاک آستانه شاهد کیفیت بسیار مطلوب صیفی جات هستیم.

وی تصریح کرد: کدو در دو مرحله بهاره و پاییزه در آستانه کشت می شود و در بازارهای محلی این شهر ستان و دیگر بازارهای استان به فروش می رسد.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: پیش بینی می شود، امسال نسبت به سال گذشته تولید کدو از تولید بیشتری برخوردار باشد.

وی افزود: کدوهای آستانه از بازارپسندی بسیار خوبی برخوردار هستند و به دلیل ارتقای آگاهی مردم از ارزش غذایی این محصول، مصرف کدو در بین مردم و مسافرین افزایش یافته است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: بانوان آستانه ای از کدو شیرینی ها و غذاهای بسیار خوشمزه ای درست می کنند که محبوبیت آنها به همه کشور رسیده است. 

مدیرجهاد کشاورزی آستانه گفت: ۲۹۸ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت کدو اختصاص دارد به طور میانگین در هر هکتار حدود ۲۵ تن کدو تولید می شود.

وی افزود: در این شهرستان انواع کدوی حلوایی، انجیری، تنبل، خورشتی و ... تولید می شود و این شهرستان از نظر تنوع تولید انواع کدو مشهور است.

 

 

بیشتر بخوانید: کشاورزان حتما از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند 895 هزار تن محصول کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جهاد کشاورزی خاک درآمد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۰۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه علمیه نجف؛ حوزه تکثر، استقلال و آزادی / سروش محلاتی

آیت الله محمد سروش محلاتی*

حوزه نجف هر چند زیر نظر مرجعیت قرار دارد و در پذیرش طلاب و امتحانات آنان، با دقت عمل می‌کند ولی طلاب به لحاظ علمی و سیاسی از آزادی کامل برخوردار بوده و حتی در تنظیم برنامه درسی خود آزادند. 

تکثر و تنوع

حوزه نجف، حوزه‌ای کاملا متکثر و با سلایق مختلف فکری و اجتماعی و سیاسی است: برخی طرفدار فلسفه و برخی ضد آن، برخی طرفدار تقریب و برخی ضد آن، برخی طرفدار اسلام سیاسی و برخی ضد آن و برخی و برخی ... .

والبته همه آنها نیز دارای تریبون بوده و از فضای مناسب برای تشکیل جلسات خویش و ارائه دیدگاه‌های خود برخوردارند و در این میان، مرجعیت عرصه را بر هیچ جریانی تنگ نمی‌کند و از موضع گیری علیه دیگران پرهیز دارد.

آزادی رسانه و رساله 

آنجا داشتن رسانه آزاد است و هر کس و هر جریان که بخواهد می‌تواند صاحب رسانه باشد و صدای خود را از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای به گوش طرفدارنش برساند.

علاوه بر آن، داشتن رساله هم آزاد است، کسی مانع مجتهدی که می‌خواهد رساله بدهد نمی‌شود و او را فاقد صلاحیت اعلام نمی‌کند و یا جلوی انتشار رساله‌اش را نمی‌گیرد. 

آزادی تدریس 

در نجف فضلا برای تدریس در سطوح مختلف آزادند هیچ استادی برای تدریس نیاز به تایید صلاحیت و کسب مجوز از هیچ مقامی ندارد، از هیچ استادی سلب صلاحیت نمی‌شود.


در حوزه نجف دایره آمار و بررسی و یا دادگاه ویژه وجود ندارد و هیچ استاد یا شاگردی بخاطر اظهارنظر مخالف احضار نمی‌شود. 


طلبه‌ها بصورت مستقیم یا غیر مستقیم به حضور در درس‌های خاصی و یا عدم حضور درس‌های دیگری تشویق نمی‌شوند.

آزادی مرجعیت 

بدلیل همین است که در حوزه نجف، یک جریان فکری و یا سیاسی نمی‌تواند برای آینده مرجعیت تصمیم بگیرد مثلا یک گزینه را جلو بیاندازد و یا مانع مطرح شدن برخی گزینه‌های دیگر شود.


مرجیت نجف، مرجعیت برخاسته از سوابق علمی و تقوایی در حوزه است که‌ بصورت طبیعی در میان علمای حوزه و شیعیان شناخته می‌شود و اگر کسی بخواهد از مسیر دیگری به این جایگاه برسد از حمایت حوزه برخوردار نخواهد بود.

در آنجا جماعتی خود ساخته وجود ندارد که از امتیاز ویژه برخوردار بوده و با نفوذ برخی چهره های سیاسی از بیرون و با هیاهوی برخی طرفداران خود از درون، لیست مراجع را بسته و اعلام نماید و در نتیجه برخی از فقهای اقدم و یا افضل را حذف کند. 


در آنجا خطیب جمعه جرأت نمی‌کند که به حوزه مرجعیت وارده شده و علیه شخصیتی موضع گیری کند یکی را تخطئه کند و دیگری را انگلیسی بخواند! هیچ فرد یا گروهی با توهم خود رئیس  پنداری نمی‌تواند فقیهی صاحب رساله و دارای مقلد را فاقد صلاحیت اعلام کنند و یا فقهای با سابقه را به جهت مواضع سیاسی شان خانه نشین کند.

آزادی ارتباطات 

در نجف، چون پیام رسان ها از آزادی برخوردارند و تلگرام و واتساپ و یوتیوپ و ... فیلتر نبوده و به سهولت در دسترسند، لذا حوزه از ظرفیت آنها برای توسعه دروس و بحوث حوزوی استفاده می‌کند و همین آزادی بر نشاط علمی و گسترش خدمات آموزشی و ارتقاء سطح دانش می‌افزاید.

مثلا عتبه علویه در یوتیوپ صفحه دارد و درس‌های فقهای برجسته حوزه مانند شیخ محمد هادی ال شیخ راضی و شیخ باقر ایروانی را بارگزاری می‌کند.

به علاوه اساتید معروف حوزه از این شبکه های آزاد برای ارائه بحثهای حوزوی خود استفاده می‌کنند(مانند سید منیر الخباز و شیخ محمد سند)  و گاه جمعیتی صد هزار نفری صفحه آنها را در یوتیوپ دنبال می‌کنند!

به دلیل همین برخورداری از آزادی و عدم فیلترینگ است که امروز حوزه نجف می‌تواند پیام خود را به دنیای اسلام برساند و با همه علاقه مندان ارتباط برقرار کند.  

البته حوزه نجف علاوه بر استقلال و آزادی، از امتیازات دیگری نیز برخوردار است و همین امتیازات است که افق روشنی را در برابر آن می‌گشاید و امید می‌رود با استفاده از چنین ظرفیت هایی رکود علمی دوران خفقان حزب بعث را جبران نموده، به جایگاه رفیع خود در جهان تشیع باز گردد.

*منبع: کانال تلگرامی نویسنده

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وضعیت آب و هوا در آستانه ۱۳ بدر | باران خواهیم داشت؟ +نقشه
  • توزیع ۴۸ هزار افطاری متبرک در مناطق کم برخوردار در مشهد
  • نوروز از جایگاه بالایی در آداب و رسوم سیستانی های گلستان برخوردار است
  • خرید نهال لیبل دار، ۲۹ هزار تومان از نهالستان تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی
  • توزیع 303 بسته غذایی بین خانواده های کم برخوردار دستگردان
  • دلیل بیشتر مشکلات اصفهان نبود جریان دائمی آب در زاینده‌رود است
  • توزیع ۷۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان در پویش هلال رحمت
  • فروردین ۱۳۵۷؛ ریال ایران دوازدهمین ارز معتبر جهان شد
  • حوزه علمیه نجف؛ حوزه تکثر، استقلال و آزادی / سروش محلاتی
  • حوزه نجف، حوزه استقلال و آزادی / سروش محلاتی