Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@23:22:12 GMT

راه اندازی نخستین بانک شیر مادر در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۰۱۴۳

بردبار گفت: تغذیه با شیر مادر از بروز بیماری‌های ریوی و عفونی در نوزادان نارس جلوگیری می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آرش بردبار، فوق تخصص نوزادان و عضو هیئت علمی علوم پزشکی ایران و رئیس بیمارستان "حمایت مادران شهید اکبرآبادی" در حاشیه افتتاح نخستین بانک شیر مادران در استان تهران اظهار کرد: به دنبال ایجاد بانک شیر مادران در تبریز، شیراز، اصفهان، یزد و اهواز ششمین بانک شیر مادران در استان تهران و بیمارستان اکبرآبادی راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: بیمارستان شهید اکبرآبادی به دلیل آمار بالای زاد و ولد و ارجاعی بودن آن در سطح کشور نوزادان نارس بسیاری در بخش مراقبت‌های ویژه خود دارد به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا بانک شیر مادران را در بیمارستان شهید اکبرآبادی راه اندازی کنیم.

بردبار با اشاره به مزایای شیر مادر نسبت به شیر خشک برای نوزادان نارس بیان کرد: نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند رشد بهتری دارند و باهوش‌تر هستند؛ همچنین تغذیه با شیر مادر کمک می‌کند تا نیاز‌های نوزادان نارس برای رشد بیشتر تأمین شود و این نوزادان زودتر از بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ترخیص شوند.

این فوق تخصص نوزادان تأکید کرد: توصیه سازمان‌های جهانی بهداشت این است که در نوزادانی که از نعمت شیر مادر محروم هستند از شیر مادران احیایی در بانک‌های شیر استفاده شود.

او ادامه داد: شیر مادران اهدایی به بانک شیر طی فرآیندی پاستوریزه می‌شود و پس از آزمایش برای تأیید سلامت شیر اهدایی آن را در بانک شیر ذخیره می‌کنیم و به نوزادانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، می‌دهیم.

بردبار تأکید کرد: تغذیه با شیر مادر از بروز بیماری‌های ریوی، عفونی و گوارشی در نوزادان نارس جلوگیری می‌کند و مدت بستری آن‌ها در بیمارستان را کاهش می‌دهد، از طرفی شیر مادر فاکتور محافظت کننده دارد و جان نوزادان نارس را نجات می‌دهد.

عضو هیئت علمی علوم پزشکی ایران با بیان اینکه به دنبال توسعه بانک شیر مادران در این بیمارستان هستیم، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم در مرحله نخست نیاز بیمارستان‌های تحت پوشش علوم پزشکی ایران و در مرحله بعدی تمام بیمارستان‌های پایتخت را تأمین کنیم.

او درباره عوارض استفاده از شیر خشک برای تغذیه نوزادان نارس گفت: نوزادان نارسی که از نعمت شیر مادر محروم هستند در صورت تغذیه با شیر خشک از نظر پزشکی خطراتی، نوزاد را تهدید می‌کند. به دلیل آنکه شیر خشک تحت لیسانس شرکت‌های خارجی تولید می‌شوند در صورتی که از شیر مادر به جای شیر خشک استفاده کنیم به کاهش خروج ارز از کشور نیز کمک کرده‌ایم. افزون بر این‌ها تغذیه با شیر مادر در فرهنگ و دین ما بسیار تأکید شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سهمیه بندی بنزین قیمت بنزین طرح حمایت معیشتی غزه بولیوی مذهب جعفری آیت الله صافی گلپایگانی تابناک شیر مادر تهران سهمیه بندی بنزین قیمت بنزین طرح حمایت معیشتی غزه بولیوی مذهب جعفری آیت الله صافی گلپایگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترانه علیدوستی درگیر با بیماری سخت ؛ بستری در بیمارستان

مادر ترانه علیدوستی در صفحه ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به «بیماری ای با منشا نامشخص» مبتلا شده اما اکنون «خوب» است. 

نادره حکیم الهی - مجسمه‌ساز - مادر ترانه علیدوستی در پاسخ به سوالات کاربران فضای مجازی در مورد سلامتی فرزندش گفت: به تازگی آرام شده‌ام و می‌توانم به این سوال جواب بدهم، حال ترانه خوب نبوده اما الان خوب است.

او ادامه داد: برای ترانه دعا کنید، بیماری [داشتن] سخت است به خصوص اگر منشأ آن مشخص نباشد و من از همه ی دوستان و طرفدارانش می‌خواهم برای ترانه دعا کنند و انرژی‌های مثبت و عشق بفرستند.

صفحه اینستاگرام بانی‌فیلم در این ارتباط نوشت: سه روز پیش ترانه علیدوستی بازیگر شناخته شده سینما با نشانه‌های سرگیجه و به دلیل مشکلات کبدی در بیمارستان کسری تهران بستری شد.
روز گذشته مادر این بازیگر ضمن اعلام خبر بیماری و بستری شدن او از ناشناخته بودن نوع بیماری‌اش خبر داد.

براساس شنیده‌ها، در حال حاضر تیم پزشکی با انجام آزمایش‌های مختلف، در صدد یافتن علت مشکلات جسمانی به وجود آمده برای او‌ هستند.
در حال حاضر غیر مادر ترانه علیدوستی هیچ کدام از نزدیکان دیگر این بازیگر در ارتباط با بستری شدن او اطلاع رسانی نکرده‌اند.


کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۶ زن بانفوذ و قدرتمند سینمای ایران که تکرار نمی‌شود ترانه علیدوستی بعد از مرگ برادرش در چهارشنبه سوری نوشت: به خاطر ما خواهرها ... شرط جالب بازگشت ترانه علیدوستی و فاطمه معتمدآریا به سینما (فیلم)

دیگر خبرها

  • لحظه دردناک مواجهه مادر با پیکر فرزندش در غزه | ببینید
  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • پیگیری علت فوت مادر باردار در اندیمشک
  • تلف شدن ۸۰درصد نوزادان حیات وحش که بوی انسان گرفتند
  • ترانه علیدوستی در بیمارستان بستری شد
  • ترانه علیدوستی درگیر با بیماری سخت ؛ بستری در بیمارستان
  • هشدار وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و مادران باردار
  • هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار