Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@09:44:24 GMT

جوان‌ترین نامزد حزب دموکرات پیشتاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۰۲۱۳

جوان‌ترین نامزد حزب دموکرات پیشتاز شد

به گزارش‌ همشهآنلاین به نقل از ایرنا، «پیت بوتیجیج» (Pete Buttigieg)، جوان‌ترین نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا درتازه ترین نظرسنجی مشترک شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان و  موسسه «دس موینس» (DES MOINES) که در ایالت آیوا به عمل آمد با ۲۵ درصد آرا  پیشتاز دیگر دواطلبان دموکرات شد.

بنابراین گزارش، بوتیجیج ۳۷ ساله، که شهردار شهر «ساوت بند» (South Bend) ایالت «ایندیانا» آمریکاست، در نظرسنجی ماه سپتامبر فقط ۹ درصد آرا را به دست آورده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان یکشنبه ۲۶ آبان گزارش داد،در نظرسنجی اخیر، «الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست ۱۶ درصد، «جو بایدن» معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا و «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت، هرکدام به طور مشترک ۱۵درصد آرا را در ایالت آیوا به دست آوردند.

این نخستن محک واقعی برای نامزدهای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از حزب دموکرات به شمار می‌رود. 

نظرسنجی موردنظر بین هشتم تا ۱۳ ماه نوامبر(۱۷ تا ۲۲آبان‌ماه) و با خطای ۴.۴ درصد به عمل آمد.

پیت بوتیجیج پیش از این، در مناظره‌ای که بین ۱۰ نامزد دموکرات در  ۱۲ سپتامبر(۲۱ شهریورماه) به عمل آمد، سیاست آمریکا درباره جنگ افغانستان را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود، زمانی که در سال ۲۰۱۴ افغانستان را ترک کردم، با خود گفتم من جزو  آخرین افرادی هستم که از این مخمصه خارج می شوم اما همچنان در آنجا حضور داریم، ما اکنون کسانی را در خطر تلفات قرار داده‌ایم که حتی زمانی که حادثه ۱۱ سپتامبر اتفاق افتاد، متولد نشده بودند، ما در درون یک جنگ بی پایان قرار داده شدیم.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پنجاه و نهمین دور آن در این کشور است که سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار شود.

این انتخابات با اعلام رسمی نامزدها از احزاب حاضر در آمریکا، با روندی طولانی و پیچیده به مدت حدود یک سال و نیم آغاز می‌شود.

دموکرات‌ها در این روند ۱۲ مناظره مقدماتی را تا پیش از برگزاری انتخابات انجمن‌های حزبی یا «رایزنش» (caucuses) در سوم فوریه ۲۰۲۰ (۱۴بهمن ۱۳۹۸) باید پشت سرگذارند.

کوران اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با انتخابات «مقدماتی» (primaries) و انجمن‌های حزبی از فوریه تا ژوئن ۲۰۲۰ در ۵۰ ایالت و دیگر قلمروهای آمریکا به مدت پنج ماه آغاز می‌شود.

کنگره آمریکا آنگاه نتیجه انتخابات را در پنجم ژانویه ۲۰۲۱ مورد تایید قرار خواهد داد. پس از آن، فرد پیروز در انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ تحلیف خواهد شد.

کد خبر 463631 برچسب‌ها آمریکا - انتخابات آمریکا - دمکرات‌ها

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آمریکا انتخابات آمریکا دمکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۰۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از لس‌آنجلس تایمز، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان ایالتی ایالت تنسی آمریکا در اقدامی بی‌سابقه لایحه‌ای را به تصویب رساندند که به موجب آن، برخی معلمان و کارکنان مدارس این ایالت می‌توانند در محیط آموزشی سلاح حمل کنند؛ اقدامی که با واکنش معترضان همراه شد!

مجلس نمایندگان ایالت تنسی این لایحه را با ۶۸ رای موافق تصویب و آن را برای بررسی نهایی به دفتر «بیل لی» فرمانده جمهوری‌خواه این ایالت ارسال کرد. در صورت تایید نهایی، این قانون بعد از تیراندازی مرگبار پارسال در مدرسه ابتدایی «نشویل»، بزرگ‌ترین اقدام در راستای گسترش دسترسی به سلاح در آمریکا خواهد بود.

چهار عضو این مجلس که همگی دموکرات هستند، با این لایحه مخالفت کردند؛ لایحه‌ای که پیشتر مجلس سنای ایالت تنسی نیز آن را تصویب کرده بود. مطابق لایحه جدید، تنها مدیران مدراس و پلیس اطلاع دارند که کدامیک از کارمندان سلاح حمل می‌کنند و افشای آن برای والدین دانش‌آموزان و حتی سایر آموزگاران ممنوع است.

براساس این لایحه، پیش از آنکه کارکنان یک مدرسه قادر به حمل سلاح باشند، مدیر مدرسه متبوع به‌علاوه نهادهای قضایی منطقه‌ای باید آن را تایید کنند. لایحه پیشنهادی جدید با آنچه فرماندار تنسی پارسال و در واکنش به تیراندازی نشویل مطرح کرده بود، تفاوت فاحشی دارد؛ در واقع، در آن برهه، قانونگذاران جمهوری‌خواه تلاش او برای ممنوع کردن دسترسی و حمل سلاح برای افرادی که برای خود یا دیگران خطرناک محسوب می‌شوند را بلافاصله وتو کردند!

البته این بار به نظر می‌رسد که وتوی لایحه غیرمحتمل باشد زیرا قانونگذاران تنها به اکثریت اندکی از هر دو مجلس برای تصویب لایحه مذکور نیاز دارند. رایان ویلیامز، حامی جمهوری‌خواه این لایحه گفت: کاری که می‌کنیم، ایجاد بازدارندگی است. در سراسر ایالت، در موضوع تیراندازی، چالش‌های زیادی داریم.

براساس گزارش کرگز حقوقی «گیفوردز» که یک گروه مدافع کنترل حمل سلاح است، حدود نیمی از ایالت‌های آمریکا به نحوی به آموزگاران یا سایر کارکنان مدارس اجازه حمل مخفیانه سلاح را در محیط کار می‌دهند. در جریان تیراندازی مارس ۲۰۲۳ در مدرسه ابتدایی مسیحی نشویل، سه دانش‌آموز و سه بزرگسال کشته شدند و مهاجم نیز به ضرب گلوله از پا درآمد.

کد خبر 6087280

دیگر خبرها

  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج