Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، قادر آشنا، مدیر عامل برپایی نمایشگاه‌های کشور در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان در رشت با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه امسال ۱۱ نمایشگاه کتاب در کشور برپا شد، گفت: ۳۵ میلیارد تومان کتاب در این نمایشگاه‌ها به فروش رسید.

او با بیان اینکه از هم اکنون خود را برای برپایی نمایشگاه بین المللی آماده کرده ایم، افزود: حضور صنوف مختلف در نمایشگاه‌های کتاب فرصتی مناسب برای تبادل فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل برپایی نمایشگاه‌های کتاب کشور، با اشاره به میزان فروش کتاب در نمایشگاه ها، گفت: ۳۵ میلیارد تومان کتاب در این نمایشگاه‌ها به فروش رسیده که نشان دهنده توجه مردم ایران به کتاب و مطالعه است.

قادر آشنا، به توانمندی استان گیلان در حوزه فرهنگ و هنر به ویژه کتاب اشاره کرد و افزود: می‌توانیم از این ظرفیت و همسایگی استان با کشور‌های حاشیه خزر برای میزبانی نمایشگاه‌های بین المللی کتاب استفاده کنیم.

فیروز فاضلی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: پانزدهمین نمایشگاه ملی کتاب گیلان از امروز، ۲۶ آبان به مدت ۶ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی گیلان در کیلومتر ۵ جاده رشت – تهران دایر شد

او افزود: این نمایشگاه با حضور ۴۰۰ ناشر از سراسر کشور برپا شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: در نمایشگاه ملی کتاب در رشت، تازه‌های نشر با موضوعات کتاب‌های آموزشی، کودک و نوجوان، هنر، حقوق، فرهنگی، کشاورزی، اقتصادی و مسائل عمومی در ۲۰۰ غرفه به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

فیروز فاضلی افزود: برای سهولت خرید کتاب از غرفه‌های این نمایشگاه، بن یارانه‌ای خرید کتاب به مبلغ کل ۸۰۰ میلیون تومان با حداقل ۳۰ درصد تخفیف اختصاص یافته که از طریق بانک عامل مستقر در نمایشگاه در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

او گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، قصه خوانی گیلکی، نشست نقد و بررسی کتاب با حضور نویسندگان و ناشران، شب شعر، رونمایی از چند کتاب، ایستگاه سرگرمی کودکان و نوجوانان و معرفی باشگاه‌های کتابخوانی از جمله برنامه‌های جانبی پانزدهمین نمایشگاه ملی کتاب گیلان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان از ۲۶ آبان تا اول آذر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی گیلان از ساعت ۱۰ تا ۲۰ به روی علاقمندان باز است.

ارسلان زارع، استاندار گیلان هم در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب گیلان در رشت گفت: گام نهادن در عرصه دانایی مهم‌ترین راهکار برای توسعه یافتگی است.

او، برپایی نمایشگاه‌های کتاب را نماد علم و اندیشه دانست و افزود: گام نهادن در عرصه دانایی مهم‌ترین راهکار برای توسعه یافتگی جوامع است.

استاندار گیلان گفت: کتاب، علم و اندیشه مهم‌ترین رکن و محور فرهنگ و تمدن بشری و عامل توسعه یافتگی جوامع از گذشته تاکنون بوده است.

ارسلان زارع، با بیان اینکه همه دانشمندان اعتقاد دارند فرهنگ یک فرآیند مستمر است، افزود: این فرهنگ باید همانند گذشته از نسلی به نسل دیگر منتقل شود و سیر تکمیل را طی کند.

او، با اشاره به اینکه از مهم‌ترین اصول برای انتقال اندیشه‌ها کتاب است، گفت: با بررسی گذشته بشر به ویژه ایرانیان به این نتیجه می‌رسیم که توجه فراوانی به کتاب و مطالعه داشته اند.

استاندار گیلان، با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران به لحاظ زیرساختی، چاپ و انتشار کتاب از جمله کشور‌های خوب در منطقه است، افزود: گیلان نیز در این دوره ششمین سال متوالی است که این نمایشگاه را برپا می‌کند.

زارع با تاکید بر اینکه مدرسه، مراکز علمی و اماکن عمومی باید کتاب محور باشد، تصریح کرد: برای ارتقای توسعه یافتگی کشور بهترین راه گام نهادن در عرصه دانایی محوری است باید نسل جوان را با محوریت کتاب، علم و اندیشه شکل داده و به جلو ببریم.

 

انتهای پیام/م.ع

گشایش  ۱۱ نمایشگاه کتاب در کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جشنواره‌ای از توانمندی‌های هنری دانش آموزان دبستان پسرانه حضرت امام حسین علیه السلام در قالب نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در دبستان پسرانه حضرت امام حسین علیه السلام برپا شد.

 در این نمایشگاه بیش از ۵۰۰ اثر هنری دانش آموزان این دبستان شامل نقاشی روی کاغذ و سنگ، کاردستی‌های حجمی (ماکت خانه، منظره)، زیبا نویسی، نجوم و دست سازه‌های علوم به نمایش گذاشته شد.

 این نمایشگاه برای بازدید علاقمندان به مدت دو روز در محل دبستان پسرانه حضرت امام حسین علیه السلام دایر می‌باشد.

دیگر خبرها

  • سفرای ایران از فرصت نمایشگاه کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند
  • برپایی نمایشگاه در خیال در قم
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • برپایی هفت میز خدمت در نماز جمعه این هفته تهران
  • دعوت از وزرای چند کشور دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • برپایی بازارچه توانمندی بانوان کارآفرین در آستارا
  • برپایی نمایشگاه هنری «طوفان‌الأحرار» در دانشگاه آزاد بجنورد
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • دیدار احمدوند و سفیر هند در آستانه نمایشگاه کتاب تهران
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند