Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، امیر محمدرضا قرایی آشتیانی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز در همایش «پنجه‌های کارآمد، سربازان ماهر» با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید زیادی بر علم‌اندوزی داشته‌اند، گفت: در مباحث امنیتی و دفاعی یکی از مسائل بسیار اثربخش، قدرت و اقتدار است،  همچنین یکی دیگر از مؤلفه‌های قدرت دفاع ملی، قدرت دفاعی محسوب می‌شود که بسیار تأییدکننده است به نحوی که سایر مؤلفه‌ها را پشتیبانی و فضای امنی ایجاد می‌کند تا استعدادها شکوفا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین یکی دیگر از مهمترین مؤلفه‌های قدرت دفاعی، توان فیزیکی است یعنی نیروهای مسلح ماهر باید نیروی آموزش‌دیده و مجهز به تسلیحات روز و فناوری‌های به‌روز باشند. بر این اساس، نیروی جوان و مستعد یک وسیله استراتژیک و ارزشمند برای هر کشور محسوب می‌شود.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: اگر روی این نیروی جوان جامعه سرمایه‌گذاری شود، مؤلفه‌های قدرت ارتقا می‌یابد به همین جهت هرچه نیروی جوان دارای مهارت باشد، قدرت و اقتدار ملی افزایش می‌یابد.

امیر آشتیانی با بیان اینکه البته خود محیط سربازی، قدرت‌آفرین است، اظهار داشت: به‌عنوان مثال، ارتقای روحی و اعتماد به نفس، نظم‌پذیری و انطباق گروهی، تقویت روحیه جوانمردی و شجاعت، خوداتکایی و خودباوری، مسئولیت‌پذیری، قانون‌پذیری، خودسازی و خودکنترلی، افزایش توانمندی‌های ذهنی و آمادگی‌های جسمی و تمرین در شرایط سخت، ازجمله مواردی است که در شرایط سربازی به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه در این شرایط آموزش و پرورش نقش حاکمیتی دارد، گفت: افرادی که به‌عنوان سرباز وارد نیروهای مسلح می‌شوند، مسئولیت خطیر دفاعی- امنیتی را بر عهده دارند، به همین خاطر، بهترین دوره ارائه آموزش‌های مهارتی، قبل از خدمت است از این رو هرچه در آموزش مهارتی قبل از سربازی سرمایه‌گذاری شود، نتایج آن سودمندتر است.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: امکان انتخاب محل خدمت حتی‌الامکان در شهر محل سکونت تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری، امکان انتخاب سازمان خدمتی در قالب ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، اولویت دریافت امریه برای دستگاه‌های غیر نظامی، تعویق تاریخ اعزام به مدت شش ماه برای مشمولانی که دوره‌های مهارتی بلندمدت را طی می‌کنند و تأخیر و یا تعجیل در اعزام به خدمت، بخشی از این مشوق‌هایی است که برای دوره قبل از سربازی در نظر گرفته شده است.

امیر آشتیانی استفاده از مزایای کارآموزی و کارورزی برای داوطلبان مهارت‌آموز در شرکت‌های دانش‌بنیان، به‌کارگیری دانش‌آموختگان برتر دانشگاهی در مراکز علمی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور بر اساس تفاهم‌نامه منعقده‌ سهمیه مقرر، اعطای درجه تشویقی، اولویت برای بخشودگی قسمتی از اضافه خدمت سنوات و انضباطی، اعطای تشویق مالی بر اساس ضوابط ابلاغی برای کارکنان وظیفه‌ای که موفق به گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی می‌شوند، تشکیل استارت‌آپ ویژه کارکنان وظیفه دارای مهارت در حین خدمت برای شناسایی استعدادهای برتر مهارتی، حمایت مادی و معنوی برای پذیرش ایده و تبدیل ایده به محصول با رعایت مسائل امنیتی و حفاظتی، برگزاری مسابقات لیگ مهارت برای سربازانِ دارای مهارت و تشویق رتبه‌های برتر، برگزاری آزمون ادوار برای کارکنان وظیفه دارای مهارت فاقد گواهینامه و فراهم کردن امکان تحصیل از راه دور برای کارکنان وظیفه زیر دیپلم را بخشی از مشوق‌های پیش‌بینی شده برای حین خدمت دانست.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش یمن طی ۳ روز، ۶ عملیات علیه «مثلث تجاوز» انجام داده است

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام چند عملیات جدید علیه اهداف آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شبکه المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار کرد: در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در غزه و در پاسخ به تجاوزات به یمن، نیروهای مسلح ما طی ۳ روز گذشته، ۶ عملیات در دریای سرخ و خلیج عدن انجام دادند.

وی درباره جزئیات این عملیات‌ها با بیان اینکه ۲ ناو آمریکایی «MAERSK SARATOGA» و «APL DETROIT» در خلیج عدن و دریای سرخ هدف قرار گرفته شدند،افزود: کشتی انگلیسی «HUANG PU» در دریای سرخ و کشتی «PRETTY LADY» در حال حرکت به سمت بنادر فلسطین اشغالی هدف قرار گرفته شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه خاطرنشان کرد: نیروی هوایی یمن نیز عملیات نظامی منحصر به فردی را با هدف قرار دادن ۲ ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ انجام داد و نیروی موشکی نیز اهداف اسرائیل را در «ام الرشراش» در جنوب سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد.

یحیی سریع از هدف قرار گرفتن اهداف مورد نظر در این عملیات‌ها با دقت بالا خبر داد و عنوان مرد: نیروهای مسلح کشورمان تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه، به اجرای تصمیم خود برای جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیل به سمت بنادر فلسطین اشغالی ادامه خواهند داد.

به گزارش ایمنا، ارتش یمن در چند ماه گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای یمنی تاکید کرده‌اند که کشتی‌رانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

کد خبر 739465

دیگر خبرها

  • قدرت نیروهای مسلح ایران در دنیا کم‌نظیر است
  • وزیر دفاع: امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • ضرورت ارتقای سطح معنوی و علمی نیروهای انقلاب/ مشکلات مردم مدبرانه از نمایندگان مطالبه شود
  • محفل ورزشگاه آزادی موجب شکست رسانه‌های بیگانه شد
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان
  • ارتش یمن طی ۳ روز، ۶ عملیات علیه «مثلث تجاوز» انجام داده است
  • امنیت خط قرمز نیروهای مسلح است