Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: عدم اطلاع رسانی دولت و افزایش قیمت ناگهانی بنزین، مردم را در شوک فرو برده و اغلب نگران تأثیر افزایش قیمت بنزین بر سایر اقلام هستند.

بنا بر اعلام کارشناسان افزایش قیمت بنزین اگر با برنامه ریزی های درست دولتی همراه باشد تاثیری در افزایش قیمت کالاهای اساسی نخواهد داشت و مردم نباید از این بابت نگرانی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان مصرف بنزین در کشور ما دو برابر سهم جهانی است

در این ارتباط عباس رهنما در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تورم روانی حاصل از افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: میزان مصرف بنزین در کشور ما دو برابر سهم جهانی است که علاوه بر مصرف گرایی، مشکلاتی اعم از آلودگی هوا و ترافیک و رواج خودرونشین های تک سرنشین را به همراه دارد؛ از سوی دیگر با توجه به ارزانی این فرآورده نفتی پرهزینه قاچاق این کالا برای سوداگران جذابیت اقتصادی دارد.

اهمیت اصلاح قیمت بنزین و نتایج مثبت آن در کوتاه مدت

این جامعه شناس و روان شناس اجتماعی با تاکید بر اهمیت اصلاح قیمت بنزین و نتایج مثبت آن در کوتاه مدت و دراز مدت بیان داشت: اگر این مساله در جامعه تورم روانی ایجاد کرده است و واکنش هایی در سطح اعتراض به این امر در سطح جامعه ایجاد شده است در شیوه اطلاع رسانی آن است.

وی افزود: البته باید به این نکته توجه کنیم که این افزایش قیمت باید در صحن علنی مجلس مطرح می شد تا بازخوردهای جامعه سنجیده می شد و ذهن جامعه نسبت به این مهم آمادگی لازم را پیدا می کرد؛ به عبارتی ابلاغ ناگهانی به جامعه نیاز به کارشناسی بیشتری داشت.

تاریخچه سهمیه بندی بنزین در ایران پس از انقلاب

طبیعی است در شرایطی که مردم در انتظار  اعلام برنامه‌های دولت در ارتباط با کاهش قیمت کالاها و پایین آمدن قیمت دلار بودند، افزایش ناگهانی قیمت بنزین بدون اطلاع رسانی قبلی جامعه را در شوک فرو ببرد و به یقین در ارتباط با دلیل این نوع تصمیم گیری ناگهانی مسئولان باید پاسخگو باشند اما تلاش برای عدم افزایش قیمت کالاها متاثر از قیمت بنزین نیز موضوعی است که هم نیاز به اطلاع رسانی دارد و هم باید روش های جلوگیری از این افزایش قیمت به شکل دقیق برای مردم بیان شود.

طرح اصناف اصفهان  به منظور جلوگیری از افزایش قیمت ها در بازار اصفهان

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اعلام دولت درباره افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن با تایید سران قوای سه گانه اظهار داشت: طرح اصناف اصفهان به منظور جلوگیری از افزایش قیمت ها در بازار اصفهان با حضور ۳۲۹ بازرس در اصفهان در حال اجراست.

جواد محمدی فشارکی با تاکید بر اینکه اصلاح قیمت بنزین مشمول خودروهای سبک است و بر حمل بار و کالا تاثیری ندارد، تصریح کرد: بازرسان در صورت مشاهده تخلف بدون اغماض با متخلفان برخورد خواهند کرد.

مردم گران فروشی کالاها را به اصناف گزارش کنند

وی افزود: مردم می توانند گزارش های تلفنی و حضوری خود را به ستاد خبری و دایره رسیدگی مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی و اقدام لازم انجام شود.

برگزاری جلسه سیاست های نظارتی و تشدید برخورد با متخلفان در زمینه گرانی

اما روز گذشته سیاست های نظارتی و تشدید برخورد با متخلفان در زمینه گرانی با توجه به اصلاح قیمت بنزین در جلسه کارگروه تنظیم بازار در استانداری اصفهان بررسی شد.

ثبات قیمت در بازار اصفهان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن اطمینان خاطر دادن به مردم برای ثبات قیمت در بازار اصفهان اظهار داشت: امروز در جلسه تنظیم بازار در استانداری تاکید شد که با طرح تشدید بازرسی ها از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیریت بازرسی اصناف و تعزیرات با هرگونه گران فروشی برخورد خواهد شد.

ایرج موفق با تاکید بر اینکه کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز از قبل ذخیره سازی شده است، تصریح کرد: هیچ دلیلی برای افزایش قیمت در بازار وجود ندارد و نظارت شدید بر بازار حاکم است و جای هیچ گونه نگرانی است.

اعلام جزئیات سهمیه بنزین سرویس های حمل و نقل در اصفهان

وی افزود: در ستاد تنظیم بازار کشور، برای ناوگان آژانس شهری، سرویس مدارس، تاکسی های ون شهری سهمیه هایی در نظر گرفته شده که تا چند ساعت آینده جزئیات آن مطرح خواهد شد.

موفق تاکید کرد: هیج کالا و اقلامی در اصفهان با افزایش قیمت مواجه نخواهد شد و ذخیره سازی ها به اندازه کافی است و مردم نگران تامین کالا و افزایش قیمت نباشند.

کد خبر 4774278

منبع: مهر

کلیدواژه: بنزین قیمت بنزین تجمع اعتراضی اصفهان بوشهر زلزله شهرکرد ایلام گرگان شیراز هفته وحدت قزوین تئاتر کودک و نوجوان خطبه های نماز جمعه سفر استانی بیرجند مشهد کتاب و کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه نمی‌دهیم رژیم صهیونیستی با ماجراجویی آرامش منطقه را بر هم بزند

بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران امشب (دوشنبه) ۲۷ فروردین ماه در خصوص آخرین تحولات منطقه، به خصوص تحولات جاری در فلسطین تلفنی گفتگو و رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه ایران در این تماس تلفنی آخرین مواضع و دیدگاه‌های ایران را در مورد روند تحولات در منطقه به خصوص بعد از عملیات نیرو‌های مسلح ایران علیه اهداف نظامی رژیم صهیونیستی و در راستای دفاع مشروع و تنبیه این رژیم، همچنین تحرکات ایران در عرصه‌های سیاسی، حقوقی و بین‌المللی را تشریح کرد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امنیت و ثبات کشور‌های همسایه و دوست در منطقه را ثبات و امنیت خود می‌داند و اجازه نمی‌دهد که رژیم صهیونیستی با ماجراجویی فضای آرامش و ثبات در منطقه را بر هم بزند.

بدر البوسعیدی وزیر خارجه سلطنت عمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، با محکومیت تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه به خصوص علیه مردم فلسطین، بر ضرورت هماهنگی و مشورت نزدیک بین کشور‌های منطقه برای عبور از شرایط حساس کنونی و تامین ثبات و امنیت پایدار در منطقه تأکید کرد.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین با مرور آخرین وضعیت انسانی در نوار غزه، بر ضرورت تداوم و تقویت تلاش‌های دو کشور به همراه سایر کشور‌های موثر اسلامی و عربی در عرصه بین‌المللی برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی، برقراری آتش بس فوری و ارسال کمک‌های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر
  • عرضه جوجه یکروزه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است
  • ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو در مرکز مبادله
  • ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • افزایش قیمت بنزین در چین
  • مسئولان با عزمی آهنین گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • مدیران گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • اجازه نمی‌دهیم رژیم صهیونیستی با ماجراجویی آرامش منطقه را بر هم بزند
  • آیا باید با رویای شیرین اقتصاد تک‌نرخی وداع کنیم؟