Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت بزرگ آرامکو عربستان سعودی روز یکشنبه اعلام کرد قصد دارد یک و نیم درصد از سهام خود را به ارزش بیست و چهار تا بیست و پنج میلیارد دلار آمریکا وارد بورس کند.

طبق برآورد‌های صورت گرفته توسط کارشناسان، عرضه یک و نیم درصد از سهام شرکت آرامکو به بورس بین بیست و چهار میلیارد تا بیست و پنج میلیارد و پانصد میلیون دلار آمریکا برای این شرکت اعتبار مالی به همراه خواهد داشت و ارزش این شرکت را به حدود یک هزار و هفتصد میلیارد دلار خواهد رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرامکو در بیانیه‌ای اعلام کرد در اولین گام یک و نیم درصد از سهام شرکت به بورس عرضه خواهد شد. طبق این بیانیه قیمت هر سهم آرامکو بین سی تا سی و دو ریال عربستان (بین هشت تا هشت و نیم دلار) خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض، عرضه یک و نیم درصد از سهام شرکت آرامکو به بورس کمتر از چیزی است که پیشتر مقامات ریاض اعلام کرده بودند. محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی پیشتر اعلام کرده بود ارائه سهام بورس آرامکو به بازار ارزش آن را به دو هزار میلیارد دلار خواهد رساند. در عین حال عملیات ورود آرامکو به بورس می‌تواند با بزرگترین عملیاتی که تا کنون در این عرصه اتفاق افتاده است، رقابت کند. بزرگترین عرضه سهام به بورس مربوط به شرکت تجاری الکترونیکی عظیم علی بابا چین است که به ارزش بیست و پنج میلیارد دلار در سال دو هزار و چهارده در بورس نیویورک اتفاق افتاد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۰۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ استقلال و پرسپولیس واگذار شدند

با انجام معاملات امروز فرابورس، ۸۵ درصد از سهام استقلال و پرسپولیس توسط خریداران معامله شد.

پس از تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی‌سازی، مزایده رسمی برای واگذاری 85 درصد از سهام این دو باشگاه از صبح امروز (دوشنبه - 3 اردیبهشت‌ماه) در فرابورس آغاز و در نهایت خرید سهام به‌طور رسمی از سوی خریداران انجام شد.

براساس هماهنگی‌های انجام شده قرار است 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز توسط بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5درصد) انتقال پیدا کند.

قرار است پس از این مراحل اداری انتقال سهم از سوی سازمان خصوصی‌سازی انجام شود. پیش از این نیز 10 درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به هواداران فروخته شده بود.

در حالی که سرخابی‌ها تا 5 اردیبهشت ماه برای بارگذاری مدارک در سامانه AFC مهلت دارند، با واگذاری رسمی 85 درصد از سهام سرخابی‌ها به خریداران جدید، مشکل مالکیت مشترک این دو باشگاه حل شد.

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS  توسط کارگزاری مفید
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • رسمی؛ استقلال و پرسپولیس واگذار شدند
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود