Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@12:13:57 GMT

پترائوس: پول عربستان درحال تمام شدن است!

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۰۴۰۵

به گزارش ایسنا، دیوید پترائوس، مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه "سی ان بی سی" گفت، ریاض می‌خواهد عرضه اولیه عمومی سهام شرکت آرامکو موفقیت آمیز باشد زیران نیاز به سرمایه‌گذاران خارجی و به تبع آن پول دارد.

وی در این مصاحبه که اخیرا انجام گرفته، تاکید کرد: پول‌های سعودی به تدریج در حال تمام شدن هستند، آنها اولین کسی خواهند بود که اذعان می‌کنند ذخیره صندوق ثروت حاکمیتی این کشور رو به تمام شدن است و در حال حاضر کمتر از ۵۰۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنرال پترائوس درباره کسری بودجه عربستان نیز گفت، کسری بودجه عربستان که بر نفت خام "برنت" متکی است به منزله این است که اقتصاد این کشور به طور جزئی به موفقیت آرامکو در تامین مالی طرح تحول اقتصادی موسوم به چشم انداز ۲۰۳۰ متکی است.

وی خاطرنشان کرد، کسری بودجه براساس نرخ نفت خام می‌تواند با استناد به برخی فعالیت‌های این کشور در کشورهای منطقه بین ۴۰ تا ۶۰ میلیارد دلار تخمین زده شود.

طرح آرامکو سنگ بنای طرح تحول اقتصادی است که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در سال ۲۰۱۶ برای رهایی از اقتصاد تک قطبی عربستان و تکیه آن بر نفت مطرح کرد.

این در حالی است که آرامکو امروز رسما عرضه اولیه عمومی سهام خود را ارائه کرد و مقامات سعودی نسبت به ارزش این شرکت غول نفتی تا دو میلیارد دلار تخمین می‌زنند.

شرکت آرامکو اعلام کرد، ۱.۵ درصد از سهام این شرکت را در عرضه عمومی به ارزش بین ۲۴ تا ۲۵.۵ میلیارد دلار به فروش می‌رساند.

بلومبرگ گزارش داده بود، برخی ارزیابی‌های بانکی اعطا شده به شرکت بین ۱.۲ تریلیون دلار تا ۲.۲ تریلیون دلار آمریکاست.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۰۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفمندی معافیت‌های مالیاتی با سقف گذاری معافیت‌ها

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ محدود می‌شود. رئیس کمیسیون برنامه بودجه مجلس با بیان این خبر گفت: بر اساس بودجه ۱۴۰۳ شرکت‌های حقوقی می‌توانند حداکثر تا ۵۰۰ میلیارد تومان از معافیت مالیاتی استفاده کنند.

جزئیات بیشتر در گزارش خانم معززی:

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • خرید مدل های مختلف جاروبرقی مرکزی از نمایندگی های معتبر کسری
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • هدفمندی معافیت‌های مالیاتی با سقف گذاری معافیت‌ها