Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@15:00:58 GMT

بازار دوگانه سوزها رونق می گیرد؟

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۰۵۹۹

رویداد۲۴ از آن جا که به اعتقاد کارشناسان اقتصادی قیمت بنزین همواره بر روی سایر کالا‌ها تاثیرگذار بوده این افزایش بدون شک در قیمت خودرو به مراتب بیشتر بوده و اثرگذاری بالایی در آن خواهد داشت.

کارشناسان صنعت خودرو معتقدند با روند فعلی افزایش قیمت بنزین بدون شک تقاضا برای خودرو‌های دوگانه سوز افزایش می‌یابد و در این شرایط این میزان تقاضا بیشترین تاثیرگذاری را در بازار این خودرو‌ها خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد کارشناسان، این امکان وجود دارد که با توجه به سهمیه‌بندی و رشد قیمت بنزین، تمایل به خرید خودرو‌های تک‌سوز کاهش یافته و تفاضا برای خودرو‌های دوگانه سوز افزایش یابد و در این شرایط خودروساز ناگزیر به افزایش سهم این خودرو‌ها در تولید خود داشته باشد.

اما در همین حال بررسی روند قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد که در نوسان قیمتی رخ داده امروز، پراید از مرز ۵۳ میلیون تومان عبور کرد، اما تیبا شاهد کاهش قیمت هرچند ناچیز بود.

نگاهی به بازار و قیمت‌ها نشان می‌دهد که هم اکنون وانت آریسان با ۶۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، اما خانواده سمند در این میان چندان تفاوت قیمتی با هفته گذشته نداشته است تا جایی که سمند LX با ۸۱ میلیون تومان و سمند EF۷ نیز با ۹۲ میلیون تومان معامله شد.

دنا تیپ دو نسبت به هفته گذشته افزایش را تجربه کرد و هم اکنون با قیمت ۱۲۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پژو پارس نیز از جمله خودرو‌هایی بود که افزایش قیمت را تجربه کرد و به مرز ۱۰۰ میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX نیز ۱۱۵ میلیون تومان و پژو پارس اتوماتیک ۱۳۴ میلیون تومان شد. هرچند برخی قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو را بیش از ۱۰۰ میلیون تومان عنوان می‌کنند، اما قیمت این خودرو در بازار امروز به ۸۶ میلیون تومان رسید و مدل تیپ ۵ و صندوقدار این خودرو نیز به ۱۰۵ و ۱۰۴ میلیون تومان رسید.


پژو ۲۰۰۸ نیز افزایش چشمگیر را تجربه کرد و به ۳۲۶ میلیون تومان رسید و دانگ فنگ H۳۰ CROSS هم ۱۵۷ میلیون تومانی شد. هایما S۵ و S۷ نیز به ترتیب ۲۵۷ میلیون تومانی و ۲۹۸ میلیون تومانی شدند.

خانواده سایپا نیز از افزایش قیمت بنزین تاثیرپذیر بود به طوری که سایپا ۱۱۱ در تنوع رنگی به ۵۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید و سایپا ۱۳۱ نیز به مرز ۴۸ میلیون تومان نزدیک شد. دیگر خودرو‌های سایپا نیز از افزایش قیمت تاثیر گرفتند به طوری که سایپا ۱۳۲، ۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و تیبا ۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی شد.

ساینا به ۶۲ میلیون تومان رسید و کوییک دنده‌ای ۶۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد. چانگان نیز شاهد افزایش قیمت بود به طوری که به ۱۹۲ میلیون رسید و سراتو وارد کانال ۳۰۰ میلیون تومان شد و سیتروئن هم به ۳۴۸ میلیون تومان رسید.

بررسی تجربه افزایش قیمت بنزین در دوره‌های قبل نشان می‌دهد که این پارامتر همواره بر جهش قیمت همه کالا‌ها از جمله خودرو تاثیرگذار بوده است و بازار خودرو امروز تنها پس از یک روز از اعلام جدید قیمت بنزین، از این روند تاثیر پذیرفت این در حالیست که برخی از کارشناسان معتقدند که خودرو‌های گازسوز به دلیل افزایش تقاضا نسبت به سایر خودروها، بیشتر دچار تورم بخشی خواهند شد.

برچسب ها: رویداد24 ، قیمت بنزین ، صنعت خودرو ، افزایش قیمت بنزین ، بازار خودرو ، بازار دوگانه سوزها سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قیمت بنزین صنعت خودرو افزایش قیمت بنزین بازار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم

جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در پاسخ به اینکه رفتار دولت شائبه افزایش قیمت بنزین را در جامعه ایجاد کرده است، به اعتقاد شما با توجه به شرایط موجود اقتصادی، جامعه پذیرش افزایش قیمت بنزین را دارد یا خیر؟ به «انرژی پرس» گفت: در حال حاضر با توجه به نرخ تورم و گرانی‌های موجود، اگر افزایش قیمت بنزین هم در دستور کار دولت باشد، یکی از اشتباهات استراتژیک دولت آقای رئیسی خواهد بود.

به گزارش انرژی پرس، نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد در مجلس یازدهم ادامه داد: با توجه به ارتباطی که با مردم و جامعه داریم به خوبی می دانیم که دیگر گنجایش و کشش افزایش قیمت ها را ندارند. بنابراین به اعتقاد من بنزین در کشور ما نسبت به درآمد و وصولی مردم، قیمت متناسبی نسبت به کشورهای اروپایی دارد.

او اضافه کرد: تاکید می کنم به جای اینکه دولت تمرکزش را روی افزایش قیمت بنزین بگذارد، بهتر است روی کاهش مصرف بنزین متمرکز شود؛ آن هم نه با افزایش قیمت بنزین یا کاهش سهمیه سوخت! بلکه با واردات خودروهای کم مصرف.

رشیدی کوچی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر دولت تعدادی خودرو به اسم خودروی هیبریدی وارد کشور کرده است، اما عملا مصرف این خودروهای چینی فرق چندانی با خودروهای دیگر ندارد و کم مصرف نیستند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس به دولت توصیه کرد دست از لجبازی با مردم در قصه واردات خودرو بردارد و اجازه دهد واردات خودرو نزدیک به قیمت جهانی وارد کشور شود.

او همچنین تاکید کرد: در این صورت در کنار واردات خودروهای خارجی کم مصرف آن هم به قیمت بازار جهانی، اگر مایل بود، می تواند بنزین را هم به قیمت جهانی به مردم عرضه کند.

سخنگوی فراکسیون شفافیت مجلس یازدهم در پایان تاکید کرد: نمی توانیم بنزین را به قیمت جهانی به مردم بفروشیم، اما خودروهایی که دست مردم می دهیم دو دهه نسبت به خودروهای جهانی عقب تر باشند. لذا امیدواریم این اتفاق در آینده نزدیک رقم بخورد و مردم احساس بهتری نسبت به شرایط پیش رو داشته باشند و دولت دست به چنین ریسک خطرناکی نزند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • فروش ایران خودرو آغاز شد + شرایط
  • آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو | نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • چراغ سبز افزایش قیمت خودرو داده شده
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • قیمت پژو ۴۰۵ در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • بازار خودرو به کما رفت/ آخرین قیمت پژو، شاهین، تیبا، دنا، رانا و کوییک + جدول
  • افزایش چشمگیر قیمت بنزین در آلمان