Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که روند بازشماری و تفتیش آرا را صبح روز یک‌شنبه، بیست‌وششم عقرب در سراسر کشور بار دیگر آغاز کرده است. تاریخ انتشار: 14:21 - 26 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۸۵۱۷

به گزارش خبرگزاری میزان، مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که روند بازشماری و تفتیش آرا را صبح روز یک‌شنبه، بیست‌وششم عقرب در سراسر کشور بار دیگر آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، نهادهای ناظر انتخاباتی می‌گویند که روند بازشماری آرا در برخی از ولایت‌ها با مخالفت هواداران دسته‌های انتخاباتی معترض به روند بازشماری آرا روبه‌رو شده‌ است.

عبدالعزیز ابراهیمی، از سخنگویان کمیسیون مستقل انتخابات گفت که روند بازشماری در اکثر ولایت‌ها ساعت ۸:۳۰ روز یکشنبه از سر گرفته شده است.

ابراهیمی تأیید کرد که در برخی از ولایت‌ها روند بازشماری با چالش روبه‌رو شده است. او از این ولایت‌ها نام نبرد، اما نهادهای ناظر انتخاباتی می‌گویند که روند بازشماری بیشتر در ولایت‌های شمالی با مخالفت هواداران دسته‌های انتخاباتی روبه‌رو شده است.

حبیب‌الله شینواری، رییس برنامه‌های ایتوا گفت که گزارش‌ها درباره‌ مخالفت دسته‌های انتخاباتی ابتدایی است و تاکنون نهایی نشده است.

در همین حال، عنایت‌الله بابر فرهمند، معاون اول دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی به ریاست عبدالله عبدالله و از نامزدهای معترض به روند شمارش آرا در صفحه فیس‌بوکش نوشته است: «خیمه تحصن ملت عدالت پرور ولایت سمنگان به دروازه کمیسیون ولایتی انتخابات برپا گردید.» او تأکید کرده است که تأمین شفافیت انتخابات نه تنها حق مسلم مردم بلکه یک مسئولیت شهروندی و تاریخی است.

کمیسیون مستقل انتخابات در هجدهم عقرب روند بازشماری را در بیش از هشت هزار محل رأی‌دهی آغاز کرده بود.

این کمیسیون روند بازشماری را در بیست‌ودوم عقرب به دنبال اعتراض دسته‌های انتخاباتی متوقف و گفت‌وگو با این نامزدها را آغاز کرد.

به نوشته روزنامه 8 صبح، کمیسیون مستقل انتخابات تأیید کرده بود که بازشماری در دست‌کم ۱۴ ولایت با مخالفت هواداران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری روبه‌رو شده است و بازشماری صورت نگرفته است.

/انتهای پیام/

منبع: فارس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل گروه بین الملل خبرگزاری میزان هواداران عقرب کمیسیون مستقل بازشماری انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۰۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم ملخ های مراکشی به مزارع در تخار

هجوم گسترده ملخ‌های مراکشی در برخی از ولسوالی‌های تخار نگرانی باشندگان این ولایت بر انگیخته است.

شماری از دهاقین و باشندگان تخار می‌گویند، از چند سال بدینسو دقیقا درهمین فصل، میلیون‌ها ملخ از کشورهای همسایه وارد کشتزارهای آنان می‌شود و سبب نابودی مزارع زراعتی شان می‌گردد.

این دهاقین از حکومت می‌خواهند پیش از آنکه ملخ‌ها همه مزارع آنان را آسیب بزند از افزایش آن جلوگیری نمایند.

به گفته دهاقین تخار با آنکه ریاست زراعت این ولایت کارزار محو کامل ملخ‌ها را آغاز کرده است، اما ظاهراً هجوم آن بیش از حد است و انتظار دارند تا از شیوه های مدرن برای نابودی آن کار گرفته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج
  • رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج
  • هجوم ملخ های مراکشی به مزارع در تخار
  • حقانی: دنیا باید بپذیرد که افغانستان کشور مستقل است
  • آغاز تلاش جمهوری خواهان برای مبارزه با تقلب در انتخابات