Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@02:30:40 GMT

۲۰ سال حبس برای زوج آدم‌ربا

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۰۷۴۷

۲۰ سال حبس برای زوج آدم‌ربا

به گزارش همشهری به نقل از رکنا، رسیدگی به این پرونده از اواخر پاییز ۹۷ با مراجعه دختر جوانی به نام مریم به کلانتری در غرب تهران شروع شد. وی به افسر پرونده گفت: مدتی پیش در آرایشگاه با زن جوانی آشنا شدم. بعد از مدتی قرار شد دوست شوهرش را برای ازدواج به من معرفی کند. یک روز با هم به محل قرار رفتیم اما در بین راه ناگهان شوهر فریبا با یک تیغ موکت‌بری مرا تهدید کرد و حتی با همان تیغ ضربه‌ای به پایم زد و از من خواست گوشی تلفن همراه و پول‌هایم را به او بدهم؛ سپس مرا به مخفیگاه خود در کرج بردند و با کتک و شکنجه از من فیلم تهیه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌ دنبال اظهارات دختر جوان، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان توانستند با ردیابی تماس‌های زوج خلافکار، آن‌ها را شناسایی و دستگیر کنند.

فرید ۲۳ ساله متهم اصلی پرونده که دارای سوابق متعدد کیفری از جمله دو فقره قتل غیرعمد و سرقت بود به دادرسان دادگاه، گفت: اسلحه قلابی بود. با نقشه قبلی می‌خواستیم از مریم سرقت کنیم. اما وقتی او را به خانه دوست‌مان در کرج بردیم، من پشیمان شدم و در نیمه‌های شب او را به میدان فرهنگ برگرداندم و همان‌جا رهایش کردم.

فریبا ۲۱ ساله هم اتهام خود را انکار کرد و گفت: سه سال قبل بعد از جدایی از همسرم با فرید آشنا شدم. پدر و مادرم سال‌ها قبل فوت کرده‌اند و من نیاز به حامی داشتم؛ برای همین با فرید ازدواج کردم. او بارها مرا با چاقو مجروح کرده بود و حتی برای ترساندن من اقدام به خودزنی می‌کرد. من مریم را نمی‌شناختم. روز قبل از حادثه، فرید با تهدید چاقو تمام پول پس‌اندازم را گرفت و مجبورم کرد در ربودن مریم با او همراه باشم. من هم جرأت مخالفت پیدا نکردم. او مریم را به‌عنوان مسافر سوار کرد و من هم به اجبار در ماشین بودم و در آدم‌ربایی و سرقت نقشی نداشتم.

قضات دادگاه صبح دیروز پس از شور با توجه به محتوای پرونده و بررسی مدارک موجود، متهم اصلی - فرید - را به اتهام آدم‌ربایی به ۱۵ سال زندان و فریبا را به اتهام معاونت در آدم‌ربایی به ۵ سال حبس محکوم کردند.

کد خبر 463646 برچسب‌ها پلیس - نیروی انتظامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ترکیب تیم فوتبال بانوان جوان ایران مقابل ترکمنستان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون فوتبال، دومین دیدار تیم فوتبال بانوان جوان در مسابقات کمتر از ۱۸ سال آسیای مرکزی - کافا ۲۰۲۴ برابر ترکمنستان امروز از ساعت ۱۳:۳۰ در شهر دوشنبه برگزار می‌شود که مریم جهان نجاتی، سرمربی تیم فوتبال جوانان ترکیب ایران را به شرح زیر اعلام کرد:    فاطمه صالحی-فاطمه محسنی - ستایش فیض الهی-مینا بابویه -عسل قاچاریان-فاطمه رضایی-تانیا جهانشاهی-مائده بی رنگ-سمیه اسماعیلی - مریم دینی -زهرا خانلرزاده

دیگر خبرها

  • دستگیری دو بازیکن 19 ساله لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز جنسی
  • چرا رونالدو می‌ترسد به آمریکا سفر کند؟
  • راز فرار رونالدو از سفر به آمریکا چیست؟
  • درویش، کنشگر محیط زیست: شاهد کاهش شدید مشارکت مردم پس از بازداشت فعالان محیط زیست، بودیم
  • پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد / در جلسات دادگاه چه گذشت؟
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد
  • مرد میانسال با دیدن مرد غریبه در منزلش مرتکب قتل شد
  • اعلام ترکیب تیم فوتبال بانوان جوان ایران مقابل ترکمنستان
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم شهر