Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره تجلیل از مروجان فرهنگ کتابخوانی که در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع)، گفت: علم‌آموزی راه اقتدار و توسعه است، موضوعی که مقام معظم رهبری بر آن تصریح کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: رهبر معظم انقلاب انس به کتاب را در سه محور مهم بیانیه گام دوم انقلاب، مطرح کردند؛ بنابراین ما باید گام‌های استوارتری را در حوزه کتابخوانی در کشور برداریم.

وی اضافه کرد: انس با کتاب باید از کودکی آغاز شود، موضوعی که در منابع دینی مورد تأکید قرار گرفته است؛ برای نمونه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) فرمودند: فراگیری علم در کودکی همچون کندن نقش روی سنگ است.

ارزانی تأکید کرد: ترویج کتابخوانی در میهمانی‌ها، ابتکار جالبی برای رونق این فرهنگ در کشور است. بنده اخیرا به یک مهمانی دعوت شدم که میزبان پس از صرف چای به ما گفت: می توانید تا یک ساعتی که به زمان صرف شام مانده است، کتاب مطالعه کنید. من وارد کتابخانه ایشان شدم که چند هزار جلد کتاب داشت، همین موضوع در قسمت زنانه نیز اتفاق افتاده بود، یعنی میهمانان خانم را نیز به مطالعه کتاب دعوت کرده بودند. گاه با مدل‌های ساده، می‌توان مروج فرهنگ کتابخوانی در کشور شد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشورگفت: یکی از مدل‌های ساده، کاری است که در کشور ژاپن انجام شده است. در تمام محلات این کشور، یک کتابخانه، یک فضای ورزشی و یک فضای زیستی – شبیه فضای جنگل و آبشار – وجود دارد.

وی تأکید کرد: زمانی از چهار زندان در چهار شهر ژاپن بازدید کردم که همه آنها کتابخانه داشتند. گاهی با چنین اقداماتی، می‌توان افراد بزهکار را اصلاح کرد و از میزان آسیب‌های اجتماعی کاست.

ارزانی اضافه کرد: اگر کشوری می‌خواهد رشد و ترقی کند باید به کتابخوانی اهتمام داشته باشد. مقام معظم رهبری به همین دلیل انس به کتاب را در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید قرار دادند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در پایان خطاب به افراد برگزیده ششمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی گفت: شما کار بسیار ارزشمند، مهم و در عین حال، سختی را انجام می‌دهید. اگر می‌خواهیم تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد، باید همه مردم با کتاب مانوس شوند و این کاری است که شما در انجام آن پیشگام هستید.

انتهای پیام/

20 / 20 رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد علم‌آموزی حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی فرهنگ کتابخوانی ششمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد علم آموزی فرهنگ کتابخوانی ششمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد بحران شرق استان کرمان تشکیل شد

ستاد مدیریت بحران شرق استان کرمان با حضور معاون اقتصادی استاندار و جهت هماهنگی اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ناشی از سیل برگزار شد.  

در پی پیش‌بینی و هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع بارندگی‌های سنگین طی امروز و فردا ستاد بحران شرق استان تشکیل جلسه داد. 

امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان به شرق استان سفر کرد و شورای تامین و ستاد مدیریت بحران در فرمانداری بم تشکیل شد. 

در این جلسه ضمن بررسی اقدامات پیشگیرانه، گزارش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در مورد کار‌های انجام شده  ارائه شد. 

معاون استاندار کرمان به فرمانداران و بخشداران تاکید کرد تا رصد لحظه‌ای شرایط آب و هوایی و مناطق در معرض خطر احتمالی را داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه باشگاه کتابخوانی جوانی جمعیت خانه نسا
  • هماهنگی‌های لازم برای برداشت گندم در بخش سعدآباد انجام شد
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • «غریب‌آبادی» رییس ستاد مرکزی افشای حقوق بشر آمریکایی شد
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • ستاد بحران شرق استان کرمان تشکیل شد
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی