Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل اسنپ طی جلسه‌ای در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی را امضا کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اخبار شرکت‌ها، مدیرعامل اسنپ طی جلسه‌ای که با حضور ژوبین علاقبند، مدیرعامل اسنپ، محسن پورسیدآقایی، مدیر سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری، محمد کرمی، رئیس اتحادیه کسب و کارهای مجازی برگزار شد، دستورالعمل نظارتی تاکسی‌های اینترنتی به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیریت این سامانه پس از ۱۷ جلسه رسمی برای رفع ابهامات دستورالعمل نظارتی ابلاغ‌شده این دستورالعمل را امضا کرد.

ژوبین علاقبند در این جلسه با اشاره به اینکه اسنپ به عنوان یکی از اصلی‌ترین بازیگران اکوسیستم استارتاپی خود را متعهد می‌داند که بهینه‌ترین شرایط ممکن را برای مصرف‌کنندگان ایجاد کند، گفت: «از زمان ابلاغ دستورالعمل تلاش کردیم ضمن پرهیز از هرگونه شتاب‌زدگی در رسیدن به توافق نهایی با شهرداری، تمامی جنبه‌ها و زوایا را مد نظر قرار دهیم، از رشد کسب و کار و پویایی پایدار تا حفظ حریم خصوصی مصرف‌کننده.»

محسن پورسیدآقایی، مدیر سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری در این نشست با حمایت از سرمایه‌گذار خارجی بیان کرد: «بدون‌شک سیاست کل کشور همسو با حمایت از سرمایه‌گذار خارجی است.»

علاقبند در ادامه عنوان کرد: «با توجه به اینکه ۲ سال در تهیه دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی مشارکت داشتیم، این حق را برای خود قائل بودیم که نسخه نهایی آن را قبل از ابلاغ ببینیم. در نسخه ابلاغ‌شده ابهاماتی بود که باید دوباره درباره آنها مذاکره می‌شد؛ برای رفع این ابهامات از زمان ابلاغ تا امضای دستورالعمل بالغ بر ۱۷ جلسه رسمی با معاونت حقوقی رئیس جمهور، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، مجلس، سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، سازمان امور مالیاتی کشور و اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی و نمایندگان تاکسی‌های اینترنتی داشتیم و خوشحالیم که امروز تلاشمان به نتیجه رسید.»

یکی از بندهای سوال‌برانگیز دستورالعمل به پرداخت همزمان عوارض و ارزش افزوده برمی‌گردد. علاقبند درباره این بند از دستورالعمل گفت: «جلسات و مذاکرات متعددی برای حذف مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفته و قول‌های مساعدی در این مورد به ما داده شده است. خوشبختانه در جلسات متعددی که با معاونت حقوقی رئیس‌جمهور داشتیم موفق شدیم به دیدگاه مشترکی در این زمینه دست پیدا کنیم.»

به گفته علاقبند، در بحث صیانت از داده‌های کاربران تاکسی‌های اینترنتی به این شرکت‌ها اطمینان داده شده که اطلاعات کاربرانشان در امنیت کامل خواهد بود و قرار نیست دستورالعمل نظارتی با هیچکدام از قوانین جاری کشور، از جمله قانون جرایم رایانه‌ای، تناقض داشته باشد. بنابراین اطلاعات مسافران و مبدا و مقصد آن‌ها جزو داده‌های حریم شخصی است که نزد اسنپ محفوظ می‌ماند.

این قرارداد برای شهرداری ۱۵۰ شهر دیگری که اسنپ در آن‌ها فعال است نیز ارسال شد.

بیشتر بخوانید: شارژ یک میلیونی برای ورود به محدوده طرح ترافیک ثبت نام طرح ترافیک سال 96 از فردا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تاکسی ترافیک رشد شهرداری تهران مد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ پیمان گودرزی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت گوشی‌های تلفن همراه از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در کرج، شناسایی و دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۴۶ دهقان ویلا قرار گرفت.

وی مطرح کرد: شگرد سارق این بود که هنگام رسیدن به مقصد از رانندگان درخواست استفاده از گوشی‌های همراه آنان جهت تماس با خانواده خود را می کرده و پس از گرفتن گوشی راننده سریعاً از محل متواری می شده است.

فرمانده انتظامی کرج بیان کرد: با اقدامات فنی و تخصصی و رصد پابند الکترونیک سارقان در محل‌های انجام سرقت، سارق که مجهز به پابند الکترونیک بود شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی ضربتی در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه متهم به هشت فقره سرقت تلفن همراه رانندگان تاکسی اینترنتی اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شد، گفت: به کارگیری شیوه‌های علمی و روش‌های نوین در مقابله با وقوع جرایم و کشف جرایم بسیار مهم و ضروری است.

کد خبر 6086548

دیگر خبرها

  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست
  • ◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی