Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-20@01:42:53 GMT

بازدید سرزده رئیس بانک مرکزی از بازار ارز

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۰۹۴۵

به گزارش تسنیم، عبدالناصر همتی ساعتی قبل با حضور در صرافی‌های بانکی در خیابان فردوسی از نزدیک در جریان روند بازار ارز و قیمت‌ها قرار گرفت؛ همتی در خیابان فردوسی با مردم گفت‌وگو کرد و به آنها اطمینان داد که بانک مرکزی اجازه سفته‌بازی مجدد در بازار ارز را نمی‌دهد.

رئیس‌کل بانک مرکزی در این بازدید سرزده تأکید کرد که مردم باید مراقب باشند تا سرمایه‌های خود را از دست ندهند؛ هم‌اکنون در بازار فقط دلال‌ها به‌صورت لفظی قیمت‌ها را تعیین می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی با تأکید بر اینکه جو بازار فقط توسط دلال‌ها ملتهب نشان داده می‌شود و اصلاً واقعیت بازار این‌طور نیست ادامه داد: از صبح امروز قیمت ارز با افزایش قیمت در صرافی‌های بانکی روند کاهشی را در پیش گرفته است. ضمن آنکه بانک مرکزی مشکلی در تامین نیازهای ارزی مردم ندارد.

صرافی‌های بانکی همزمان با افزایش کاذب قیمت دلار، نرخ‌ها را نسبت به دیروز افزایش دادند؛ بر همین اساس، از صبح امروز قیمت ارز در صرافی ملی 12 هزار و 300 تومان تعیین شد و این افزایش قیمت مانع از خرید ارزان در صرافی‌های بانکی و فروش با قیمت بالا در بازار آزاد شد.

بعد از افزایش چشمگیر قیمت ارز در صرافی‌های بانکی، دلال‌ها از افزایش قیمت دلار عقب‌نشینی کرده قیمت‌ها را کاهش دادند، بر همین اساس دلار در بازار آزاد از 12 هزار و 600 تومان صبح به 12 هزار و 300 تومان برگشت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۰۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش بانکی برای سال جدید تغییر کرد

به گزارش پارس نیوز ، بر اساس ابلاغیه جدید بانک مرکزی مبلغ تراکنش روزانه برای خرید با ۱۰۰ میلیون تومان افزایش به ۲۰۰ میلیون تومان رسید. پیش از این محدودیت تراکنش خرید در هر روز ۱۰۰ میلیون تومان بود.

در متن ابلاغیه‎‌ای که بانک مرکزی در خصوص سقف تراکنش‌های روزانه مجاز برای خرید صادر کرده، آمده است:

حداکثر تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی از مبلغ یک میلیارد ریال به ۲ میلیارد ریال و مجموع تراکنش‌های انجام‌شده کارتی برای مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به ۲ میلیارد ریال افزایش یافت.

بر اساس این ابلاغیه‌ی بانک مرکزی، هر شخص حقیقی از طریق یک کارت بانکی در یک روز تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز به انجام تراکنش خرید است.

علاوه‌براین، سقف مجموع تراکنش‌های بانکی یک شخص حقیقی با همه کارت‌های بانکی متعلق به او نیز ۲۰۰ میلیون تومان است.

منبع : اقتصادآنلاین

دیگر خبرها

  • پافشاری بانک مرکزی بر اجرای سیاست‌های غلط/ صندوق تثبیت ارزی با دلار ۳ نرخی کارایی ندارد
  • بانک مرکزی چگونه می‌تواند به کمک تحقق شعار سال بیاید؟
  • نقش کانال های اماراتی در افزایش نرخ دلار | التهابات سیاسی بازیگر اصلی تغییر نرخ ارز است، نه اقتصاد
  • همه چیز درباره کارت بانکی کهربا + جزئیات دقیق
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • سقف تراکنش بانکی برای سال جدید تغییر کرد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی