Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز اکرمی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: فرمانداران شهرستان های اراک، آشتیان، تفرش، دلیجان، خنداب، کمیجان، شازند و محلات باید برای حل مشکل آب آشامیدنی روستاهای خود مسئولیت را از دهیاران به مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی انتقال دهند، تا اقدامات لازم را انجام دهند و گزارش مذکور را به دانشگاه علوم پزشکی ارایه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بهداشت آب شرب در مناطق روستایی بسیار مهم است و باید به وضعیت آب آشامیدنی روستاهای استان در اسرع وقت رسیدگی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: آمار تلفات ناشی از تصادفات درون شهری در استان مرکزی غیر قابل قبول است و شورای ترافیک باید به این مساله ورود پیدا کند.

اکرمی اظهار کرد: در حوزه سلامت تنها راه برون رفت از مشکلات این است که مردم خود با اصلاح تغذیه و تحرک از بروز بیماری ها جلوگیری کنند.

وی گفت: بیماری دیابت از جمله بیماری هایی است که باید اطلاع رسانی لازم نسبت به آن صورت پذیرد و با توجه به اقدامات انجام شده توسط انجمن دیابت باید با همکاری شهرداری اراک بیلبوردهای آموزشی در نقاط مختلف شهر جانمایی شود و در شهرستان ها نیز شهرداران این موضوع را پیگیری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان کرد: رابط سلامت کارخانجات استان با انجمن دیابت باید همکاری لازم را به عمل آورد و انجمن نیز به منظور جلوگیری از موازی کاری اقدامات خود را با دانشگاه علوم پزشکی هماهنگ کند.

اکرمی بیان کرد: آگاهی بخشی نسبت به بیماری دیابت باید با همکاری آموزش و پرورش در دانش آموزان آغاز شود و در دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی این موضوع باید بررسی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: مجامع سلامت در شهرستان ها باید با ریاست فرمانداران برگزار و گزارش این جلسات به کارگروه اعلام شود.

کد خبر 4774452

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری مرکزی آب و فاضلاب روستایی بوشهر زلزله شهرکرد ایلام گرگان شیراز قزوین هفته وحدت تئاتر کودک و نوجوان خطبه های نماز جمعه سفر استانی بیرجند مشهد بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۱۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد کریمی عصر دوشنبه به مناسبت هفته سلامت با رئیس و کارکنان شبکه بهداشت و درمان آزادشهر دیدار کرد.

وی در این دیدار با اشاره به اهمیت نقش خانواده در ارتقای سلامت جامعه، اظهار کرد: خانواده به عنوان کوچک‌ترین واحد جامعه، نقش بسزایی در ترویج سبک زندگی سالم و پیشگیری از بیماری‌ها دارد.

فرماندار آزادشهر با بیان اینکه سلامت جامعه از مهمترین دغدغه‌های دولت و مردم است، گفت: ما آمادگی داریم تا با تمام توان از برنامه‌های دانشکده علوم پزشکی در جهت ارتقای سلامت مردم شهرستان حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است، افزود: در برنامه‌های بهداشتی مردم باید مشارکت فعالی داشته باشند تا سلامت جامعه تضمین شود.

گفتنی است هفته سلامت با شعار «سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت» از یکم لغایت هفتم اردیبهشت همزمان با سراسر کشور با اجرای برنامه‌های متنوع در این شهرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6085892

دیگر خبرها

  • مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • خطر ابتلا به دیابت چه کسانی را تهدید می‌کند؟/ آب آشامیدنی قاتل دیابت
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌
  • بیش از هفت هزار قطعه زمین در روستاهای مهاباد آماده تحویل به متقاضیان مسکن
  • دهمرده: تقسیم استان سیستان و بلوچستان یک ضرورت و فرصت است
  • درخواست نماینده زابل از حاکمان افغانستان | حقابه ایران از رودخانه هیرمند را رهاسازی کنید؛ حق همسایگی این نیست
  • ضرورت کاهش مصرف نمک و شکر در ایران
  • ضرورت بازخوانی اندیشه امام راحل برای نسل جدید
  • حال خوب ساختنی است/ شعار امسال هفته سلامت اعلام شد