Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، یوسف داودی اظهار داشت: دمای شهرستان سراب همیشه چندین درجه از تبریز سردتر بوده و دمای روستا‌های سراب هم که جای خود دارد، شب‌ها دمای هوا به زیر صفر می‎رسد و تحمل این سرما در چادر‌های نازک و پلاستیکی ممکن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: کسی که با شرایط جغرافیایی و آب‌وهوایی سراب آشنایی داشته باشد، می‌داند که توزیع چادر بین زلزله‌زدگان این شهرستان بی‌معنی است. تعدادی پتو توسط خیران سرابی و تهرانی روز گذشته توزیع شده، اما سرما به‌ویژه در روستا‌هایی مانند چیچکلی که به کانون زلزله نزدیک بوده، غیر قابل تحمل است.

او متذکر شد: حتی با وجود وسیله گرمایشی مناسب در چادر نیز امکان زندگی کردن در آن چادر‌ها وجود ندارد، جان زلزله‌زدگان شهرستان سراب در خطر است، بیرون ماندن در این هوای سرد اصلاً ممکن نیست، حتی با وجود چادر و وسیله گرمایشی.

نماینده مردم سراب در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به سرمای هوا و احتمال شیوع آنفلوآنزا در منطقه، نیاز ضروری به تزریق واکسن به‌ویژه برای خردسالان داریم.

داودی بیان کرد: برخی از زلزله‌زدگان در وضعیت مالی خوبی قرار نداشته و توان مالی کافی برای خرید اقلام معیشتی و خوراکی مناسب را ندارند، اقلامی مانند برنج، گوشت، روغن و تخم‌مرغ و مواد پروتئین‌دار از جمله مواد غذایی ضروری هستند که باید برای تأمین ایمنی بدن و حداقل برای مدت یک ماه در دسترس زلزله‌زدگان قرار گیرد.

او در ادامه بر ضرورت تسریع در روند اختصاص وام ۱۰ میلیون‌تومانی معیشتی تأکید کرد و گفت: مقرر شده است تا در ابتدا ۳۰ درصد از این مبلغ اختصاص پیدا کرده و مابقی به‌تدریج، که تقاضا داریم این مبلغ هرچه سریع‌تر اختصاص پیدا کند.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با گلایه از تمرکز امدادرسانی در برخی نقاط خاص متذکر شد: آواربرداری در روستا‌های سراب هنوز شروع نشده است، امدادرسانی باید بر اساس واقعیت‌های موجود، شرایط جغرافیایی و آب‌وهوایی منطقه انجام شود.

انتهای پیام/ب

آخرین خبرها از وضعیت زلزله زدگان سراب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلزله آذربایجان شرقی وضعیت آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب جان ۲ نیکشهری را گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، مجیب حسنی شامگاه پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: دو نفر در منطقه عشایری هنزم و زیردان نیکشهر، گرفتار سیلاب شدند و پیکر بی جان آنها توسط نیروهای مردمی پیدا شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده در حوزه شهرستان نیکشهر، ادامه داد: درحال حاضر و پس از گذشت ۴۸ ساعت از سیلاب، راه دسترسی ۱۰۰ روستا در این شهرستان همچنان بسته بوده و به دلیل مسدود بودن راه‌های روستایی و سخت گذر بودن محورهای ارتباطی، خدمات و امدادرسانی در برخی از روستاهای این مناطق، با بالگرد انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: سیلاب در چندین نقطه از شهرستان به خطوط مخابراتی و خطوط انتقال برق در حوزه نیکشهر آسیب وارد کرده که براساس آخرین آمار و اطلاعات جمع آوری شده، بخش‌های بنت و ۱۸ روستای دهستان چاهان در خاموشی کامل و فاقد شبکه مخابراتی هستند.

حسنی در ادامه از تهدید سیلاب برای بیش از ۳۰ روستا خبر داد و بیان کرد: با بارشهای روزهای اخیر، سیل بند حفاظتی ۱۰ روستا در نیکشهر تخریب شده و با تشدید بارش‌ها و ورود سامانه‌های بارشی جدید وضعیت این مناطق بحرانی خواهد شد.

کد خبر 6082180

دیگر خبرها

  • سیلاب جان ۲ نیکشهری را گرفت
  • روحانی جهادی خوی درگذشت
  • صدور پایان کار ۱۰۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در طبس
  • بارش‌های پراکنده در منطقه
  • نجات جان سه نفر از سیل‌زدگان هرمزگانی توسط نیروهای نداجا
  • بهار در کوچه باغات سراب قنبر- کرمانشاه
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • انشعابات واگذار شده در روستا‌های فیروزکوه، زیر ذره بین
  • راه دو روستای بم مسدود شد
  • تخلیه سه روستای جنوب کرمان!