Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@14:51:38 GMT

تولید 20داروی های‌تک در کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۱۱۷۹

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: ۲۰ داروی بیوتکنولوژی های‌تک را که عمدتا در درمان سرطان و بیماری‌های روماتولوژی کاربرد دارند در کشور تولید می‌شود. ناطقان: شاهین آخوندزاده قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، در حاشیه نشست هم‌اندیشی رؤسای مراکز تحقیقاتی، مراکز رشد و ذی‌نفعان حوزه علوم دارویی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  ایران در دو سال گذشته از نظر تولید علم در منطقه اول بوده و با فاصله نسبت به کشور ترکیه از نظر تعداد مقالات و ارجاعات قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: به طور اخص برنامه امروز هم‌اندیشی بین مراکز تحقیقاتی علوم دارویی، مراکز رشد و صنعت داروسازی بوده و علت آن نیز این است که در تولید علم داروسازی رتبه ۷ دنیا از نظر استنادات و ۸ دنیا از نظر تعداد مقالات را داریم و پتانسیل تولید علم ما باید به محصول تبدیل شود که خوشبختانه صنعت داروسازی از این نظر نمونه است و در اوج تحریم روی پای خود هستیم.

وی با بیان اینکه حدود ۹۶ درصد داروهای مصرفی و ۷۰ درصد مواد اولیه دارویی را تولید می‌کنیم که نشان می‌دهد علم تولیدشده در دانشکده‌های داروسازی به خوبی استفاده می‌شود افزود: همچنین ۲۰ داروی بیوتکنولوژی های‌تک را که عمدتا در درمان سرطان و بیماری‌های روماتولوژی کاربرد دارند، تولید می‌کنیم که از این نظر رتبه بالایی در منطقه داریم.

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: جلسه امروز برای قوی‌تر کردن شرکت‌های دانش‌بنیان است. منبع: فارس برچسب ها: داروی های تک ، تولید ، سرطان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تولید سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار

 به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد پیکان پور  اظهار کرد: با رفع عوامل بروکراتیک و تسهیل و سرعت بخشی به امورات تولیدکنندگان داخلی، ۴۴ خط جدید تولیدی و ۹۶ داروی جدید نظیر تراستوزومب امتانسین، سیستئامین، الترومبوپگ، اپرمیلاست، تیوتروپیوم استنشاقی، گوسلکومب، اتوپوزاید تزریقی، ایمیکیمود، ویگاباترین، ایربزارتان، تاکرولیموس تزریقی، لارونیداز، تراستوزومب دروکستکان، روپی واکائین، وینورلبین خوراکی، نیولومب، فولوسترانت، بوپی واکائین، پاپاورین تزریقی، رانیبیزومب و سیتارابین به بازار دارویی کشور عرضه شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از منابع ارزی برای خرید داروهای جدید تولید شده صرفه جویی شده است، گفت: به منظور احصا مشکلات صنعت، طی مدت کوتاهی از حدود دو سوم از شرکت‌های داروسازی اصلی بازدید میدانی شد و اقدامات لازم جهت رفع چالش ها در سطح اختیارات سازمان صورت پذیرفت. 

به گفته مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو ۵۶ مولکول جدید نیز طی ۱.۵ سال گذشته و پس از تایید شورای بررسی فهرست رسمی داروهای ایران وارد فهرست شده‌اند که به عنوان نمونه می‌توان به داروهایی نظیر کلادریبین، سیلودوسین، اتزولیزومب، سفتازیدیم-آوی باکتام، ودولیزومب، دورناز آلفا، انسولین رایزودگ و سولیکوا، توپوتکان، انزالوتاماید، پالیویزومب، رگورافینیب، اوزانیمود، فوسکارنت، ایبروتینیب، الاپاریب و اسیمرتینیب اشاره کرد و این در حالیست که در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ داروی جدیدی وارد فهرست داروهای رسمی کشور نشده بود.

 پیکانپور بیان: با توسعه برون سپاری در برخی از اجراییات سازمان، تسریع قابل ملاحظه ای در روند اقدامات شرکت های دارویی صورت گرفته است که با ایجاد مسیر موازی «بررسی پرونده های ثبت» در خصوص پرونده های مشمول مسیربندی چهار و پنج، زمان انتظار ارزیابی و تایید این پرونده ها به کمتر از یک چهارم مدت قبل، کاهش پیدا کرده و شرکت های دارویی می‌توانند بنا به درخواست خود، از مسیر موازی استفاده کنند.     

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی از محل تولید داروهای جدید
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار/صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون دلاری با رشد تولید
  • تولید و تجاری‌سازی ۱۷ محصول از گیاهان دارویی توسط یک شرکت فناور
  • حمایت از تولید داخل باعث رشد نیازهای جدید دارویی در کشور می شود
  • خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی
  • آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی
  • کاهش کمبود‌های دارویی به ۱۱۲ قلم
  • تقویت ناوگان مکانیزاسیون کاشت گیاهان دارویی بوشهر
  • پیش‌بینی تولید ۱۲۰ هزار نهال در نهالستان موقت بهار طی سال‌جاری