Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز فضای ایران مملو از حس مقاومت و مبارزه با فساد است، گفت: پرچم مبارزه با فساد مانند پرچم مقاومت در دستان مقام معظم رهبری است و ما نیز به عنوان سربازان ایشان تلاش داریم این دو پرچم را به سرمنزل مقصود برسانیم.

 آیت الله سیدابراهیم رئیسی در دیدار شیخ نعیم قاسم قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان ضمن تبریک ایام میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و ابراز خرسندی از این دیدار، تصریح کرد: در این ایام که فتنه‌ها و دشمنی‌های دشمن برای مردم منطقه پیچیده‌تر شده است، هوشیاری، بیداری و حضوری جدی‌تر و مجاهدانه‌تر در صحنه لازم است و نیروهای مجاهد باید بصیرت، دشمن شناسی و شناخت ترفندهای دشمن را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، رئیس قوه قضاییه با اشاره به حوادث اخیر لبنان، از مواضع ارزشمند و حکیمانه سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله در جریان این حوادث قدردانی کرد و گفت: جدا کردن مطالبات بحق مردم از اقدامات مختل کنندگان امنیت، کار حکیمانه ای بود که انجام شد.

رئیسی افزود: مبارزه با فساد در لبنان، هم خواست مردم بود و هم باعث تثبیت شرایط در لبنان خواهد شد. در ایران نیز تاکید قائد عظیم الشأن ما امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بر مبارزه با فساد است و ما هم سعی کرده ایم در جهت اجرای منویات ایشان به میدان بیاییم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه هیچ حزب، گروه و جریان ثروت و قدرتی در روند مبارزه با فساد در ایران موثر نیست و مردم حس کرده اند اراده جدی در این عرصه وجود دارد، ادامه داد: پرچم مبارزه با فساد مثل پرچم مقاومت در دستان مقام معظم رهبری است و ما هم به عنوان سربازان ایشان تلاش می کنیم آن را به سرانجام برسانیم.

رئیسی گفت: امروز دو فضا در ایران اسلامی خودنمایی می کند. یکی فضای مقاومت به جای مذاکره و دیگری فضای مبارزه با فساد. اروپایی‌ها تلاش کردند واسطه شوند که ایران برای مذاکره با آمریکا متقاعد شود اما رهبر معظم انقلاب با همان بصیرت همیشگی خود، به خوبی برای مردم تبیین کردند که در مذاکره، هیچ چیز دست ما را نخواهد گرفت و دشمن به دنبال عقب راندن ایران از جایگاه مقاومت است. نسبت به مبارزه با فساد هم باید گفت که این امر در ذات انقلاب است منتها به مرور زمان دچار بعضی سستی‌ها شده است. اعتقاد ما این است که هاضمه انقلاب اسلامی، فسادپذیر نیست.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: ما در کشورهای اسلامی از جمله ایران و لبنان باید مراقب باشیم که ضمن پیشبرد امور مردم، زمینه سوءاستفاده برای دشمنان فراهم نشود.

براساس این گزارش، شیخ نعیم قاسم نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، با اشاره به سابقه دوستی خود با آیت الله رئیسی از زمان تولیت آستان قدس رضوی، به تشریح خلاصه ای از اوضاع لبنان پرداخت و تصریح کرد: آمریکا قصد داشت از حوادث اخیر لبنان سوءاستفاده کند. به همین دلیل بویژه سازمانهای مردم نهاد در لبنان را برای اهدافی غیر از مطالبات مردمی مدیریت کرد و بر ضرورت ایجاد حکومتی تکنوکرات و بدون حضور حزب الله تاکید داشتند که این نوعی کودتا بود.

وی با اشاره به تلاش های حزب الله برای جلوگیری از این اتفاق، ابراز امیدواری کرد که شرایط هر چه زودتر در لبنان بهبود یابد.

قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان، مشکل امروز این کشور را «فساد» دانست و با اشاره به تاکیدات سیدحسن نصرالله بر لزوم مقابله دستگاه قضایی لبنان با فساد و شروع این مقابله از نزدیکان به جریان حزب الله خاطرنشان کرد: دشواری‌های زیادی در مسیر مبارزه با فساد وجود دارد که علت اصلی آن نیز دخالت سیاسیون در کار قوه قضاییه است.

وی اظهار کرد: امروز شیوه حرکت قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با فساد، از طریق رسانه ها در منطقه بازتاب بسیار زیادی دارد. مخصوصا اینکه این مبارزه شامل برخی چهره‌ها از مسئولان یا نزدیکان مسئولان نیز می شود و موضوع مهمتر نیز بازگرداندن اموال غارت شده به بیت المال است زیرا هدف از مقابله با فساد، زهر چشم گرفتن نیست بلکه اصل موضوع، بازگرداندن حق مردم است.

شیخ نعیم قاسم اضافه کرد: این شیوه باید الگویی برای دستگاه قضایی لبنان و سایر کشورهای منطقه باشد.

وی در پایان تصریح کرد: خداوند جمهوری اسلامی ایران را تحت رهبری های امام خامنه‌ای موفق بدارد و ما را هم از پیروان ولایت قرار دهد تا با تلاش بر محور وحدت و زیر سایه ولایت، روز به روز نیرومندتر شویم./

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۱۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه شرق در گزارشی نوشت؛

در شرایطی که دولت سیزدهم بدون ارائه اطلاعات و جزئیات قابل استناد معتقد است عملکرد مثبتی در اقتصاد داشته اما منتقدان خواستار ترمیم و اصلاح تیم اقتصادی دولت هستند زیرا معتقدند بهبود اقتصادی شاخص‌هایی دارد که قابل لمس و رؤیت توسط مردم است و با وعده و وعید گره‌ای باز نمی‌شود.

وضعیت نابسامان این روزهای اقتصاد کشور حتی آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی را هم به انتقاد وا داشته است.

او اولین منتقد ملبس به لباس روحانیت در مقام آیت‌اللهی نیست و چندی پیش هم آیت‌الله نوری‌همدانی با انتقاد از سختی معیشت مردم، گرانی مسکن و پایین‌بودن ارزش پول ملی گفته بود: «باید خدمت‌رسانی و اقدامات در این زمینه در زندگی و سفره مردم نمایان باشد. متأسفانه گرانی مسکن و بالابودن اجاره‌بها یکی از دغدغه‌های مردم شده است. باید متولیان مسکن هر چه سریع‌تر تصمیم و تمهیدات لازم برای رفع مشکلات مسکن و مسائل پیرامون آن داشته باشند.»

در آخرین روز سال ۱۴۰۲ هم آیت‌الله علوی‌بروجردی در انتقاد از وضعیت اقتصادی مردم گفت: «وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد متخصص و کار درست بیاورید. تورم زندگی مردم را از بین برده است. چه بخواهیم، چه نخواهیم، مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند.»

در کنار جامعه روحانی و چهره‌های برجسته این طیف، انتقادات کارشناسان و نمایندگان مجلس هم ادامه دارد اما هیچ یک از این انتقادات تاکنون راه به جایی نبرده‌اند. اصرار رئیسی برای حفظ تیم اقتصادی که نتیجه عملکردش کاهش روزافزون ارزش پول ملی و سخت‌شدن معیشت مردم و به رؤیا پیوستن نه فقط خانه‌دارشدن که حتی اجاره‌نشینی در کلان‌شهرها از جمله تهران بوده، ادامه دارد و هفته گذشته گزینه استیضاح خاندوزی از روی میز بهارستان‌نشینان برای چندمین بار کنار گذاشته شد تا آخرین امیدها برای اصلاح کابینه به بن‌بست برسد.

حتی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با ادعای بهبود اوضاع اقتصادی اظهار کرد: «اتفاقات خوبی در اقتصاد رقم خورده و رشد اقتصادی افزایش یافته است. کاهش بی‌کاری را داشتیم، کنترل و کاهش حجم نقدینگی را تجربه کردیم که همه محصول تلاش‌های تیم اقتصادی دولت است. شاید برخی چندان دوست ندارند این اتفاقات رخ دهد و شایعاتی می‌سازند اما قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت ایجاد شود.»

این سخنان در حالی بیان شد که مجلس بعد از تعطیلات نوروز مدعی تلاش برای اصلاح تیم اقتصادی بود و سرلیست تغییر هم، طرح استیضاح خاندوزی بود اما به یکباره مانند دفعات قبل این طرح به حاشیه رفت.
بنابراین دراین روزگار نامساعد اقتصادی که شاهد کوچک‌شدن سفره مردم و زیر خط فقر ماندن بخشی از جامعه و بی‌توجهی دولت به ترمیم معیشت طبقه متوسط و ضعیف جامعه هستیم همچنان خبری از رئیسی و همراهانش که قبل از انتخابات قرار بود یک‌هفته‌ای مشکلات بورس و ارز و... را حل کنند، نیست.

۲۷۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898128

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • مقاومت منطقه معادلات جدیدی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است
  • چهره منطقه پس از«طوفان الاقصی»و پاسخ تنبیهی ایران دگرگون خواهد شد
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری خود را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم
  • حزب الله لبنان: «وعده صادق» بازدارندگی تل‌آویو را از بین برد
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم/ ایران مقتدر حمایت گسترده‌ای از مقاومت دارد
  • ناکامی رئیسی در مبارزه با فساد و عمل به وعده‌های انتخاباتی‌اش به روایت میرلوحی /اسم ۲ کارشناس اقتصادی دولت را نام ببرید؟