Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-18@21:31:23 GMT

گازوئیل برای شناورهای مسافری 300 تومان

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۱۴۲۱

گازوئیل برای شناورهای مسافری 300 تومان

تین نیوز

دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران با بیان اینکه نرخ سوخت (گازوئیل) برای شناورهای مسافری هر لیتر 300 تومان است، گفت: در ناوگان تجاری خصوصی سوخت با نرخ فوب خلیج فارس و هر لیتر امروز حدود 6500 تومان اختصاص می‌یابد.

‌یحیی ضیایی مهرجردی درباره سوخت شناورها اظهار داشت:‌ سوخت شناورها گازوئیل است و در حال حاضر دو نوع سوخت یارانه‌ای و آزاد (بانکرینگ) برای شناورها داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در کشور ما قیمت سوخت یارانه‌ای شناورها‌ هر لیتر 300 تومان و قیمت سوخت بانکرینگ بسته به نرخ فوب خلیج فارس، هر روز متغیر است، به عنوان مثال‌ امروز هر لیتر 6 هزار و 500 تومان است.

دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به اینکه ناوگان تجاری ملکی سوخت با نرخ آزاد دریافت می‌کند، ادامه داد: ما در نامه‌ای که به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دفتر معاون اول رئیس‌جمهور فرستادیم، اعلام کرده‌ایم که به علت بروز تحریم‌های اخیر و عدم تردد زیاد شناورهای بخش خصوصی ایران، این هزینه سنگین سوخت برای شناورها مقرون به صرفه نیست.

ضیایی با بیان اینکه کشتی‌ها از صاحبان کالا ریال دریافت می‌کنند نه دلار، اضافه کرد: از دولت تقاضا کردیم که بخشی از سوخت ناوگان شناورهای تجاری را به صورت یارانه اختصاص دهند و بخشی هم به صورت سوخت آزاد اختصاص یابد تا بدین ترتیب بتوانند در این شرایط تحریم خوب عمل کنند.

وی افزود: تاکنون از هیچ‌یک از مراجعی که ذکر شد پاسخ مثبتی دریافت نکرده‌ایم، البته با فراکسیون دریایی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون انرژی مجلس هم جلسه داشتیم و موضوع را مطرح کردیم، اما هنوز به نتیجه نرسیده است و تاکنون راهکاری نیافته‌ایم تا یکی از معضلات شناورداران بخش خصوصی در خلیج فارس و دریای عمان رفع شود.

دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران تأکید کرد: فعلا ناوگان تجاری بخش خصوصی، سوخت آزاد دریافت می‌کند.

ضیایی با اشاره به اینکه در حوزه شناورهای تجاری پیگیری‌های زیادی داشتیم، افزود: این شناورها تجاری، کالاهای صادراتی را به کشورهای حاشیه جنوب خلیج‌فارس نظیر قطر، امارات، کویت و عمان جابه‌جا می‌کنند.

دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران تأکید کرد: قطعاً اگر سوخت برای شناورهای تجاری با نرخ مناسب‌تری دراختیار ناوگان قرار گیرد، این در قیمت تمام‌شده کالا مؤثر است.

سوخت شناورهای مسافری هر لیتر 300 تومان

وی اظهار داشت: در‌ شناورهای مسافری که تعداد آنها محدودتر است، ‌تعاونی‌های مسافری در بندرعباس، بندر لنگه و بندر چارک داریم که شناورها از سرزمین اصلی به جزایری نظیر کیش، قشم، ابوموسی، هرمز و لارک تردد می‌کنند.

دبیر اتحادیه مالکان کشتی افزود:‌ این شناورها سوخت به قیمت هر لیتری 300 تومان دریافت می‌کنند، بنابراین بخش مسافری یارانه دریافت می‌کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شناورهای مسافری سوخت گازوئیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۱۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۰۵ هزار درخواست جدید صدور کارت سوخت

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: از ابتدای امسال ۱۰۵ هزار درخواست بابت دریافت کارت سوخت ثبت شده که همه این آمار در روند تولید قرار گرفته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند سوخت از افزایش تولید کارت سوخت خبر داد و گفت: روزانه بین 12 تا 15 هزار نفر از هموطنانمان متقاضی ثبت نام و دریافت کارت سوخت هستند.  

صادقی گفت: سال گذشته بیش از 3 میلیون و ششصد هزار درخواست برای دریافت کارت سوخت در سامانه هوشمند سوخت به ثبت رسید که تعداد کارت‌های تولید شده بیش از ثبت نام بوده است یعنی باید گفت که سال 1402 حدود 4 میلیون کارت سوخت تولید شده است.

وی در ادامه افزود: از ابتدای امسال 105 هزار درخواست بابت دریافت کارت سوخت ثبت شده که همه این آمار در روند تولید قرار گرفته است.

مدیر سامانه هوشمند در پایان گفت: هم اکنون حدود 31 میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد و هیچ گونه مشکلی در تولید کارت سوخت وجود ندارد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت تولید کارت سوخت باید گفت سال گذشته روزانه توان 20 تا 25 هزار کارت وجود داشت؛ اما با ورود تجهیزات جدید این ظرفیت به حدود 80 هزار کارت در روز می‌رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است
  • توزیع ۱.۵ میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز
  • سهمیه مسافری سال ۱۴۰۳ مناطق آزاد ابلاغ شد
  • کشف گازوئیل قاچاق در سمنان
  • کشف ۱۲۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس
  • فوری؛ تحویل کارت سوخت ۱۰ روزه می شود
  • فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می باید
  • توقیف ۳ فروند لنج باری حامل سوخت قاچاق
  • ثبت ۱۰۵ هزار درخواست جدید صدور کارت سوخت