Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدرضا راه چمنی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به اینکه سه جریان اصلی کشور در انتخابات دوم اسفندماه  مجلس حضور خواهند داشت، اظهار داشت: گرایش ها در مجلس آینده نقش بسزایی دارد و حس تعامل و مشارکت را در آن بالا خواهد برد. حضور سلائق و افکار مختلف باعث شده تا کارکردها بالاتر رود و طرح ها از پختگی بهتری برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی همچنین در خصوص زمان ارائه لیست انتخاباتی جریان اصلاح طلب، خاطر نشان کرد: مردم انتقاداتی نسبت به جریان اصلاح طلب، اصولگرا و مستقلین دارند و مشخص شدن لیستی واحد برای جریان های سیاسی زود به نظر می رسد.

وی با اشاره به اینکه جریانهای سیاسی میان افکار عمومی در انتخابات پیش رو با یکدیگر تفاوتی ندارند، اضافه کرد: انتقادات از جریان های سیاسی به آن معنا نیست که از آنها برگشته باشند، بلکه موقعیت این جریان ها تا حدودی همانند گذشته است.

به گفته وی در مجلس آینده می توانیم شاهد حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات باشیم چرا که حضور چشمگیر آحاد جامعه دسیسه های دشمنان را خنثی و نقش بر آب خواهد کرد.

دی ماه اکثریت لیست اصلاح طلبان مشخص می‌شود

راه چمنی درپاسخ به این سوال که لیست نهایی نمایندگان چه زمانی مشخص می‌شود خاطر نشان کرد: در هر استان پس از نهایی شدن صلاحیت نامزدها در هر استان توسط شورای هماهنگی مشخص و با ضوابطی توسط شورای مرکزی جریان اصلاحات اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: از نظر زمانی دی ماه امسال اکثریت لیست افراد برای انتخابات مجلس در بسیاری از شهر ها و استان ها مشخص خواهد شد.

عملکرد مجلس دهم مطلوب بود

راه چمنی همچنین به عملکرد مجلس دهم اشاره کرد و  گفت: طبیعی است با یکسری محدودیت هایی از جمله تصویب قوانین و یا در اجرا نیز برخی مشکلاتی داریم ولی در مجموع عملکرد مجلس فعلی مطلوب بود.

وی همچنین در خصوص عملکرد لیست امید مجلس اشاره  کرد و افزود: با توجه به انتقادات به لیست امید، نمی توانیم اذعان کنیم که آنها کاری نکردند بلکه بهتر بود این لیست از کارشناسان خبره در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و آموزشی بهره می برد.

۱۵ حزب اصلاح طلب مخالف طرح سرا هستند

راه چمنی اظهار داشت: در طرح سامانه رای سنجی اصلاح طلبان (سرا)، هم اینک ۱۵ حزب شاخص جریان اصلاحات به آن انتقاد دارند و بعید است که این طرح برای انتخابات مجلس  اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در این طرح اشکلاتی زیادی دارد و در صورت برطرف نشدن آن قابلیت اجرایی نخواهد داشت، افزود: طرح سرا شاید میزان مشارکت و تحرک در لایه های پایین جریان اصلاحات را ایجاد کند ولی در اصناف، قومیت ها و سایر موارد انگیزه مشارکت را کم می کند.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی نیز از تشکیل لیست متشکل از اقوام مختلف در مجلس بعدی خبر داد و گفت درصدد هستیم تا بارایزنی با اقوام مختلف از جمله خراسانی ها، لرها، آذربایجانی ها و زاگرس نشین ها بتوانیم نامزدها و لیست واحدی را برای مجلس یازدهم مشخص کنیم.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی اصلاح طلبان احزاب سیاسی محمدرضا راه چمنی شوراى عالى سياست گذارى جبهه اصلاح طلبان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی اصلاح طلبان احزاب سیاسی مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی اصلاح طلبان احزاب سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۱۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) در جلسه‌‌ای اخیری که داشت درباره نحوه ورود به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران به جمع بندی رسید.

بر پایه این خبر، از بین 32 نفری که به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران راه‌ یافته‌اند، 13 نفر در لیست اولیه شانا حضور داشتند؛ شورای ائتلاف تصمیم گرفته است برای دور دوم، یک لیست 16 نفره برای تهران ارائه کند.

برابر پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، برخی کاندیدا رایزنی‌های با شورای ائتلاف داشتند تا به عنوان سه عضو جدید به لیست شورای ائتلاف اضافه شوند که گفته می‌شود تاکنون درباره دو نفر آنها تصمیم نهایی گرفته شده است. لیست 16 نفره شورای ائتلاف که 13 نفر آن مشخص است اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد.

در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، 16 نماینده دیگر تهران مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • رائفی پور برای دور دوم انتخابات مجلس لیست می‌دهد؟
  • رائفی‌پور برای دور دوم هم لیست می‌دهد!
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است