Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران ،  سید عباس طباطبایی امروز در نشست هم‌اندیشی رؤسای مراکز تحقیقاتی، مراکز رشد و ذی‌نفعان حوزه علوم دارویی کشور به تشریح چالش‌های مراکز رشد پرداخت و گفت: رسالت مراکز رشد ایجاد اشتغال و تولید ثروت از علم و هدف آن‌ها کاهش ریسک و هزینه حضور در بازار از طریق ایجاد تسهیلات و برداشتن موانع پیش روی آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی برخی نیازهای شرکت‌ها را دفتر کار، آزمایشگاه و اتاق تمیز؛ تسهیلات آزمایشگاهی و دستگاهی؛ کمک در اخذ تسهیلات مالی، انواع مشاوره (علمی، حقوقی، مالی، بازاریابی) و کمک به معرفی شرکت و محصولات آن‌ها در نمایشگاه‌ها عنوان کرد.
مدیر مرکز رشد فناوری‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، چالش‌های پیش روی شرکت‌ها را در دو حوزه مدیریتی و حمایتی عنوان کرد و گفت: چالش‌های حوزه مدیریت مربوط به حوزه آموزش هستند که در این حوزه دفتر توسعه سلامت به مشکلات آموزشی پرداخته است و تعداد زیادی کارگاه‌های آموزشی به صورت مجازی برگزار می‌شود. این در حالی است که خود مراکز رشد هم به صورت جسته و گریخته رویداد و کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کنند.
طباطبایی با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات شرکت‌ها در این حوزه بیشتر به بخش حمایتی مربوط می‌شود، توضیح داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کتابچه‌ای با عنوان "۱۱۰ برنامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان" چاپ کرده، در حالی که آمدن عنوان "دانش‌بنیان" باعث می‌شود مشکلات شرکت‌هایی که هنوز مجوز دانش‌بنیانی نگرفته‌اند، نادیده گرفته شود.
وی ادامه داد: اخذ درجه دانش‌بنیانی فرآیند زمان‌بر و دشواری است و عموماً شرکت‌ها زمانی شرایط دانش‌بنیانی را به دست می‌آورند که باید مرکز رشد را ترک کنند. اخیراً ساز و کاری برای شرکت‌های خلاق در نظر گرفته شده که امیدواریم حمایت‌های مورد نیاز شرکت‌ها را تأمین کند.
ارائه چند پیشنهاد در خصوص حمایت بیشتر از شرکت‌های فناور
مدیر مرکز رشد فناوری‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سپس به ارائه پیشنهادات خود در خصوص افزایش حمایت‌ها از شرکت‌های فناور پرداخت و گفت: در خصوص تسریع در مجوزها، پیشنهاد می‌شود دفاتر خدمات مجتمع مانند دفاتر دولت الکترونیک یا وبگاه خدمات غیرحضوری ایجاد شود که در این حوزه دفتر توسعه سلامت می‌تواند مثمرثمر واقع شود؛ البته نباید به هر فرآورده‌ای مجوز حضور در بازار بدهیم و باید نسبت به این حوزه وسواس داشته باشیم، اما می‌شود فرآیند صدور مجوز را تسریع کرد.
طباطبایی افزود: تسهیل در "تولید قراردادی"، پیشنهاد دیگری است که در این حوزه مشاوره اختصاصی در دفتر توسعه سلامت و ایجاد بانک اطلاعاتی از صنایع داوطلب "تولید قراردادی" و انواع خطوط تولید می‌تواند کمک‌کننده باشد.
وی با بیان اینکه شرکت‌ها در زمینه یافتن پشتیبان مالی نیز نیاز به حمایت دارند، گفت: ایجاد ارتباط بین فناور و سرمایه‌گذار در دفتر توسعه فناوری سلامت می‌تواند انجام گیرد.
مدیر مرکز رشد فناوری‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به لحاظ تأمین نیروی انسانی، ایجاد راهکاری عملی و ساده برای گذراندن طرح سربازی در شرکت‌ها می‌تواند به این حوزه کمک کند.
طباطبایی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای در دفتر توسعه فناوری سلامت در حوزه‌های حقوقی، بازاریابی، بیمه‌ای، مالیاتی و صادراتی به تسهیل طی فرآیند دانش‌بنیان شدن شرکت‌ها می‌انجامد.
ضرورت دیده شدن هزینه R & D در قیمت تمام شده دارو
اکبر برندگی، مدیر مجموعه دارویی برکت نیز در این نشست حضور پیدا کرد و گفت: مهم‌ترین مشکلات شرکت‌های فناور ندانستن مسائل کشور، نداشتن سرمایه مالی و نیز نداشتن تجربه در حوزه صنعتی کردن محصول است.
وی با اشاره به ضرورت رفع میزان وابستگی به ارز و جلوگیری از خروج ارز در حوزه سلامت، اظهار کرد: مهم‌ترین نکته این است که هزینه‌های تحقیق و توسعه (R & D) را در قیمت‌گذاری دارو مشاهده نمی‌کنیم.
مدیر مجموعه دارویی برکت تصریح کرد: شرکت‌های دارویی دچار روزمرگی شده‌اند و در حالی که به خاطر مبارزه با تحریم‌ها و حمایت از قشر آسیب‌پذیر مشغول تولید هستند، دولت در قبال تحویل داروها به داروخانه‌ها و مراکز دانشگاهی پولی به آن‌ها نمی‌دهد و در واقع دولت پول را به صنعت برنمی‌گرداند و صنعت ناچار است از خود دولت وام بگیرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سلامت سلامتی آزمایشگاه سربازی سرباز دانشگاه شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۱۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم

مدیر کل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان گفت: از جمله برنامه‌های پیش روی این دفتر پیگیری اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی (ایجاد سامانه تغذیه، مدیریت هزینه) در سال جدید است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین امامعلی پور، مدیر کل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان در خصوص فعالیت‌های این دفتر در سال ۱۴۰۲ گفت: این دفتر شامل دو گروه برنامه و بودجه و تشکیلات، تحول اداری و بهره وری است که از جمله مهم‌ترین اقدامات آن می‌توانیم به هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی و تهیه و تدوین طرح الگوی نوین تغذیه دانشجویی و اجرایی کردن بودجه ریزی عملیاتی اشاره کنیم.

امامعلی‌پور تصریح کرد: تهیه و تدوین سند راهبردی سازمان، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی سالانه سازمان در سال‌های (۱۴۰۱، ۱۴۰۲، ۱۴۰۳)، توانمندسازی و ارتقاء صلاحیت حرفه‌ای منابع انسانی سازمان، طراحی و ایجاد چرخه مدیریت بهره وری و بهبود عملکرد، پیاده سازی بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، راه‌اندازی کمیته ساختار سازمان برای اصلاح، به‌روزرسانی و بازطراحی ساختار سازمانی، برنامه محوری در ابلاغ اعتبارها، مستندسازی، اصلاح و مهندسی مجدد فرآیند‌های مورد عمل در سازمان (مهندسی و هوشمند سازی فرایند‌های سازمان) از دیگر اقدامات این سازمان در سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه کمیته بررسی طرح‌های پژوهشی برای اولین بار سال گذشته در سازمان امور دانشجویان ایجاد شده است؛ اظهار کرد: به روز رسانی و پیشنهاد تعرفه‌های جدید خدمات سازمان امور دانشجویان و تصویب آن در هیئت محترم دولت، تشکیل کمیته راهبری (اتاق فکر) برای اولین بار در سازمان، بهبود و ارتقای نظام توسعه منابع انسانی (توانمندسازی فراگیر)، استقرار مدیریت دانش در سازمان، تهیه و تدوین لایحه پیشنهادی برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در حوزه رفاهی- دانشجویی آموزش عالی نیز از دیگر اقدامات این دفتر در سال گذشته بوده است.

مدیر کل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان در خصوص دوره‌های آموزش و توانمندسازی منابع انسانی در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: تعداد ۲۰ دوره آموزشی در ۱۹۳ ساعت برگزار شده است و کارکنان این سازمان در دو بخش اختصاصی و عمومی به کسب آموزش پرداخته‌اند.

وی درباره اهم اقدامات این سازمان در سال جاری تصریح کرد: توسعه سرمایه انسانی و زیرساخت ها، طراحی و توسعه نظام حکمرانی و مدیریت سازمانی (فرایند‌های سازمانی)، ارتقاء نظام تعالی سازمانی (بهره وری)، پیگیری اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی (ایجاد سامانه تغذیه، مدیریت هزینه)، اصلاح نظام برنامه، بودجه و تشکیلات، برگزاری منظم جلسات کمیته‌های بهره وری، ساختار سازمانی، پژوهشی و بودجه، حمایت و پشتیبانی مالی از طرح‌ها و برنامه‌های دانشگاه‌ها در حوزه‌های مشاوره و سلامت، ورزش، شاهد و ایثارگر، تغذیه، خوابگاه، توانمندسازی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای منابع انسانی، برنامه محوری و هدفمند نمودن ابلاغ اعتبار‌ها از جمله برنامه‌های پیش روی این دفتر در سال جاری است.

دیگر خبرها

  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است
  • سازمان ملل: ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور
  • نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • بازوی رباتیک جایگزین نیروی کار انسانی می‌شود + فیلم