Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@18:03:18 GMT

ویزیت رایگان نوزاد با اهدای شیر مادر

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۱۵۸۴

توکلی معاون درمان علوم پزشکی ایران با اشاره به افتتاح نخستین بانک شیر مادران در پایتخت اظهار کرد: این بانک شیر یکی از برنامه‌های کشوری برای ارتقای سلامت نوزادان است که در بیمارستان حمایت از مادران شهید اکبر آبادی راه‌اندازی شد.

توکلی ادامه داد: هدف از راه‌اندازی این بانک شیر آماده‌سازی شیر مادران جهت تغذیه نوزادان نارس است چرا که با تغذیه نوزادان نارس با شیرهای اهدایی در بانک شیر زمان بستری نوزادان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان علوم پزشکی ایران اظهار کرد: بانک شیر بیمارستان شهید اکبر آبادی از مرداد ماه کار خود را به صورت آزمایشی آغاز کرده بود که پس از اجرای این طرح به صورت  آزمایشی امروز آن را به طور رسمی افتتاح کردیم.

او یادآوری کرد: اهدای شیر مادران به بانک شیر و استفاده آن برای نوزادان نارس کاملا شرعی است و نگرانی برای مادران وجود ندارد.

معاون درمان علوم پزشکی ایران اظهار کرد: با گسترش بانک شیر و میزان اهداکنندگان به ارتقای سلامت نوزادان نارس کمک می‌کنیم.

توکلی با اشاره به هزینه تهیه شیر برای ذخیره سازی در بانک شیر مادران اظهار کرد: هزینه تهیه و ذخیره شیر مادران در بانک‌های شیر در ایران یک پنجم کشورهای اروپایی و آمریکا است و هر انس شیر معادل 30 سی سی، 12 هزار تومان هزینه برای پاستوریزاسیون به دنبال دارد.

معاون درمان علوم پزشکی ایران تأکید کرد: استفاده از شیرهای اهدایی بانک شیر برای نوزادان عوارض بستری طولانی مدت نوزادان نارس در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مثل بیماری‌های عفونی و گوارشی را کاهش می‌‌دهد.

او اظهار کرد: هزینه استفاده نوزادان نارس از شیرهای اهدایی بانک شیر کاملا رایگان است و بیمارستان هزینه را پرداخت می‌کند.

معاون درمان علوم پزشکی ایران با اشاره به برخی تسهیلات برای مادرانی که  شیر خود را به بانک شیر بیمارستان حمایت از مادران شهید اکبرآبادی اهدا می‌کنند گفت: ویزیت رایگان نوزادان بدون نوبت و چکاب مادران از نظر بیماری‌های عفونی تسهیلاتی است که برای قدردانی و تشویق مادران برای اهدای شیر به بانک شیر در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت و درمان شیرمادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان

فریبا ولی‌پور گفت: در ادامه اجرای ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، مادران غیر شاغل روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، به صورت رایگان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی افزود: مرحله نخست پیش ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر تا ۳۰ فروردین امسال بود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان در ادامه اظهارداشت: با توجه به اینکه متقاضیان بیشتری خواهان استفاده از این طرح بودند، به وسیله مکاتباتی که با صندوق بیمه روستایی کشور در خصوص تمدید زمان ثبت‌نام انجام شد، خوشبختانه موافقت این مجموعه را به دست آوردیم.

ولی پور با اشاره به اینکه این زمان تا پایان اردیبهشت تمدید شده است، یادآورشد: مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا مراجعه به سایت www.roostaa.ir برای ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به اولویت‌بندی ثبت‌نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت، مرحله پیش ثبت‌نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر آنها از تاریخ اول فروردین سال ۹۶ به بعد باشد.

فریبا ولی پور افزود: مادران می‌توانند با ثبت‌نام در این طرح از مزایای صندوق بیمه کشاورزان از جمله بازنشستگی، از کار افتادگی کلی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت
  • آکنه نوزادی چیست؟
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • پیگیری علت فوت مادر باردار در اندیمشک
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش
  • کاهش مرگ و میر نوزادان در اردبیل
  • تمدید ثبت نام بیمه بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تا 31 اردیبهشت
  • تلف شدن ۸۰درصد نوزادان حیات وحش که بوی انسان گرفتند