Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مجید بهروزی‌نیا اعلام کرد: ۲۵۰۰ مرکز توانبخشی غیردولتی در سراسر کشور در حال ارائه خدمات توانبخشی به جامعه معلولان در قالب خدمات شبانه‌روزی، روزانه، ویزیت در منزل و مراقبت در منزل هستند و قسمت عمده پرداخت هزینه خدمات از محل یارانه مصوب هیأت دولت است.

بهروزی‌نیا گفت: این مصوبه بر اساس ماده ۷ قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی از طرف سازمان بهزیستی کشور به مراکز توانبخشی پرداخت می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل بروز تورم شدید در سال گذشته و سال جاری و افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارکنان در شورای عالی کار، هزینه‌های سرباری شدیدی به مراکز توانبخشی تحمیل شده که به دلیل افزایش نیافتن یارانه مراکز طی امسال، از ابتدای سال مشکلات متعددی برای این مراکز به وجود آمده است.

رئیس هیأت مدیره انجمن عالی مراکز غیردولتی توانبخشی معلولان کشور گفت: با وجود این مشکلات و با توجه به تورم ۴۰ درصدی اعلامی از طرف سازمان آمار، مصوبه افزایش یارانه مرکز توانبخشی هیأت دولت در مورخ ۶ شهریور امسال تنها به میزان ۲۰ درصد افزایش یافته است و با توجه به گذشت ۸ ماه از سال، اقدامی در خصوص اجرای این مصوبه و تأمین نقدینگی ردیف ۱۳۱۵۱۰ از طرف سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل کشور صورت نگرفته است.

بهروزی‌نیا با بیان این که سازمان بهزیستی کشور اجرای مصوبه را منوط به تأمین اعتبار و نقدینگی کرده است، گفت: با توجه به مکاتبات متعدد و برگزاری جلسات حضوری با مسئولان ذی‌ربط، متأسفانه مشکلات مراکز توانبخشی در خصوص ترمیم یارانه همچنان حل‌نشده باقی مانده است.

کد خبر 463693 برچسب‌ها توانبخشی جامعه معلول و معلولیت یارانه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: توانبخشی جامعه معلول و معلولیت یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه از محل فرار‌های مالیاتی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: در سال گذشته از محل وصول مالیات پرونده‌های شرکت‌های صوری، مطالبات دولتی و معوقات مالیاتی ابربدهکاران کلان حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید محمد هادی سبحانیان درباره وضعیت وصول معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: با اتخاذ راهبرد مبارزه با فرار مالیاتی و ارتقای عدالت مالیاتی در دوره تحولی نظام مالیاتی، اقدامات و تمهیدات گسترده‌ای از سوی اداره کل مبارزه با فرار مالیاتی و وصول و اجرای ویژه این سازمان در طی سال گذشته انجام شد.

وی افزود: به تبع اقدامات سازمان امور مالیاتی، وصول مبلغ بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران ناشی از پیگیری پرونده‌های فرار مالیاتی و بازپس گیری مالیات از ذی نفعان واقعی و مطالبات دولتی در سال ۱۴۰۲ را شاهد بودیم.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان امور مالیاتی، سبحانیان تصریح کرد: وصول مالیات پرونده‌های موسوم به شرکت‌های صوری، مطالبات دولتی و معوقات مالیاتی از ابر بدهکاران کلان، نقش مؤثری در تحقق عدالت اجتماعی فراهم می‌کند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان از وصولی یاد شده به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها جهت پرداخت مستمری کمیته امداد و سازمان بهزیستی، کالابرگ الکترونیکی، مطالبات گندمکاران و کلزاکاران، مطالبات داروخانه‌ها از سازمان تأمین اجتماعی و نیز یارانه‌های نقدی دهک‌های مشمول از شرکت‌های پتروشیمی، فولادی و سیمانی بدهکار به وزارت نفت صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • افزایش مبلغ جرایم رانندگی
  • بیم افزایش مصرف شیشه در کشور
  • لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است/ تنها با ارائه تسهیلات صنعت پویا نمی‌شود
  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • امسال مخاطبان برنامه‌های نوروزی تلویزیون ۸ در صد افزایش یافت
  • امسال مخاطبان برنامه‌های نوروزی تلویزون ۸ در صد افزایش یافت
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود دست نیافت
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • تأمین ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه از محل فرار‌های مالیاتی