Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-  یک مقام اداره بودجه کاخ سفید در چارچوب تحقیقات برای استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا شهادت داد.
 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام بخش بودجه کاخ سفید روز شنبه در جلسه محرمانه مجلس نمایندگان آمریکا که به منظور تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، برگزار شده بود، درباره قطع کمک نظامی به اوکراین شهادت داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مارک سندی، مقام مسئول در اداره برنامه و بودجه کاخ سفید، اولین نفر از این اداره است که در این زمینه شهادت داده است. به گفته فردی که در زمینه تحقیقات استیضاح فعالیت می‌کند گفت، سندی برای شهادت دادن احضاریه دریافت کرده بود. این در حالی است که قبلا سه نفر از مقامات سیاسی احضاریه کنگره را برای شهادت دادن نادیده گرفته بودند. در همان روز، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان که بر این تحقیقات نظارت دارد، متن شهادت تیم موریسون، مقام سابق شورای امنیت ملی و جنیفر ویلیامز، مشاور مایک پنس، معاون رئیس جمهور، را منتشر کرد.
جمی راسکین، عضو دموکرات کمیته‌های قضایی و نظارتی مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: سندی برای شفاف سازی درباره این که آیا قطع کمک نظامی به اوکراین دلایل سیاسی داشته است یا خیر، احضار شده بود.

کاخ سفید به دردسر افتاد
مطالب مطرح شده در جلسه استماع یکی از شاهدان اصلی درباره پرونده تحقیق و تفحص درخصوص استیضاح ترامپ برای کاخ سفید گران تمام شد
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، سخنان شاهد اصلی پرونده ترامپ در کنگره، کاخ سفید را به دردسر انداخته است.
سرانجام جلسه استماع یکی از شاهدان اصلی درباره پرونده تحقیق و تفحص درخصوص استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برگزار شد.
مطالبی که در این جلسه استماع مطرح شد برای کاخ سفید بسیار گران تمام شده است. این شاهد اصلی تاکید کرد که دونالد ترامپ از مقامات اوکراین خواسته‌هایی داشته است.
وی که از دستیاران سابق کاخ سفید است در این جلسه استماع گفت: از زبان رئیس جمهور آمریکا شنیده است که او درباره تحقیق و تفحص از بایدن در اوکراین از رئیس جمهور این کشور خواسته‌هایی داشته است.
کاخ سفید در تلاش است به نوعی به این اظهارات پاسخ بدهد، اما کاملا روشن است که کاخ سفید به شدت گرفتار شده است.
دونالد ترامپ گفته است یادش نمی‌آید چنین گفتگویی وجود داشته باشد! این سخنان ترامپ کار را بدتر کرده است، زیرا وقتی رئیس جمهوری می‌گوید به یاد ندارم، اما واقعیت‌ها گویای داستان اصلی باشد کار پیچیده‌تر می‌شود.

شهادت وزیر سابق آمریکا در اوکراین علیه ترامپ
جمعه شب نیز در دومین جلسه علنی تحقیقات برای استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «ماری یووانوویچ» به ادای شهادت و توضیح درباره ارتباط برکناری‌اش با پرونده رسوایی «اوکراین‌گیت» پرداخت.
وزیر سابق آمریکا در اوکراین در دومین جلسه علنی تحقیقات استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا گفت دادستان کل سابق مشهور به فساد در کی‌یف، خواهان برکناری وی در راستای چاپلوسی برای ترامپ بود.
به نوشته روزنامه «گاردین»، یووانوویچ در جلسه علنی جمعه شب در کمیته تحقیقاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت درحالی که تنها یک ماه و نیم از تمدید یک‌ساله انتسابش به عنوان سفیر اوکراین گذشته بود، مافوقش با او تماس گرفت و «در نهایت چیزی را گفت که هر کارمند امور خارجه آن را می‌فهمد: رئیس‌جمهور اعتمادش به شما را از دست داده است». وی افزود: «این حرف بسیار هولناکی بود. بعد 33 سال خدمت به کشورمان این خیلی دردناک بود».
در حین برگزاری این جلسه، ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: «ماری یووانوویچ به هر کجا که رفت افتضاح به بار آمد. این حق مسلم رئیس‌جمهور است که سفیر تعیین کند. او (یووانوویچ کارش را در سفارت سومالی شروع کرد. اوضاع در آن‌جا چطور پیش رفت؟».
«آدام شیف» رئیس کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان پشت میکروفون با صدای بلند این توئیت را خواند و از یووانوویچ پرسید، مورد حمله مستقیم رئیس‌جمهور قرار گرفتن چه احساسی دارد. یووانوویچ پاسخ داد: «تأثیر آن ارعاب‌آور است».
شیف ادامه داد: «می‌خوام بدانید برخی از ما در این‌جا مورد ارعاب و تهدید علیه شاهد را بسیار جدی می‌گیریم».
«جیم هیمز» نماینده دموکرات ناحیه چهار ایالت «کانکتیکات» در این باره گفت: «بسیار خشمگین هستم که زنی مانند شما نه‌تنها از کار برکنار شده بلکه مورد تحقیر و حمله توسط رئیس‌جمهور آمریکا قرار گرفته است. آن هم با لحنی که حتی یک سردسته اراذل و اوباش را شرمنده می‌کند».
یووانوویچ در ادامه ادای شهادت خود در این خصوص توضیح داد که اخراج او، اولویت اول «یوری لوتشنکو» دادستان کل سابق مشهور به‌خاطر فساد در اوکراین بود.
سفیر سابق آمریکا در کی‌یف گفت: «زمانی که تلاش‌ ما علیه فساد تبدیل به مانعی بر سر راه منافع و قدرت‌طلبی شد، اوکراینی‌هایی که بازی با قواعد فاسد قدیمی را ترجیح می‌دادند، به‌دنبال برکناری من افتادند. آن‌چه مرا متعجب می‌کند این است که دریافتند آمریکایی‌ها نیز مایل به همکاری با آن‌ها هستند و همان‌طور که می‌بینید در برکنار کردن یک سفیر آمریکا موفق شدند». یووانوویچ گفت از شنیدن خبر برکناری‌اش «کاملا‌ً شوکه و درمانده» شده بود.

حذف سوال‌برانگیز یک جمله از متن مکالمه ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین
دو رسانه آمریکایی در گزارش‌های جداگانه به حذف یک بخش از اولین تماس تلفنی رئیس‌جمهور این کشور با همتای اوکراینی در بحبوحه تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ، اشاره کرده‌اند.
«نیویورک تایمز» و «سی‌ان‌ان» با انتشار گزارش‌هایی به اقدام کاخ سفید در انتشار متن اولین مکالمه تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین به تاریخ 21 آوریل (اول اردیبهشت)، از حذف جنجالی و سوال‌برانگیز یک جمله ترامپ خبر دادند.
دموکرات‌ها پیش از این بارها اعلام کرده‌اند که ترامپ از ریاست جمهوری و قدرت خود سوء استفاده کرده و رئیس جمهور اوکراین را برای انجام تحقیقات درباره فساد احتمالی «جو بایدن» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش «هانتر بایدن» تحت فشار قرار داده اما رئیس‌جمهور آمریکا و حامیان جمهوری‌خواهش این اتهام را رد کرده و بی‌اساس خوانده‌اند.
در متن مکالمه‌ای که کاخ سفید منتشر کرده هیچ گونه صحبتی درباره موضوعات سیاسی انجام نشده است. بر اساس گزارش‌ها،‌ مکالمه تلفنی اول اردیبهشت ترامپ و «ولودیمیر زلینسکی» که در آن زمان «رئیس‌جمهور منتخب اوکراین» بوده و هنوز در قدرت نبوده، در تحقیقات استیضاح ترامپ مطرح نبوده و مکالمه‌های بعدی آنها محور تلاش‌های دموکرات‌ها برای استیضاح بوده است.
ترامپ 25 جولای (سوم مرداد) در مکالمه تلفنی دیگر با رئیس‌جمهور اوکراین صحبت کرد و این گفت‌وگوی جنجالی به آغاز رسوایی «اوکراین‌گیت» و تحقیقات استیضاح علیه ترامپ تبدیل شد.
طبق افشاگری‌هایی که علیه ترامپ انجام شده، او در گفت‌وگوی تلفنی سوم مرداد از همتای اوکراینی خواسته علیه فساد احتمالی «جو بایدن»، رقیب انتخاباتی او در اوکراین تحقیقات کند و تلویحا ادامه کمک نظامی آمریکا به اوکراین را به این موضوع منوط کرده است.
«نیویورک تایمز» در واکنش به انتشار متن اولین مکالمه روسای جمهور آمریکا و اوکراین نوشت: «متنی که به تازگی از اولین مکالمه ترامپ- زلینسکی منتشر شده، باعث ایجاد سوالات بیشتری شده است».
طبق این گزارش، این متن با متن خلاصه‌ای که چند ماه قبل خود کاخ سفید درباره اولین تماس تلفنی ترامپ با زلینسکی منتشر کرده، «فرق دارد».
نیویورک تایمز نوشت: «متن منتشر شده کاخ سفید در ماه آوریل، روایت متفاوتی ارائه می‌کرد. در خلاصه ( متن تماس تلفنی ترامپ و زلینسکی) که با فاصله کوتاهی بعد از این تماس در اختیار خبرنگاران قرار گرفت، دولت (آمریکا) اعلام کرده بود که آقای ترامپ "برای اجرای اصلاحات به منظور تقویت دموکراسی، افزایش رفاه و ریشه‌کن کردن فساد (در اوکراین)" به آقای زلینسکی قول همکاری داده بود».
در متن منتشر شده تازه کاخ سفید، هیچ اثری از صحبت درباره ابراز آمادگی ترامپ برای همکاری جهت «مبارزه با فساد» نیست و در عوض آن، تنها به تمجیدهای روسای جمهور آمریکا و اوکراین از یکدیگر و اصرار چند باره زلینسکی برای حضور ترامپ در مراسم تحلیفش اشاره شده است.
زلینسکی، کمدین مشهور و سابق اوکراینی در انتخابات 21 آوریل توانسته بود با شعارهایی از قبیل عزمش برای ریشه‌کن کردن فساد در این کشور توانست در انتخابات پیروز شود.
به نوشته نیویورک تایمز، «کاخ سفید امیدوار است که (با انتشار متن اولین مکالمه تلفنی ترامپ با زلیسنکی) نشان دهد هیچ چیز خاصی در روابط آمریکا و اوکراین وجود نداشته هیچ کسی ترامپ را به انجام کار نادرست در این تماس تلفنی متهم نکرد تماسی که برای اعلام تبریک پیروزی در انتخابات گرفته شد».
سی‌ان‌ان درباره اقدام کاخ سفید در انتشار متن اولین مکالمه تلفنی ترامپ با زلینسکی نوشت: «مکالمه درباره تبریک (ترامپ به زلینسکی) کمتر از مکالمه بعدی او در ماه جولای حاوی درخواست‌های مشکل‌ساز بوده است اما نشان داد که ترامپ راغب به تعامل با رئیس‌جمهور ولودیمیر زلینسکی بود و بعدا از او خواست که علیه رقبای سیاسی‌اش تحقیقات کند».
این رسانه هم به تفاوت متن خلاصه‌ی منتشر شده قبلی کاخ سفید از اولین تماس تلفنی ترامپ - زلینسکی با متی که شامگاه جمعه منتشر شد، اشاره کرده است.
سی‌ان‌ان نوشت: «یک مورد مهم از حذفیات وجود دارد. ترامپ (طبق این متن) هرگز اشاره‌ای به فساد نمی‌کند به رغم آنکه در روایت رسمی آن زمان کاخ سفید او بر تعهد خود برای همکاری به منظور "ریشه‌کنی فساد" (در اوکراین) تاکید کرده بود».
سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به چرایی تفاوت دو متن منتشر شده توسط کاخ سفید درباره تماس تلفنی روسای جمهور آمریکا و اوکراین، مدعی شد که دلیل این تفاوت، موضعگیری شورای امنیت ملی آمریکا بوده است.
به گفته سخنگوی کاخ سفید، «رویه استاندارد شورای امنیت ملی آمریکا این است که متن تماس‌های تلفنی رئیس‌جمهور با رهبران خارجی را ارائه می‌دهد و متن (روز گذشته منتشر شده توسط کاخ سفید) را کارشناس اوکراین در شورای امنیت ملی ارائه داده است».

 ترامپ: استیضاح یک روند سیاسی است
خبرگزاری رویترز به نقل از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: وی فکر نمی کند توئیت هایش اصلا ارعاب آمیز باشد. رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: وی خواهان آزادی بیان است و این که مسئله استیضاح یک روند سیاسی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۱۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشت ایران به دنبال محو کامل رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشت «ایران می‌خواهد اسرائیل را به‌طور کامل و تا ابد نابود و تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند».

وی در این مقاله که در وال‌استریت‌ژورنال منتشر شد، مدعی شد: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد. اسرائیل فناوری و آموزش لازم برای دفاع از خود را دارد.

بایدن در بخش دیگری از این مقاله خاطرنشان کرد: مجلس نمایندگان باید قانونی را در مورد امنیت اوکراین و اسرائیل و همچنین کمک به فلسطینی‌ها تصویب کند. اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اوکراین و اسرائیل نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد: پیروزی پوتین در اوکراین بدین معناست که ائتلاف ناتو در خطر است. پوتین تلاش می کند که اراده غرب را بشکند اما ما این اجازه را به او نخواهیم داد.

وی همچنین مدعی شد چین فناوری‌های دقیق و بسیار مهم در صنعت دفاعی به روسیه می‌دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • برگه تقلب رئیس‌جمهور آمریکا لو رفت؛ راهکار کاخ سفید برای سوتی ندادن بایدن
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • «سلطان تقلب»؛ لقب جدید بایدن
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن