Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@14:53:54 GMT

خالکوبی، باند موبایل‌قاپ را لو داد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۱۷۲۳

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ کارآگاه "احمد نجفی" در این باره، گفت: در اوایل مهر ماه امسال فردی به مراجع قضائی مراجعه و با طرح شکایتی از سرقت گوشی همراهش توسط راکب و ترک نشین موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ شکایت کرد.

وی گفت: با تشکیل پرونده، شکایت طرح شده برای رسیدگی تخصصی و شناسایی متهم یا متهمان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی با مراجعه به اداره هجدهم اظهار داشت که گوشی موبایلش در نزدیکی بیمارستان نجمیه توسط دو موتور سوار (راکب و ترک نشین) سرقت شده و هنگام سرقت گوشی همراهش متوجه خالکوبی روی دست راکب موتورسیکلت شده است.

وی با اشاره به اینکه تیمی از کارآگاهان این معاونت به محل وقوع سرقت مراجعه و به تحقیقات میدانی پرداختند، تصریح کرد: ماموران در تحقیقات میدانی دریافتند، دو موتور سوار حدوداً 20 ساله که روی دست یکی از سارقان خالکوبی وجود دارد با یک دستگاه موتور سیکلت طرح آپاچی سفید، گوشی شاکی را قاپیده و از محل گریخته اند.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت، ادامه داد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، تصویری از چهره سارقان به دست آمد و در پایش های اطلاعاتی مشخص شد، پرونده های مختلفی در پایگاه های 7 و 8 و اداره 18 علیه راکب و ترک نشین موتورسیکلت تشکیل شده است و شاکیان در اظهارات مشابهی وجود خالکوبی بر روی دست راکب موتورسکلت به عنوان نشانه های سارق اعلام کرده اند.

به گفته این مقام انتظامی، تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه فردی گوشی سرقتی مالباخته را استفاده و در ادامه هویت این فرد که از اتباع بیگانه بود، به دست آمد.

نجفی عنوان کرد: به دنبال دستگیری این فرد که اظهار می داشت از سرقتی بودن گوشی همراه بی اطلاع است، فروشنده گوشی سرقتی دستگیر و متعاقب آن سارق گوشی سرقتی که راکب موتورسیکلت بود و بر روی دستش خالکوبی وجود داشت، شناسایی و در یک عملیات هماهنگ و همزمان وی و 3 همدستش دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه موتورسیکلتی که سارقان با آن موبایل قاپی می کردند در مخفیگاه متهمان کشف شد، ابراز داشت: در بررسی های بیشتر از مخفیگاه متهمان 17 گوشی مسروقه و یک دستگاه خودروی سواری 206 سرقتی کشف شد.

براساس گزارش سایت پلیس، وی گفت: متهمان در بازجویی های پلیسی به 50 فقره سرقت گوشی و گردن بند در محدوده پایگاه های هفتم و هشتم اعتراف کردند.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت، در خاتمه، گفت: تاکنون 43 تن از مالباختگان، سارقان را شناسایی کرده و با دستور بازپرس شعبه 7 دادسرای ناحیه 34 روانه زندان شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خالکوبی سرقت سرقت موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۱۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو در حین سرقت

به گزارش خبرگزاری پلیس، سرهنگ "علی قاسم پور " رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: ششم فروردین ماه ماموران کلانتری ۱۸۱ چیتگر در محدوده میدان"موج" تهران در حال گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه خودروی سواری پژو ۲۰۷ سفید با ۲ سرنشین مواجه شدند که از خودرو پیاده و به سراغ یک دستگاه پژو پارس رفته و در اطراف خودرو در حال پرسه زنی بودند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: ماموران پس از استعلام پلاک خودرو ۲۰۷ مشخص شد پلاک برای یک دستگاه هیوندا بوده و بلافاصله ماموران وارد عمل شدند و سارقان با رویت ماموران اقدام به فرار نموده و سوار خودرو شدند و دستور ایست وسیله نقلیه مذکور توسط ماموران صادر شد. 

این مقام انتظامی ادامه داد: سارقان خودرو به طرز خطرناکی و با آسیب به خودرو‌های پارک شده از محل متواری شدند و به هشدار‌های پلیس اعتنایی نمی‌کردند. ماموران پلیس با ایجاد طرح مهار و استفاده از قانون بکارگیری سلاح، سرانجام موفق شدند خودرو را متوقف و متهمان را دستگیر کنند.

سرهنگ قاسم پور بیان کرد: متهمان پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت محتویات خودرو و ۲۰ فقره سرقت مشابه دیگر اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سارقان حرفه‌ای و سابقه دار می‌باشند و از شهر اسلامشهر برای سرقت به شهر تهران آمده بودند ادامه داد: متهمان معترف شدند شب‌ها به تهران مراجعه و اقدام به سرقت می‌کردند.

سرهنگ قاسم پور گفت: متهمان با تکمیل تحقیقات اولیه برای اخذ دستور قضائی به مرجع قضائی معرفی شد. 

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در پایان به شهروندان توصیه کرد: از جا گذاشتن وسایل قیمتی داخل خودرو و همچنین از پارک کردن خودرو در معابر خلوت و تاریک خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • پشت پرده ‌خرید و فروش اموال دزدی
  • انهدام باند ۲۰۰ میلیارد ریالی سارقان منزل
  • یک دستگاه خودرو سرقتی در بیجار کشف شد
  • سارقان سابقه‌دار در بیجار دستگیر شد
  • دستگیری باند سارقان اماکن خصوصی در لنگرود
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو در حین سرقت
  • دستگیری باند سارقان احشام در بهشهر
  • انهدام باند سارقان و خریداران شمش فولاد در هرمزگان
  • باند سارقان و خریداران شمش فولاد در هرمزگان دستگیر شدند
  • دستگیری سارق مغازه با همکاری پلیس یزد و کاشان