Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:18:50 GMT

کتاب بازی‌های محلی ابرکوه رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۱۹۸۸

کتاب بازی‌های محلی ابرکوه رونمایی شد

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ابرکوه روز یکشنبه در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: کتاب بازی های محلی شهرستان ابرکوه دارای ۲۴۵ صفحه ، پنج فصل در ۲ هزار جلد که توسط رضا ربانی تالیف و انتشار یافته است.

حمید رضا بصیری با بیان اینکه در این کتاب شرح حالی به ترتیب حروف الفبا  بر طریقه انجام بازی های محلی منتشر شده ، افزود: در این کتاب ۸۳ نوع بازی در دوران دانش آموزان دبستانی و کودکستانی که در دهه های پیش ، در مدارس شهری و روستایی  این شهرستان رواج داشته و هم اکنون به فراموشی سپرده شده ، شرح داده شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: کتاب بازهای محلی ، در پنج فصل شامل مقدمات شروع بازی ، بازی هایی که در مدارس و کودکستان ها بدون داشتن امکانات مورد نیاز انجام می شده ، کیفیت و امور فنی بازی ها ، بازی هایی که تا دهه ۴۰ و ۵۰ در ابرکوه رواج داشته به رشته تحریر در آمده است.

این مسئول ادامه داد: این نویسنده تاکنون پنج جلد کتاب شامل خورشید دهم ، نکته های کلامی  و ادبی ، فرهنگ و لغت مردم ابرکوه ، ستارگان ولایت در ابرکوه و بازهای محلی تالیف کرده است .

بصیری اضافه کرد: توسط رضا ربانی نویسنده و محقق ابرکوهی همچنین کتابی با موضوع حضور سبز ابرکوه در دوران دفاع مقدس در هزار صفحه در دست اقدام  است که بزودی منتشر خواهد شد .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلو متری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۱۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب آقا داماد در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️ شهید عباس دانشگر متولد ۱۳۷۲ در خرداد ۱۳۹۵ در حلب سوریه به شهادت رسید
این شهید ۲۳ ساله استان سمنان که دو ماه پس از عقد عازم جبهه جهاد علیه تکفیری‌ها شده بود، بدلیل فعالیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی و مشارکت در برنامه‌های تبیینی، مذهبی و اعتقادی بعنوان دانشجوی نمونه دانشگاه افسری امام حسین (ع) بسیار مورد توجه نسل جوان و نوجوان است 

از شهید دانشگر  که جوان ترین شهید مدافع حرم استان سمنان است ، در کشور به عنوان شاخص جوان مومن انقلابی  یاد می شود.

مؤمن دانشگر پدر شهید عباس دانشگر در  مراسم رونمایی از این کتاب گفت:  کتاب آقا داماد برای رده سنی نوجوانان نوشته شده  و حاوی خاطرات و نکات اخلاقی این شهید است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان
  • رونمایی از کتاب آقا داماد در سمنان