Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@16:28:42 GMT

سهمیه بندی بنزین با حضور سران قوا در مجلس بررسی شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۲۰۶۰

سهمیه بندی بنزین با حضور سران قوا در مجلس بررسی شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مازنی در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی اظهار داشت: موضوع افزایش قیمت بنزین با نمایندگان مجلس مطرح نشد و ما از آن خبر نداشتیم.

وی افزود: بنده پس از مشورت با روسای فراکسیون های سیاسی مجلس و آقای لاریجانی، پیشنهاد کردم از رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه دعوت شود تا موضوع افزایش قیمت بنزین با حضور روسای سه قوه در مجلس بررسی شود که امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 4774569 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: قوه قضائیه احمد مازنی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی حسن روحانی ایران علی لاریجانی برجام محمدجواد ظریف سازمان انرژی اتمی ستاد کل نیروهای مسلح محمد جواد ظریف اسحاق جهانگیری قوه قضائیه محمود واعظی وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۲۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنزین ارزان سی ان جی را از رونق انداخت

تین نیوز

یک فعال حوزه صنعت سی ان جی گفت: با توجه به اینکه قیمت بنزین افزایش پیدا نمی کند قیمت سی ان جی گران محسوب شده و باعث می شود تمایل برای استفاده از این سوخت کاهش داشته باشد.

به گزارس تین نیوز به نقل از اردشیر دادرس در گفت وگو با ایلنا، درباره اوضاع استفاده از سوخت سی ان جی اظهار داشت: ما اخیرا یک بسته حمایتی در زمینه سی ان جی نوشته و به دولت اعلام کرده ایم، منتظریم که مجلس جدید بعد از تشکیل بتواند راهکار اساسی در این حوزه اتخاذ کند که سی ان جی جایگزین ۱۵ میلیون لیتر بنزین شود و سقف مصرف این سوخت از ۲۵ میلیون متر مکعب به ۴۰ میلیون متر مکعب برسد. 

دادرس افزود: با توجه به افزایش مصرف گاز به خصوص در بخش خانگی که در پی کاهش درجه هوا در ماه پایانی سال گذشته رخ داد؛ خوشبختانه کاهش و محدودیت ارسال گاز به جایگاه های سی ان جی نداشته ایم، به عبارت دیگر ما در حوزه جایگاه های سی ان جی کمبود و قطعی گاز نداشته ایم، جز آنکه در برخی شهرهای استان خراسان رضوی تا حدی کمبود گاز داشتیم که به صورت مقطعی بوده است ولی در مجموع مشکل خاصی نداشتیم. 

این فعال حوزه صنعت سی ان جی گفت: مشکل اصلی سی ان جی عدم کارشناسی کارمزد جایگاه ها و عدم پرداخت کارمزد واقعی جایگاه ها است به طوری که اکنون بیش از ۳ ماه عقب هستیم.

وی در ادامه با اشاره به موضوع دلیل استقبال پایین از سوخت سی ان جی در کشور بیان داشت: عرف قیمت سی ان جی در دنیا ۲۰ درصد قیمت بنزین است اما  قیمت سی ان جی در ایران بالاست و با توجه به اینکه قیمت بنزین افزایش پیدا نمی کند قیمت سی ان جی گران محسوب می شود و این یکی از مشکلات این حوزه است که باعث می شود تمایل برای استفاده از این سوخت کاهش داشته باشد.

دادرس تاکید کرد: نرخ سی ان جی یکی از موارد عدم استقبال از این سوخت است بحث خودروها نیز موضوع مهمی است و آن اینکه خودروسازان هیچ برنامه ای برای تولید بیشتر خودروی سی ان جی سوز ندارند؛ اینها یک زنجیره هستند و همه به هم وابسته هستند که نهایتا منجر به این شده که مصرف سی ان جی در ایران پایین باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بررسی مهم‌ترین چالش بازار طلا و سکه در ۱۴۰۲
  • بررسی مهمترین چالش بازار طلا و سکه در ۱۴۰۲
  • ۱۳ بلیت روی میز ورزشکاران ایران / امیدواری به رشته‌های غیرتوپی برای افزایش سهمیه
  • اوجی: پالایشگاه جمع آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران افتتاح می‌شود
  • بنزین ارزان سی ان جی را از رونق انداخت
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳
  • رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس
  • بررسی سهم زنان در انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی