Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@20:47:33 GMT

نظارت بر بازار خراسان رضوی تشدید می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۲۰۸۵

نظارت بر بازار خراسان رضوی تشدید می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به غیرقانونی بودن افزایش قیمت‌ها بخاطر تغییر نرخ بنزین؛ گفت: هرگونه تغییر قیمت به این بهانه غیرقانونی است و برای جلوگیری از سوء استفاده‌ نظارت بر بازار افزایش می‌یابد.

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان عصر امروز در حاشیه بازدید اعضای ستاد تنظیم بازار استان از مراکز عرضه کالاهای اساسی واقع در خیابان مصلی مشهد، اظهار داشت: ذخایر نهاده‌های دامی استان که جزء محصولات اساسی مورد نیاز برای تامین مواد پروتئینی، گوشت و مرغ است، در شرایط خوبی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میزان ذخایر نهاده‌های دامی خراسان رضوی در بخش دولتی ۱۵۰ هزار تن است، افزود: بحث تامین کالای اساسی در بازار برای ما اهمیت بالایی دارد و خوشبختانه در بخش خصوصی هم ذخایر خوبی وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه قیمت مصوب کالاها مشخص است و هیچ افزایش قیمتی صورت نخواهد گرفت، خاطرنشان کرد: ذخایر خوبی در بخش اقلامی نظیر شکر، برنج پاکستانی و هندی موجود است و در قیمت‌های متفاوت این کالاها عرضه می‌شود، ضمن اینکه از امروز طی تفاهم نامه‌ای با اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، بنا شد تا عرضه برنج پاکستانی با کیفیت مناسبت و قیمت مصوب شروع شود.

رسولیان با بیان اینکه متوسط قیمت کالاهای اساسی استان نسبت به متوسط کشوری پایین تر است، تصریح کرد: از امروز کارگروهی با همراهی سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اتحادیه‌ها با محوریت اصناف تشکیل شده تا نظارت و بازرسی از بازار انجام گیرد و در قیمت‌های کالاهای اساسی هیچ تغییری صورت نگیرد.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل کالاهای اساسی استان از طریق کامیون با مصرف سوخت گازوئیل است، تاکید کرد: این فرآورده سوختی تغییر قیمتی نداشته است، بنابراین افزایش قیمت در حوزه کالاهای اساسی معنا ندارد و حتما دستگاه‌های نظارتی کنترل جدی خواهند داشت و برخورد لازم با متخلفان صورت می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه هیچ نگرانی برای تامین اقلام مورد نیاز مردم وجود ندارد، افزود: همه اصناف همراهی لازم را دارند و به کار خود ادامه می دهند، در حال حاضر با انباشتی از فراوانی کالا در بازار مواجه هستیم.
 

بازدید گشت‌های سیار از بازار خراسان رضوی «روزانه» انجام می‌شود

 حمیدرضا کریم  نیز در حاشیه این بازدید اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی، سازمان تعزیرات حکومتی بر اساس سیاست‌های راهبرد سازمانی که ابلاغ شده، نظارت‌های بیشتری در دستور کار قرار داده است.

کریم همچنین افزود: در بحث عرضه ارزاق عمومی هیچ مشکلی وجود ندارد و شهروندان نباید نگرانی از این بابت داشته باشند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ممکن است برخی از افراد سودجو سوءاستفاده‌هایی انجام دهند، تصریح کرد: سیاست ما به گونه‌ای است که اگر متوجه سوءاستفاده افراد شویم قاطعانه و براساس قانون با متخلفان برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه قیمت‌های مصوب کالا از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است، تاکید کرد: توصیه می‌کنیم کسبه مومن و متعهد با شرایط قبلی همچنان به کار خود ادامه دهند و براساس قوانین میزان سود فروش کالاهای خود را مدیریت کنند.

کریم با بیان اینکه در شرایط فعلی نظارت‌ها تشدید خواهد شد، گفت: در قالب گشت‌های سیار، قاضی شعبه با خودروهای سازمان تعزیرات با همکاری بازرسین صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف هر روز در سطح شهر مشهد ضمن رسیدگی به شکایت‌های مردمی اقدام به بازرسی و نظارت خواهند کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نظارت بر بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۲۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل ایرانی با بیان اینکه در چند روز گذشته برخی افراد سودجو قصد سوء استفاده از شرایط فعلی بازار را دارند تا با افزایش خودسرانه قیمت ها، نظم عمومی بازار را بر هم بزنند افزود: افرادی که خودسرانه قیمت‌ها را افزایش داده بودند، با ورود به موقع کارشناسان و بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، موضوع بررسی و پس از تکمیل برگ گزارش بازرسی با عنوان تخلف گران‌فروشی به مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

وی به افزایش خودسرانه نرخ ورودی میدان میوه و تره بار اردبیل هم اشاره کرد و گفت: با قیمت گذاری خودسرانه طبق قانون برخورد می شود و تا بازگشت قیمت‌ها به حالت منطقی، بازرسی‌های سرزده از میدان میوه و تره بار و برخورد جدی با متخلفان ادامه خواهد داشت.

 

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰۳ تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت
  • تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • افزایش قیمت کالاهای اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است
  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران
  • افزایش قیمت کالاها بدون مجوز قانونی نیست
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند/ ضرورت نظارت سخت گیرانه بر ثروت‌های ملی در استان
  • درخواست آیت‌الله علم‌الهدی برای نظارت جدی بر وضعیت معادن
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد