Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@09:02:38 GMT

روسیه از مذاکره با عربستان بر سر فروش اس۴۰۰ خبر داد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۲۳۲۹

روسیه از مذاکره با عربستان بر سر فروش اس۴۰۰ خبر داد

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، «ماریا وارابیووا» با بیان این مطلب افزود: روسیه و عربستان سعودی در خصوص شرایط تامین و ارسال پدافند موشکی اس۴۰۰ بحث و گفت‌وگو می‌کنند ضمن اینکه چند کشور دیگر در خاورمیانه نسبت به خرید این سامانه ابراز علاقه کرده‌اند.

وی افزود: درخواست تمامی مشتریان خارجی که علاقه‌مند به دریافت بهترین سیستم پدافند موشکی جهان هستند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اس۴۰۰ یا تریومف با کاربرد دفاع متمرکز و قوی از مناطق حساس از مهم ترین سامانه های پدافند هوایی جهان به شمار می رود که در ارتش روسیه نیز استفاده می شود و می تواند همزمان چندین پرنده دشمن را از جمله موشک های بالستیک ردیابی، هدف گیری و نابود کند و حتی علیه اهداف زمینی بکار گرفته شود.
این سامانه در طبقه بندی ناتو، اس.ای-۲۱ نامیده می شود و پیشرفته ترین تسلیحات پدافند موشکی روسیه است که می تواند هواپیماها را تا برد ۴۰۰ کیلومتری هدف قرار دهد و موشک های تاکتیکی تا شعاع ۶۰ کیلومتری دارد.
در رسانه های روسی، مباحثی مبنی بر تولید سامانه اس۵۰۰ برای ارتش این کشور مطرح است.

روسیه تاکنون تنها به چین و ترکیه اس۴۰۰ فروخته و آن را علاوه بر اطراف مسکو در کریمه نیز که برسر مالکیت آن با غرب اختلاف دارد، مستقر کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روسیه اس 400 عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۲۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط عمومی : پیامکی که تحت عنوان هشدار پدافند غیرعامل ارسال شده جعلی است

سازمان پدافند غیر عامل در خصوص سوءاستفاده از نام این سازمان با ارسال پیامک جعلی به شهروندان هشدار داد و نوشت: پیامی که با سرشماره ۹۰۰۰۳۱۴۰ از طریق یک سامانه پیامکی تجاری برای برخی از شهروندان ارسال شده جعلی است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور اطلاعیه ای در خصوص سوءاستفاده از نام این سازمان با ارسال پیامک به شهروندان، هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده: به اطلاع می رساند پیامی که با سرشماره ۹۰۰۰۳۱۴۰ از طریق یک سامانه پیامکی تجاری برای برخی از شهروندان منتشر شده جعلی است و متعلق به روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور نمی باشد و محتوای آن کذب محض است.

ساعاتی قبل پیامکی جعلی با سوءاستفاده از نام سازمان پدافند غیر عامل ارس.ال شده که بر اساس اعلام این سازمان، پیامک های ارسالی جعلی است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • گفت و شنود/ توی کاپشن!
  • شکست تاریخی پدافند اسرائیل چگونه رقم خورد؟
  • شولتس برای مذاکره با پوتین شرط گذاشت
  • (عکس) غول‌های کشتی روسیه در عربستان به هم رسیدند
  • روابط عمومی : پیامکی که تحت عنوان هشدار پدافند غیرعامل ارسال شده جعلی است
  • آلمان باز هم به اوکراین پاتریوت می‌دهد
  • فشار اوکراین بر ۳ کشور اروپایی برای دریافت کمک
  • سعودی‌ها به دنبال خرید اینتر؛ مذاکرات با استیون ژانگ آغاز شد
  • فایننشال‌تایمز: اروپا، اوکراین را ناامید کرده است