Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ،مراسم اختتامیه دومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی عصر یکشنبه با حضورموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان در سالن دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.

رضوان حکیم زاده در این مراسم گفت: برنامه‌های همایش هویت از یک سال قبل شروع شد و حاصل تلاش مجموعه بزرگی است که امروز نتایج آن آشکار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این همایش یک تجربه در کار گروهی و تیمی در اداره کل اموزش و پرورش قزوین بود که بسیار ارزشمند است، زیرا همه خود را در آن سهیم دانستند و یک کار جمعی را تجربه کردند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در سند تحول به فرآیند تعالی و تحکیم هویت در دوره پیش دبستانی تاکید شده است.

وی بیان کرد: هویت شناسه و مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و خصوصیاتی است که تعلق و وابستگی ایجاد می‌کند و قصه وابستگی و دل بستگی به تمایز فردی و جمعی است.

حکیم زاده افزود: فرد یا جمع هویت یافته می‌دانند چه می‌خواهند و هویت بخشی مانند نخ دانه‌های تسبیح است که باید از رها شدن وجود انسان‌ها جلوگیری کنیم.

وی گفت: هویت قصه ریشه دواندن در بسترهاست و این بستر باید ایرانی و اسلامی باشد.

حکیم زاده یادآور شد:انچه در هویت مطرح می‌شود ریشه ایرانی و اسلامی بودن دارد و اگر بخواهیم فرزندانمان رنگ و بوی ایرانی و اسلامی داشته باشند باید تعلیم و تربیت را از دوران کودکی آغاز کنیم تا نهال فرهنگی را دراین آب و خاک زنده کنیم.

وی افزود: دوران کودکی بسیار مهم است و ویژگی هویت اسلامی برگرفته از کتاب الهی و قرآن است که مبنای کار قرار دارد.

حکیم زاده اظهار داشت: عناصر ایرانی هویت، از فرهنگ غنی ایرانی گرفته شده و الهام یافته از شاهنامه است که نشان می‌دهد ایرانی از اهریمن و بیگانه اطاعت نکرده و همواره مقاوم و با عزت زندگی کرده است.

وی افزود ریشه‌های ایرانی از رودکی، سعدی، حافظ، مولانا و خیام ادامه یافته و به دوره معاصر می‌رسد و در واقع رنگین کمانی از فرهنگ و آداب و پوشش و غذا‌های مختلف دارد و این هویت ایرانی اسلامی یک رنگین کمان زیباست.

حکیم زاده بیان کرد: حاصل هویت موجب بالندگی می‌شود و خروجی آن شهدایی، چون بابایی، لشگری، رجایی و ۳۶ هزار شهید والامقام و صد‌ها دانش آموز شهید است که موجب عزت کشور شدند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید کودکان ما رنگ خدایی بگیرند و بتوانند در مسیر بزرگان و شهدا پا بگذارند و برای تحقق این امر به مدیران معلمان و مربیانی توانمند و متعهد نیازمندیم.

وی افزود: باید کرامت کودکان را پاس بداریم و با نگاهی ملی به همه اقوام و آداب و رسوم به کرامت همه اقوام و افراد احترام بگذاریم.

حکیم زاده بیان کرد: وظیفه داریم کرامت کودکان را حفظ کنیم و قبل از هر تصمیمی ببینیم سهم دانش آموزان از آن موضوع چیست.

حکیم زاده یادآورشد: حذف خشونت از مدارس، حفظ کرامت، فرهنگ پاسداشت از جایگاه و کرامت کودکی در مدرسه، خانواده و جامعه باید نهادینه شود و همه به آن اهمیت دهند.

وی گفت: باید مسیر درست را شناسایی کرده و در آن جهت حرکت کنیم و با اصلاح اشتباهات گذشته برای تعالی برنامه‌ها لازم است پای صحبت کودکان بنشینیم و نظر آن‌ها را گرامی بداریم.

در ادامه از کتاب دومین همایش هویت کودکان ایران اسلامی در قزوین رونمایی شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۲۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان

مریم اسماعیل پور گفت: در سال گذشته، ۳۱ هزار و ۸۳۴ مورد خدمات درمانی دندانپزشکی شامل ترمیم، فلوراید تراپی، فیشور، پالپوتومی، کشیدن و جرم گیری با اولویت کودکان زیر ۱۴ سال، مادران باردار و مادران شیرده شهرستان ارائه شد.

او با اشاره به آموزش بهداشت دهان و دندان به ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان مدارس با استفاده از ماکت دندان و پوستر‌های آموزشی بیان کرد: ۳۱ هزار مورد معاینه دهان و دندان کودکان زیر ۱۴ سال، فلورایدتراپی ۲۴ هزار و ۸۴۸ کودک زیر ۱۴ سال و ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به بیماران خاص، کودکان خانه محبت، مددجویان بهزیستی و ندامتگاه شهرستان از دیگر خدمات در سال ۱۴۰۲ است.

مسئول واحد بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه ضمن قدردانی از همکاری‌ها و تلاش‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و گروه‌های جهادی شهید خضری و شهید سلیمانی در انجام اردو‌های جهادی سلامت افزود: در یال گذشته، کلینیک سیار دندانپزشکی به ۴۱ منطقه و روستای کم برخوردار و محروم شهرستان اعزام و خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • عیار تسلیحات ایرانی در عملیات «وعده صادق» مشخص شد
  • هویت رژیم جعلی صهیونیست به جهان نشان داده شده است
  • اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد
  • بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • مقایسه ارتش پهلوی با ارتش جمهوری اسلامی، هویت انقلاب ما است + فیلم
  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • آزمایشگاه سیار در اختیار دانش‌آموزان محروم
  • آموزش نماز به کودکان نیازمند برنامه‌ریزی اصولی است