Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@22:52:07 GMT

کشف ۳۳۰ تن پیش‌ساز شیمیایی تولید شیشه

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۲۴۴۰

کشف ۳۳۰ تن پیش‌ساز شیمیایی تولید شیشه

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن بیان اینکه از شرق و جنوب شرق مواد مخدر سنتی و افیونی و از مرزهای شمال غرب، پیش سازها و مواد شیمیایی وارد کشور می‌شوند اظهار کرد: ایران امسال ۳۳۰ تن پیش‌ساز شیمیایی کشف کرده است. تمام این پیش‌سازها از کشورهای اروپایی به ایران می‌آید و اگر کنترل نشود، با روند صعودی تولید شیشه در افغانستان مواجه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصر اصلانی با هیاتی از سازمان مبارزه با جرائم سازمان‌یافته و مواد مخدر ارمنستان دیدار و دو طرف بر توسعه همکاری‌ها در زمینه‌ مبادله اطلاعات، اقدامات مشترک و آموزش تاکید کردند.

وی در این دیدار گفت: در جمهوری اسلامی ایران، وزارت اطلاعات، پلیس مبارزه با مواد مخدر و گمرک از جمله نهادهای اصلی هستند که با حوزه معاونت مقابله با عرضه و امور بین‌الملل همکاری می‌کنند و وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش نیز از جمله نهادهای اصلی هستند که با حوزه کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی همکاری دارند.

وی در ادامه با اشاره به ۳۸۱۴ شهید و ۱۲۰۰۰ جانباز عرصه مبارزه با مواد مخدر گفت: جمهوری اسلامی ایران با سیل قاچاق مواد مخدر از افغانستان به سوی بازارهای مصرف در سایر کشورها روبرو است.

معاون دبیرکل ستاد گفت: در ۷ ماهه سال‌جاری، ایران ۵۶۰ تن مواد مخدر کشف کرده که با احتساب منشاء‌ تریاک این رقم به ۷۱۰ تن می‌رسد. ایران از ناحیه قاچاق مواد مخدر به داخل کشور مورد تهدید است؛ از شرق و جنوب شرق مواد مخدر سنتی و افیونی و از مرزهای شمال غرب، پیش سازها و مواد شیمیایی وارد کشور ما می‌شوند.

اصلانی بیان کرد: ایران امسال ۳۳۰ تن پیش‌ساز شیمیایی کشف کرده است. تمام این پیش‌سازها از کشورهای اروپایی به ایران می‌آید و اگر کنترل نشود، شاهد تولید شیشه در افغانستان با روند صعودی مواجه خواهیم بود.

وی گفت: امسال ۷۶۵ درصد افزایش کشفیات شیشه داشته‌ایم.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛معاون دبیرکل ستاد افزود: ایران در مقابل سیلی از مواد مخدر قرار دارد که همچنان در جریان است و بصورت قطره‌ای به سایر کشورها می‌رود. ما مسئولیت انسانی برای مبارزه با مواد مخدر برای خود قائل هستیم. کشور ما حدود ۶۷ درصد کشفیات هروئین جهان و ۹۰ درصد کشفیات تریاک جهان را به خود اختصاص می‌دهد.

اصلانی اذعان کرد: به نظر می‌رسد از پشت پرده کسانی هستند که از تولید مواد مخدر در افغانستان حمایت می‌کنند، اینان همان مدعیان امنیت در منطقه هستند که اکنون به جای دادنِ امکانات و تجهیزات، ما را تحریم می‌کنند.

همچنین سرپرست هیات ارمنستانی سرهنگ آرتور ماتروسیان در این دیدار، اقدامات ایران را در مبارزه با مواد مخدر تحسین کرد و گفت: روز گذشته از نمایشگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر بازدید کردیم که حیرت‌انگیز بود و تلاش‌های ایران علیه قاچاق مواد مخدر را دیدیم، ما مایل هستیم از تجارب و روش‌های ایران در امر مبارزه با مواد مخدر استفاده کنیم.

در پایان، هیات ایرانی متن یادداشت تفاهمی را به طرف ارمنستانی ارائه کرد تا متعاقبا توسط طرفین نهایی و به امضا برسد. دو طرف بر ادامه همکاری در زمینه‌های مبادله اطلاعات و اقدامات مشترک و آموزش تاکید کردند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف بزرگترین محموله مواد مخدر شیشه در پایتخت

رئیس پلیس تهران بزرگ از کشف و توقیف ۳۱۴۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر از جمله محموله یک هزار کیلوگرمی شیشه به عنوان بزرگترین محموله کشف شده در پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار عباسعلی محمدیان در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پلیس مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دغدغه بسیاری از شهروندان این بود که پلیس اگر به یک موضوع خاص در کف خیابان بپردازد شاید در موارد دیگر نتواند کارش را پیش ببرد اما امروز می‌بینیم پلیس در حوزه مقابله با قاچاق مواد مخدر نیز عملکرد مناسبی دارد.

وی با بیان اینکه یک هزار کیلوگرم از این مواد که تاکنون بزرگترین محموله کشف شده شیشه بود هم از یک تریلی که منشأ آن خارج از کشور بود، کشف و توقیف شد، افزود: این محموله قرار بود در تهران پخش شود اما همکاران ما در تعطیلات نوروز با زحمات شبانه روزی و همکاری دستگاه قضا این محموله را توقیف کردند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به اینکه پلیس تمام ۷۰۰ مأموریت خود را به صورت شبانه‌روزی از نقطه صفر مرزی تا مرکز شهرها انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: اولویت ما جلوگیری از توزیع مواد مخدر است و دستگیری سه هزار و ۲۰۰ خرده فروش و حامل مواد مخدر را نیز داشته‌ایم.

سردار محمدیان اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش کشف در حوزه مواد مخدر داشتیم و امسال نیز در این بخش شروع خوبی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه مجرمان تحت رصد پلیس هستند، ادامه داد: یک کار پیچیده پلیسی طی سه تا چهار ماه انجام شد تا این تریلی حامل شیشه توقیف شود ضمن اینکه سه نفر در این رابطه دستگیر شدند.

رئیس پلیس تهران بزرگ تاکید کرد: محموله شیشه این تریلی با پوشش سنگ معدن و در پوشش ظاهری متفاوت حمل شده بود، که توسط پلیس مواد مخدر پایتخت محموله کشف و توقیف شد.

کد خبر 745119

دیگر خبرها

  • توقیف تریلی با یک تن مواد مخدر "شیشه"
  • ۲۰ هزار دلار دستمزد انتقال یک تن شیشه به تهران
  • بزرگ‌ترین محموله شیشه کشور چطور در تهران کشف شد؟
  • کشف جاساز بیش از یک تن شیشه در بار ۲۳ تنی سنگ
  • کشف نیم تن شیشه و تریاک در پل بین‌المللی ابریشم
  • کشف و توقیف بزرگترین محموله مواد مخدر شیشه در پایتخت
  • توقیف تریلی با یک تن شیشه در تهران
  • توقیف تریلی با یک تن موادمخدر شیشه در این شهر
  • توقیف تریلی با یک تن شیشه در پایتخت
  • لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی! + ویدئو