Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@15:54:27 GMT

فیلم/ هم اکنون آرامش در شهر تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۲۵۰۴

‍‍‍‍‍‍

با توجه به اینکه رسانه‌های ضدمردمی در پی اصلاح قیمت بنزین خبر از اعتراضات مردم برای روز دوم خبر می‌دهند، تصاویر گویای آرامش کامل در سطح شهر است.

دریافت 5 MB.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۲۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ موقعیت در زندگی که هنگام مواجهه با آن‌ها باید «نه» بگوییم

ما اغلب به «نه» به عنوان یک کلمه منفی نگاه می‌کنیم، اما در واقع این کلمه می‌تواند یکی از قدرتمندترین ابزار‌های ما در زندگی باشد.

به گزارش روزیاتو، نه گفتن به این معنی نیست که شما سختگیر یا نامهربان هستید. در برخی شرایط خاص، این بهترین پاسخی است که می‌توانید بدهید.

در ادامه به بررسی هشت موقعیت کلیدی می‌پردازیم که در آن‌ها «نه گفتن» می‌تواند سالم‌ترین گزینه برای شما باشد. مخالفت کردن لزوماً به معنای لجبازی یا درگیری نیست؛ بلکه نشان‌دهنده درک و تاکید بر مرز‌های خود است.

۱) هنگامی که موضوع احترام به خود است

«احترام» یک کلمه ساده است، اما بار معنایی زیادی دارد؛ به خصوص وقتی صحبت از احترام به خود باشد.

اصول روانشناسی اغلب بر اهمیت حفظ احترام به خود تأکید می‌کنند. شما باید ارزش‌های خود را بدانید و مرز‌هایی را تعیین کنید که از سلامت عاطفی و ذهنی شما محافظت می‌کنند.

در مواقعی ممکن است که افراد از ما توقع بیش از حد و انتظارات غیر واقعی داشته باشند یا حتی ارزش‌ها و اصول ما را نادیده بگیرند.

در چنین مواردی، نه گفتن تنها یک گزینه نیست، بلکه بهترین پاسخی است که می‌توانید بدهید. مخالفت کردن به این معنی نیست که شما خودخواه یا نامهربان هستید. در واقع به این معناست که شما به ارزشتان احترام می‌گذارید و از خودتان دفاع می‌کنید.

۲) زمانی که درخواستی خلاف باور‌های شخصی شما باشد

بر اهمیت وفادار ماندن به باور‌های شخصی خود در بسیاری از مکتب ها، از جمله بودیسم تاکید شده است.

این باورها، ارزش‌ها و اصول ما هستند که هویت ما را شکل می‌دهند. آن‌ها اعمال ما را هدایت می‌کنند، دیدگاه هایمان را شکل داده و به ما احساس داشتن هدف در زندگی می‌دهند.

ما باید بیاموزیم که هماهنگ با ارزش‌ها و اصول خود زندگی کنیم، حتی اگر به معنای نه گفتن به چیز‌هایی باشد که با آن‌ها همسو نیستند.

۳) هنگامی که رفاه و سلامت شما در خطر باشد

شاید شما هم دائماً با هر درخواستی موافقت کنید، اما با این کار سلامتی خود را به خطر می‌اندازید.

روانشناسان اغلب روی اهمیت اولویت دادن به سلامت و رفاه و مراقبت از خود تاکید دارند.

لازم به یادآوری است که همه ما محدودیت‌های فیزیکی، ذهنی و عاطفی داریم. فرای مسئولیت‌های خود عمل کردن می‌تواند منجر به استرس، فرسودگی شغلی و حتی مشکلات سلامتی شود.

اگر موافقت با یک درخواست به معنای بی خوابی، حذف وعده‌های غذایی یا نادیده گرفتن سلامت روان شما باشد، بهترین پاسخ یک نه قاطع است.

۴) زمانی که چیزی باعث ترس شما می‌شود

تصمیمات مبتنی بر ترس به ندرت رضایت و شادی شما را به دنبال خواهند داشت.

ما باید بر اساس خرد و منطق تصمیم بگیریم؛ نه ترس. اگر به دلیل ترس از ناامید کردن دیگران یا مواجهه با تعارض به چیزی بله می‌گویید، وقت آن است که تجدید نظر کنید.

به یاد داشته باشید که وقتی موافقت کردن ناشی از ترس است، نه گفتن اشکالی ندارد. از خود دفاع کنید و انتخاب‌هایی داشته باشید که منعکس‌کننده خواسته‌ها و ارزش‌های واقعی شما باشند.

۵) هنگامی که موافقت کردن آسان‌ترین کار در موقعیت‌های دشوار است

گاهی اوقات، ما با درخواست‌هایی موافقت می‌کنیم؛ نه به این دلیل که این کار درستی است، بلکه به این دلیل که ساده‌ترین کار است. نه گفتن و مواجهه با ناامیدی یا تعارض می‌تواند ناراحت‌کننده باشد.

با این حال، انتخاب راه آسان اغلب می‌تواند ما را به مسیری برساند که واقعاً آن چیزی نیست که می‌خواهیم یا به آن نیاز داریم. ممکن است که این کار موقتاً از ناراحتی جلوگیری کند، اما در درازمدت، می‌تواند باعث ایجاد مشکلات مهم تری شود؛ مانند احساس رنجش، استرس یا فشار روانی.

روانشناسان ما را تشویق می‌کنند که این لحظات ناراحت‌کننده را به چشم فرصتی برای رشد ببینیم. نه گفتن، حتی زمانی که سخت است، می‌تواند فوق‌العاده قدرتمند باشد.

ممکن است که این کار در کوتاه مدت سخت‌تر باشد، اما در دراز مدت ارزشش را دارد.

۶) زمانی که درخواستی آرامش درونی شما را به هم می‌زند

دستیابی به آرامش درونی باید اولویت شما در زندگی باشد. آرامش درونی، به معنای یافتن احساس آرامش و تعادل در درون خود، صرف نظر از شرایط بیرونی است.

مواقعی پیش می‌آید که موافقت کردن با درخواستی می‌تواند این آرامش درونی را به دلیل تضاد با ارزش‌های شما، بار بیش از حد مسئولیت‌ها یا درگیری در موقعیت‌های سمی مختل کند.

در چنین مواردی، نه گفتن نه‌تن‌ها بهترین پاسخ است، بلکه از از آرامش شما محافظت خواهد کرد.

آرامش درونی ما ارزشمند است و باید به هر قیمتی حفظ شود؛ بنابراین اگر در موقعیتی قرار گرفتید که این آرامش را تهدید می‌کند، به یاد داشته باشید که نه گفتن اشکالی ندارد.

۷) هنگامی که موافقت کردن باعث خوشحالی و رضایت آنی می‌شود

این مورد ممکن است شما را متعجب کند، اما گاهی اوقات بهتر است هنگامی که موافقت کردن فوراً باعث خوشحالی می‌شود، نه بگویید.

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که در آن حس رضایت فوری اغلب در اولویت قرار می‌گیرد. ما می‌خواهیم دیگران را راضی کنیم، مورد پسند واقع شویم و از تعارض اجتناب کنیم. بله گفتن اغلب می‌تواند به ما احساس رضایت و موفقیت فوری بدهد.

با این حال، بسیار مهم است که دیدی فراتر از آن رضایت آنی داشته باشیم و تأثیر بلندمدت انتخاب هایمان را در نظر بگیریم. آیا موافقت با این درخواست منجر به استرس خواهد شد؟ آیا با اهداف و ارزش‌های بلندمدت ما همسو است؟

گاهی اوقات، بهترین پاسخ نه است، حتی اگر بله گفتن باعث خوشحالی ما در کوتاه مدت شود. شما باید انتخاب‌های مسئولانه‌ای بگیرید که در دراز مدت به نفعتان باشد، حتی اگر در لحظه احساس رضایت نداشته باشید؛ بنابراین دفعه بعد که وسوسه شدید برای لذت و رضایت در لحظه با درخواستی موافقت کنید، لحظه‌ای مکث کنید و در نظر بگیرید که آیا نه گفتن ممکن است انتخاب بهتری برای آینده شما باشد یا خیر.

دیگر خبرها

  • رادیو، صدای آرامش و گام های آهسته تر زندگی
  • عظیمی: تیم ملی در آرامش کامل قرار دارد
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • ۷ موقعیتی که هنگام مواجهه با آنها باید «نه» بگوییم
  • ردپای آرامش در بازار‌ها
  • ۷ موقعیت در زندگی که هنگام مواجهه با آن ها باید «نه» بگوییم
  • ۷ موقعیت در زندگی که هنگام مواجهه با آن‌ها باید «نه» بگوییم
  • کاوه: شکست تیلور به آرامش روانی تیم ما کمک می‌کند
  • انتقاد تند و تیز به شوخی‌های سریال نون خ ۵
  • سپاه صادق