Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

رئیس سازمان مدیریت بحران، گفت: از سازمان هواشناسی درخواست می‌کنیم با توجه به تغییر اقلیم در کشور پیش‌بینی‌های به موقع‌تری داشته باشد و مدیریت بحران نیز تا پایان هفته در آماده‌باش کامل است.

به گزارش میزان اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، درباره آخرین اقدامات صورت گرفته درخصوص آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدماتی در بارش برف و باران در کشور اظهار داشت: کشور ما در تغییرات اقلیمی قرار دارد و براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در روز‌های آینده بارش برف و باران در اقصی نقاط کشور اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امروز نیز جلسه مدیریت بحران با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار شد اظهار داشت: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی میزان بارش برف و باران به نحوی است که احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد بنابراین تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی تا پایان هفته در آماده‌باش کامل قرار دارند.

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: دستگاه‌های پیش‌بینی هوا در اقصی نقاط کشور نصب شده است و درخواست ما از سازمان هواشناسی کشور این است که با توجه به تغییرات اقلیمی پیش‌بینی‌های به موقع‌تری داشته باشند تا بتوانیم تمهیدات لازم را اجرایی کنیم.

نجار بیان داشت: بعضا پیش‌بینی‌های صورت گرفته دقیق نیست و باید آمادگی‌های دستگاه‌های ذی‌ربط برای مقابله با بحران از گذشته نیز بیشتر باشد البته تغییر اقلیم و شرایط جوی در تمام دنیا حاکم است.

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: آموزش قبل از بحران بسیار حائز اهمیت است و از دستگاه‌هایی اجرایی در بخش‌های مختلف درخواست می‌شود که نسبت به ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان در مواقع فعلی و نحوه اقدامات آن‌ها در هنگام بحران آموزش داده شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سازمان مدیریت بحران سازمان هواشناسی هشدار هواشناسی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۲۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰ سرنشین سه دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در مسیر نیکشهر - چابهار توسط نیروهای امدادی نجات داده شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، روح‌الله سرگزی اظهار کرد: این اتوبوس‌ها شب گذشته در مسیر چابهار - نیکشهر در حال تردد بودند که به دلیل بسته شدن این مسیر ارتباطی ناشی از بارندگی شدید و طغیان رودخانه‌های محلی گرفتار سیلاب شدند که بلافاصله بعد از رهاسازی از سیلاب توسط نیروهای راهداری اسکان اضطراری یافتند.

وی ادامه داد: تاکنون خسارت جانی از سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان گزارش نشده است و همچنان نیروهای راهداری شبانه‌روزی در حال بازگشایی مسیرهای ارتباطی بسته شده هستند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اخطاریه جوی، تمام ادارات، دستگاه‌ها و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در حالت آماده‌باش هستند و تمهیدات لازم را با تجربه سیل گذشته اتخاذ کرده‌اند.

وی از شهروندان خواست که جوانب احتیاط را رعایت کنند و از ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی، اسکان در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها و پایین دست سدها خودداری کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 745411

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ۴۹۰ تیم مدیریت بحران در یزد / کدام مسیرها در یزد مسدود است؟
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ اتوبوس گرفتار سیلاب
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند
  • قدردانی قائم مقام وزارت صمت از امیر نامی رئیس ستاد بحران کل کشور
  • آمادگی کامل دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران در شهرستان تفتان
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های سیستان و بلوچستان تا عبور سامانه بارشی
  • تخلیه ۵۰ خانوار روستا‌های کرمان به علت وقوع سیلاب
  • دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند
  • ۷ استان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند | هشدار قرمز بارش شدید برای ۵ استان