Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی شجاعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص احتمال افزایش قیمت کالاهای مختلف به دنبال اصلاح قیمت بنزین، اظهار داشت: رویکرد ما، انجام اقدامات ایجابی به جای اقدامات سلبی است و تلاش داریم تا همه را در این مسیر همراه کنیم.

وی با قدردانی از آرامش و همراهی مردم خراسان شمالی در پذیرش طرح و استقبال از سهمیه بندی بنزین، گفت: اکنون نیز آرامشی فراگیر در شهرهای مختلف این منطقه برقرار و روند امور به صورت عادی در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: وقتی انجام کاری در سطوح عالی حاکمیت تصمیم گیری می شود، همه باید کمک کنند تا در کشور، مشکل ایجاد نشود و رویکرد همه کمک به نظام باشد، زیرا نظام متعلق به همین مردم است و اعتراض و اغتشاش علیه آن خودزنی است و معنا ندارد.

شجاعی با تاکید بر ممنوعیت افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات گفت: مسائل در حوزه های مختلف امنیتی و اقتصادی در حال رصد است و با هر گونه افزایش خودسرانه در قیمت کالا و خدمات برخورد خواهد شد.

وی افزود: از روزی که طرح سهمیه بندی و اصلاح قیمت بنیزین در کشور آغاز شده، بهترین سوژه برای معاندان در خارج از کشور شده است تا از ناحیه آن کشور را به ناآرامی بکشانند و بنابراین باید تلاش کنیم تا با هم‌افزایی و همراهی، مشکلات پیش روی اجرای این طرح را به خداقل برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: نظارت ها تشدید شده و گشت های بازرسی فعال است و به اصناف هم اعلام شده که هرگونه افزایش قیمت ممنوع است و البته از کسبه انتظار می رود تحمل خود را افزایش دهند.

استاندار خراسان شمالی افزود: مردم خراسان شمالی تا کنون همراه بوده اند و خوشبختانه هیچ مشکلی پس از افزایش قیمت بنزین ایجاد نشده و سهمیه بندی بنزین، در فضایی آرام در استان اجرایی شده است.  

مجتبی شکوری، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی هم گفت: هیچ گونه اعتراضی در استان صورت نگرفته و شرایط در جایگاه های سوخت آرام است.  

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.  

اعتراض ها به اصلاح قیمت بنزین که بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از دقایق اولیه بامداد جمعه ۲۴ آبان به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت.

در برخی شهرها این اعتراض ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد.

علی ربیعی سخنگوی دولت، محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس جمهوری و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه از شامگاه جمعه تاکنون در اظهارنظرهایی جداگانه تأکید کرده‌اند که موضوع تغییر بهای بنزین مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا و تصمیم همه اجزای نظام است.

همچنین دولت با توجه به دغدغه‌هایی که درباره معیشت مردم وجود دارد موظف است تا تمام پولی که از این مسیر به دست می‌آید را در قالب یارانه‌ای جداگانه به حدود ۶۰ میلیون‌ نفر از مردم ایران پرداخت کند و مهمترین مسأله دولت در این اصلاح قیمت، اصلاح نظام پرداخت یارانه به نفع همه مردم بوده است.

دولت تأکید کرده است که به سرعت سازوکار پرداخت یارانه اصلاح قیمت بنزین اعلام می‌شود و ۶۰ میلیون ایرانی از آن بهره‌مند خواهند شد.

برچسب‌ها بجنورد بنزین سهمیه بندی بنزین قیمت کالا خراسان شمالی مشارکت های مردمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد بنزین سهمیه بندی بنزین قیمت کالا خراسان شمالی مشارکت های مردمی بجنورد بنزین سهمیه بندی بنزین قیمت کالا خراسان شمالی مشارکت های مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۲۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار

مهدی منصوری بی دکانی، استاد اقتصاد و تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره اثرات تغییرات نرخ ارز گفت: دولت ارز مورد نیاز واردات را بر اساس نرخ نیما تأمین می‌کند؛ بنابراین نباید اثر تغییرات نرخ ارز در بازار غیر رسمی را روی کالاها مشاهده کنیم؛ اما به علت وجود اقتصاد سایه قیمت کالاها در اثر نوسان بازار آزاد تغییر می‌کنند.

وی افزود: اقتصاد سایه نظمی بیمارگونه است که باعث اعوجاج‌هایی در اقتصاد واقعی می‌شود و علل آن را می‌توان در بهرمندی فعالیت کنشگرهای خارج از بخش رسمی و در حقیقت در فساد سیستمی جست‌وجو کرد. فعالیت این کنشگران می‌تواند مؤثر از کیفیت حکمرانی و اثرپذیری از آن باشد.

منصوری بی دکانی اظهار داشت: سامانه جامع تجارت باید بازنگری شود تا رصد کالا و ارز به معنای واقعی صورت بگیرد؛ بنابراین ارز به نرخ نیما به واردکنندگان داده می‌شود؛ اما به علت اینکه در بخش نظارت با فساد مواجه هستیم قیمت کالاها افزایش می‌یابد.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: اگر حوزه نظارت به سمت هوشمندی نرود تمامی تلاش‌ها برای توسعه اقتصادی نتیجه‌ای نخواهد داد؛ در نتیجه باید سامانه‎‌هایی را ایجاد کنیم تا رصد ارز و کالا به خوبی صورت بگیرد یعنی مسیر قیمت گذاری شفاف شود در این صورت انتظارات اثر منفی روی قیمت‌ها نمی‌گذارد.

وی افزود: اجرای سیاست تثبیت به درستی از سمت رئیس کل بانک مرکزی اتخاذ شد؛ چون یکی از راه‌های گریز از مشکلات ارزی فاصله گرفتن از سیاست‌های صندوق بین المللی پول است که از اسفند ۱۴۰۱ تا به امروز شاهد سیاست گذاری صحیح فرزین در این حوزه هستیم.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی با اشاره به این موضوع که اگر نرخ ارز در برخی از مواقع از سیاست تثبیت تبعیت نکرده دلیل آن شوک‌های احساسی است، تاکید کرد: شوک‌های احساسی باعث شکستن مقاومت در تحلیل تکنیکال می‌شود؛ بنابراین سیاست‌گذاری نرخ ارز در شرایط فعلی درست است و این افزایش به علت سیاست‌گذاری‌های غلط سال‌های گذشته و مسائل سیاسی و جهانی است.

منصوری بی دکانی در پایان بیان کرد: حمله به کنسولگری ایران نیز در التهابات بازار ارز نقش داشته؛ اما با مدیریت فعلی بانک مرکزی و افزایش ثبات ارزی در آینده به اصلاح نرخ نزدیک خواهیم شد.

کد خبر 6085068 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • سردار رادان: طرح نور را با قوت ادامه خواهیم داد
  • طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم
  • سردار رادان : با حمایت مجلس ، دولت و قوه قضائیه، اجرای طرح عفاف و حجاب را با قوت ادامه خواهیم داد
  • رادان: طرح نور را با همراهی دولت وقوه قضائیه ادامه می‌دهیم
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین
  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار