Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@02:20:00 GMT

پیگیری حساب های دارویی و تجهیزات پزشکی بیمارستان ها

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۲۸۰۰

پیگیری حساب های دارویی و تجهیزات پزشکی بیمارستان ها

به گزارش خبرگزاری مهر، کیانوش جهانپور، اظهار داشت: لزوم توزیع کنترل شده داروهای وارداتی و تولید داخل انحصاری، رفع موضوع تعیین سقف پرداخت در داروخانه های دولتی و ضرورت تعیین تکلیف تعهدات مالی انجام نشده سال ۹۶ دانشگاه ها بابت پرداخت از طریق اوراق ارائه شده از طرف بیمه ها بخشی از گزارشات و موارد مطرح شده در این جلسه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنا شد سه دانشگاه علوم پزشکی استان تهران در موارد ویژه و فوری برای رسیدگی به گزارشات تخلفات شرکت های پخش فارغ از حوزه نظارتی دانشگاه راسا اقدام و نتیجه را به سازمان غذا و دارو منعکس کنند. همچنین موضوع تفکیک حساب های دارو و تجهیزات پزشکی از سایر خدمات درمانی در بیمارستان ها و دانشگاه ها و میزان پرداخت های سازمان های بیمه گر در این حساب ها پیگیری می شود، بنابراین امور مالی دانشگاه ها در هر جلسه قرارگاه استان، گزارشات خود را در این زمینه ارائه خواهند کرد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، افزود: جهت رفع انحصار توزیع دارو توسط یک شرکت، پیشنهاد شد که داروهای انحصاری توسط دو یا سه شرکت پخش توزیع شوند. همچنین نظارت بیشتر سازمان های بیمه گر بر نحوه عرضه فاکتورهای خونی و داروهای خاص از طریق سامانه TTAC و با ثبت UID انجام خواهد شد.

جهانپور یادآور شد: با توجه به یکپارچه و استانداردسازی اطلاعات مربوط به تجهیزات پزشکی در سایت imed و کنترل قیمت گذاری از سوی اداره کل تجهیزات، رایزنی لازم با شورای عالی بیمه به نحوی انجام شود که ملاک تعهد سازمان های بیمه گر صرفا سایت مذکور باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود دستورالعمل های متعدد در خصوص هتلینگ و شفاف نبودن قوانین در این زمینه مقرر شد که فهرست اقلام مشمول هتلینگ در بخش های مختلف بیمارستان توسط شورای عالی بیمه تعیین تکلیف شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از جذب داروهای سهمیه ای هر استان به هر نحو ممکن (حتی در صورت خرید نقدی)، به روز رسانی فرمولاری هر بیمارستان و مرکز دارویی مطابق نیازهای دارویی و با اولویت تولید داخل، به روز رسانی سامانه HIS بیمارستان ها در راستای انطباق با سامانه های سازمان های بیمه گر و لزوم تفکیک ثبت کسورات دارو و لوازم از یکدیگر در این سامانه، حمایت طلبی از پزشکان برای اجرای پروتکل های دارویی و تجویز داروهای تولید داخل و نیز لزوم برگزاری نمایشگاه های کالاهای سلامت محور تولیدی برای ارتقای فرهنگ و آگاهی عمومی نسبت به اهمیت مخاطرات کالاهای قاچاق و غیر مجاز به عنوان دیگر موارد مطرح شده در نشست قرارگاه استانی دانشگاه های علوم پزشکی یاد کرد.

کد خبر 4774663 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: دارو تجهیزات پزشکی دیابت وزارت بهداشت سرطان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آلودگی هوا افسردگی ارتودنسی درمان ناباروری سازمان بیمه سلامت دارو ریسک بیماری قلبی چاقی سازمان نظام پرستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۲۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید بازرسی از داروخانه‌ها در تعطیلات نوروزی

سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در رابطه با وضعیت عرضه دارو و شیرخشک توسط داروخانه‌ها در ایام نوروز اظهار کرد: بخشنامه‌ای صادر شده که همه دانشگاه‌های علوم پزشکی در زمینه عرضه دارو، شیرخشک و تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز مردم در داروخانه‌ها اطلاع رسانی کنند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه ذخیره خوبی از شیر خشک در کشور وجود دارد، گفت: شیف‌بندی داروخانه‌ها اعلام شده و هرگونه کمبود و نیازی علاوه بر شیرخشک در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی نیز به معاونت‌های غذا و دارو اعلام خواهد شده و از این طریق موضوع تأمین آنها پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: بازرسی از داروخانه‌ها در ایام نوروز شدیدتر از قبل انجام خواهد شد تا شاهد تخلفی در این ایام نباشیم.

فعالیت داروخانه‌های هلال احمر

به گزارش آنا، سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر نیز در اطلاعیه‌ای ساعات کاری داروخانه‌های هلال احمر در سطح استان تهران را اطلاع‌رسانی کرده بود، داروخانه مرکزی هلال احمر این سازمان در ایام نوروز ۱۴۰۳ به صورت تمام وقت و بدون تعطیلی خدمات خود را ارائه خواهد داد تا بیماران مشکلی برای تأمین دارو و اقلام درمانی خود نداشته باشند.

داروخانه تهرانپارس نیز در تعطیلات رسمی نوروز تعطیل و در روز‌های عادی (پنجم الی نهم و یازدهم فروردین ماه ۱۴۰۳) از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۳ آماده ارائه خدمات خواهند بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجهیز بخش‌های بیمارستان ولی عصر بردسکن به امکانات جدید پزشکی
  • تجهیز بخش‌های بیمارستان ولی عصر بردسکن با سه میلیارد ریال هزینه
  • چگونه می توانیم به داروهای کمیاب دسترسی پیدا کنیم
  • چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • تشدید بازرسی از داروخانه‌ها در تعطیلات نوروزی
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • چرایی توزیع داروخانه ای متادون/ عرضه دارو باید تحت کنترل باشد
  • چرایی توزیع داروخانه ای متادون/ توزیع دارو باید کنترل شود