Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-20@00:33:45 GMT

ورزش عشق است/ هنر رزمی ووشو فقط حرکت بدنی نیست؛هنرجو به پرورش ذهن خود می پردازد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۲۸۱۴

  صدای ایران-محمد پور غلامی نژاد استاد بزرگ ووشو جهان دان 8 اولین غیر چینی در جهان که به این جایگاه دست یافته است هنرپیشگی فیلم های اکشن، ترجمه وتالیف بیش از 40 کتاب از دیگر دست اوردهای این پروفسور ووشو  ایرانی میباشد. در حال حاضر پور غلامی عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی ووشو است. دکتر محمد پور غلامی نژاد عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی وشو در گفتگو با صدای ایران با بیان اینکه 47 سال است که در  ورزش رزمی فعالیت دارد گفت: از 11 سالگی با کنگ فو تو آ شروع کردم وبعد از ده سال با رشته ووشو که همان کنگ فو چینی هست آشنا شدم وسبکهای مختلف آن را ادامه دادم ودر کنار آن به مربیگری وداوری نیز پرداختم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پور غلامی نژاد افزود: همچنین در کنار کار ورزشی فعالیت هنری و نویسندگی نیز داشتم تالیف وترجمه بیش از 40 اثر در زمینه هنر های رزمی از جمله این فعالیتهاست.
این استاد بزرگ رشته ورزشی ووشو در مورد ووشو ومعبد شاِولین  تشریح کرد: ووشو یک کلمه رسمی برای کل هنرهای ورزشی بکار برده می شود واین رشته ورزشی به علت بعد سینمایی در خارج از چین به کنک فو معروف شده است معبد شاِولین اولین جاییست که هنرهای رزمی در ان شکل گرفت وبعد از انجا به تدریج  به کل کشور چین  گسترش پیدا کرد وسپس به کشورهای کره وژاپن ودیگر کشورهای همسایه رسید وبه این ترتیب به مرور هنرهای رزمی تغییر پیدا کرد. در حال حاضر معبد شاءولین به یک مرکز توریستی و سینمایی برای علاقه مندان تبدیل شده است.
هنر های رزمی عجین شده با ابعاد ذهنی و تمرکزیست و فقط حرکت فیزیکی و بدنی نیست.هر حرکتی با ادغام نیروی ذهن و اندیشه و تمرکز آن انجام میگیرد این بخشس تعالیم در هنرهای رزمیست که هنر جو به پرورش ذهن خود میپردازد که این امر در زندگی شخصی بسیار کاربرد دارد.
پور غلامی در مورد فعالیت های سینمایی اش اضهار کرد: از سال74 شروع کردم . اولین کار من ویرانگر که کار آقای ابوالقاسم طالبی و دومین کار گروگان که اصغر هاشی کارگردان آن بود ، سومی و چهارمی جوان مرد و شبیح خون که آقای ضمیر آهنگرانی کارگردانی کردند . در هر چهار فیلم نفر مقابل و اصلیه آقای جمشید هاشم پور بودم که همیشه نقش منفی مقابل ایشان را داشتم.در چند پروژه سینمای و تلویزیونی هم به عنوان طراح صحنه رزمی و آموزش دهنده به بازیگران از جمله امین حیایی در فیلم رز زرد فعالیت کردم.
 استاد بزرگ ووشو در مورد فعالیتها ی بین المللی خود گفت:در مسابقات اخیر جهانی ووشو در شانگهای رئیس داوران بودم که رئیس داوران بالاترین جایگاه داوری مسابقات است که تا قبل از این طی 14 دوره در 28 سال همیشه چینی ها رئیس آن بودن که در این دوره این جایگاه به یک ایرانی واگذار شد که جایگاه بسیار مهمی است ککه میتواند نقش مهمی در سلامت مسابقات داشته باشد و من سعی کردم در این دوره عدالت را برای همه کشور ها و شرکت کننده ها ایجاد کنم.
پور غلامی در پایان گفتگو با صدای ایران گفت : ورزش یک عشق است و مسائل مالی در حاشیه آن قرار دارد . با عشق و دل جلو بروید . ورزش و هنر های رزمی به شما کمک میکند زندگی بهتری داشته باشید.   در ادامه ویدیو گفتگو با استاد بزرگ ووشوی جهان  محمد پورغلامی نژاد با حمید سعادتی خبرنگار صدای ایران را ببینید:    

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ووشو ووشو ایران صدای ایران هنرپیشگی فدراسیون جهانی ووشو ورزش هنر سینما جمشید هاشم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۲۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ‌سازی مهران غلامی برای فوتسال افغانستان

مهران غلامی بازیکن باارزش افغانستان که سابقه حضور در لیگ برتر فوتسال ایران را نیز در کارنامه دارد، با ثبت اولین گل در اولین حضور افغانستان در دور نهایی جام ملت‌های آسیا برای فوتسال افغانستان تاریخ سازی کرد.

این بازیکن تکنیکی افغان ها که به دلیل بازی در لیگ با تیم سفیر گفتمان تهران به سبک بازی ایرانی‌ها کاملا آگاه بود در این بازی بارها با دریبل‌های جذاب خود توانست موقعیت‌سازی کند که مسعود محمدی و دفاع ایران مانع از گل شد اما در نهایت در نیمه دوم توپ را با پاس قطری بازیکنان هم دسته خود به تور دروازه مسعود محمدی چسباند تا اولین گل تاریخ افغانستان در دور نهایی جام ملتهای آسیا را به نام خود ثبت کند.

گفتنی است در این دیدار تیم ملی فوتسال ایران با پیروزی سه بر یک مقابل افغانستان به پیروزی رسید.

  منبع:فوتسال 

دیگر خبرها

  • تاریخ‌سازی مهران غلامی برای فوتسال افغانستان
  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • دیدار علی دایی با دختر توان‌یاب هوادار پرسپولیس
  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • تسلیمی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه ورزش بانوان شد
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌
  • نمایش اقتدار و توان رزمی دفاعی ارتش در بوشهر+ تصویر