Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@04:55:38 GMT

کشته شدن 32 تروریست در حمله ارتش بورکینافاسو

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۲۸۲۲

ارتش بورکینافاسو روز یکشنبه اعلام کرد در جریان دو عملیات  جداگانه در شمال این کشور  ۳۲ تروریست را کشته است.

اخبار بین الملل-  به نوشته «خبرگزاری فرانسه» ارتش بورکینافاسو در بیانیه‌ای اعلام کرد که در اولین عملیات در روز جمعه ۲۴ نفر و در عملیات دیگر در روز شنبه ۸ تن کشته شدند. در عملیات نخست در استان «لورم » تعدادی از برده‌های جنسی که در حبس تروریست‌ها بودند آزاد شدند و در عملیات دوم در حومه شهر «بورزنگا» مقادیری سلاح  و مهمات متعلق به تروریست‌ها کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورکینافاسو، کشور محصور در خشکی و مستعمره سابق فرانسه واقع در غرب آفریقا و پایتخت آن «اوآگادوگو» است و اکثریت جمعیت آن‌را مسلمانان شکل می‌دهند. اوضاع سیاسی شکننده و فقر موجب شده بورکینافاسو به مکانی برای استقرار تروریست‌های داعش و القاعده مبدل شود. در اوایل ماه جاری میلادی نیز حمله تروریستی منتسب به القاعده یا داعش به یک کاروان حامل کارکنان محلی یک شرکت معدن کانادایی به کشته شدن ۳۷ نفر و زخمی شدن ۶۰ تن منجر شد. 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، اینگونه حملات و بمبگذاری‌های انتحاری از اوایل سال ۲۰۱۵ به این سو منجر به مرگ حدود ۷۰۰ نفر در این کشور شده و گروه‌های تروریستی چون القاعده و داعش مسئولیت آن‌ها را بر عهده گرفته‌اند. حدود پانصد هزار تن نیز مجبور به ترک منازل خود شده‌اند.

یک ماه پیش هم حمله مردان مسلح ناشناس به یک مسجد در «بورکینافاسو» دستکم ۱۶ کشته برجای گذاشت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فقر القاعده حمله تروریستی معدن القاعده حمله تروریستی فرانسه مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۲۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عباسی: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی یک نوع عملیات جدید را در دنیا رقم زد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پاسخ ایران به اقدام تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی عملیات جدیدی را در دنیا رقم زد که طراحی آن مختص ایرانی‌ها است در صورتی که دشمن بخواهد اقدامی را انجام دهد این عملیات ادامه خواهد داشت.

فریدون عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عملیات «وعده صادق» در پاسخ به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق اظهار کرد: از سال ۱۹۶۷ تا سال ۱۹۷۳ کشورهای عربی با اصلاحات توانستند ضربه نظامی به رژیم صهیونیستی وارد کنند منتها به دلیل نداشتن پشتیبانی مناسب و تجربه لازم و جنگی و علی‌رغم پیش‌روی‌ها شکست خوردند.

وی ادامه داد: بعد از آن، ضربه توسط سازمان آزادی‌بخش فلسطین، جهاد اسلامی و حماس و سایر عناصر جبهه مقاومت به رژیم صهیونیستی زده شد که خوشحالی، دلگرمی و اتحاد جهان اسلام و آزادی‌خواهان جهان و مخالفان استکبار را به همراه داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و سرپا ماندن آن معادلات منطقه به گونه‌ای دیگر رقم خورد و جمهوری اسلامی ایران بعد از شکست داعش در منطقه به قدرت نوظهور جهان تبدیل شد که باعث دلگرمی آزادی‌خواهان جهان است. حمایت‌های معنوی و کمک‌های مستشاری ما حاصل تجاربی از دوران دفاع مقدس و با تکیه بر اسلام و قرآن و نه کشورهای غربی و شرقی باعث شده که ما روز به روز پیش برویم و قدرت نوظهور جهانی حامی مستضعفان جهان است که همین تجارب را در اختیار می‌گذاریم.

عباسی ادامه داد: ما کمک‌های مستشاری برای شکست داعش به عراق و سوریه داشتیم که شهادت فرماندهان نیز به خاطر پیروزی‌های جبهه مقاومت بود، داعش ساخته صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها است.

نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی عملیات وعده صادق را نوع جدیدی از عملیات در دنیا خواند و اظهار کرد: پاسخ ایران نوع عملیات جدیدی را در دنیا رقم زد که طراحی آن مختص ایرانی‌ها و نیروهای مسلح ایران است که در صورت انجام اقدامی توسط دشمن ادامه هم خواهد داشت.

عباسی با یادآوری این‌که معادلات منطقه با شکست داعش به نفع جبهه مقاومت بهم ریخت، اظهار کرد: آنها می‌خواستند معادلات منطقه را به نفع غربی‌ها تغییر دهند و بی دولت سازی را دامن زنند اما ما اجازه تضعیف دولت‌های منطقه را ندادیم. همین باعث شد که دولت‌های مرکزی عراق و سوریه باقی بمانند و بقیه کشورها دست نخورند حتی روسیه هم از تعرض غربی‌ها مصون ماند چون اگر آنها در تضییع منطقه موفق شده بودند به سراغ ایران و روسیه هم می‌آمدند.

وی اضافه کرد: هوشمندی در ایران و روسیه باعث شکست داعش شد و این‌که معادلات منطقه به نفع جبهه مقاومت بهم خورد. اکنون اقدام ایران علی‌رغم آمادگی مقابل و تمامی تلاش‌هایشان برای تحریم باعث می‌شود که تفکرات آنها تغییر پیدا کرده و باید برنامه‌های جدیدی تهیه کنند. منتها آنها در حال انفعال هستند چون غربی‌ها در منطقه دست برتر را ندارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توصیه سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح به سران آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • کشته و زخمی شدن نیروهای تیپ گولانی در عملیات حزب‌الله
  • کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای تیپ گولانی در عملیات حزب‌الله لبنان
  • عملیات «وعده صادق» پاسخ بازدارنده بود
  • فرانسه مدعی «دفاع» از پایگاه‌های خود در زمان حمله ایران شد
  • عباسی: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی یک نوع عملیات جدید را در دنیا رقم زد
  • ارتش رژیم صهیونیستی به کمک فرانسه اعتراف کرد
  • انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریست صهیونیستی/ هشدار به دولت تروریستی آمریکا
  • کشته شدن ۴ عضو «پ.ک.ک» در حمله هوایی ترکیه به شمال عراق
  • کشته شدن ۲۷ تروریست الشباب در جنوب سومالی