Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@13:45:54 GMT

حسینی: کاهش تعهدات برجامی به آژانس اعلام شده بود

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۳۲۲۶

حسینی: کاهش تعهدات برجامی به آژانس اعلام شده بود

باشگاه خبرنگاران: سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به گام چهارم برجامی ایران، گفت: بنابر شواهد، اقدامات ایران در گام چهارم بسیار جدی‌تر از گام‌های پیشین خود بود و به همین دلیل واکنش‌هایی را هم به همراه داشت.

او ادامه داد: سایت فردو از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از دلایلش این است که امکان آسیب زدن به این مجموعه وجود ندارد یا بسیار محال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته جالب این است که افرادی که خود پایبند به تعهدات نبودند خود طلبکار شدند که چرا ایران درحال برداشتن محدودیت‌های برجامی خود است. درحالی که جمهوری اسلامی ایران از ابتدا به آژانس انرژی اتمی هم این مسئله را اعلام کرده بود که ما گام به گام پیش می‌رویم و محدودیت‌های برجامی خود را کاهش می‌دهیم.

حسینی افزود: حتی این احتمال وجود دارد که در گام بعدی جمهوری اسلامی ایران عملاً مفاد برجام کنار گذاشته شود. علاوه بر این برخی از مسئولان اعلام کردند که در آینده ممکن است از عضویت در NPT هم خارج شوند؛ موضوعی که نشان می‌دهد عزم جمهوری اسلامی جدی است و تحمل جمهوری اسلامی هم حدی دارد.

فعال اصولگرا گفت: قطعاً هیچ دلیلی وجود ندارد که وقتی طرفین غربی به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده‌اند، انتظار این را داشته باشند که جمهوری اسلامی ایران به صورت یکطرفه به تعهدات خود پایبند بماند و خود را از انرژی هسته‌ای که در حوزه‌های مختلف نیز کاربرد دارد و برای توسعه و پیشرفت کشور بسیار حائز اهمیت است محروم کند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره احتمال وفای به عهد طرفین غربی پس از گام‌های برجامی ایران، خاطرنشان کرد: از ابتدا هم امیدی به وفای عهد اروپایی‌ها نبود زیرا آنها همواره تابع سیاست‌های آمریکا هستند و صرفاً ادبیاتشان با آمریکا متفاوت است وگرنه آنها هم همان حرف‌های ترامپ را به شکل دیگری مطرح می‌کنند و در صدد این هستند که این محدودیت‌ها تا هیشه ماندگار باقی بماند. از همین رو نیز یا بحث موشکی یا حضور منطقه‌ای ایران در منطقه را پیش می‌کشند که همه اینها نشان می‌دهد آنها درصددند تا سیاست‌های ترامپ را به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کنند که طبیعتاً جمهوری اسلامی زیر بار نخواهد رفت و مقام معظم رهبری هم تاکید کردند که ما چقدر باید انتظار بکشیم و معطل اروپایی‌ها بمانیم، بلکه باید فعالیت‌های جدی خومان را انجام دهیم و ابتکار عمل دست ایرانی‌ها باشد.

حسینی افزود: قطعاً پس از این هم اگر آن‌ها در صدد انجام اقدامی عملیاتی و جدی باشند می‌توان با آن‌ها گفت‌وگو کرد وگرنه نمی‌توان به وعده و شعار‌های آن‌ها اعتماد کرد. در دوره اصلاحات در سال ۸۲ هم شاهد بودیم درحالی که ما برخی محدودیت‌ها را پذیرفتیم و برخی از فعالیت‌های خود را تعلیق کردیم، اروپایی‌ها به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند.

منبع: فردا

کلیدواژه: حسینی فعال اصولگرا اروپایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟

به گزارش جماران؛ جو لیبرمن، سناتور سابق روز چهارشنبه، ۸ فروردین (۲۷ مارس) در ۸۲ سالگی در نیویورک درگذشت. 

لیبرمن رئیس گروه "اتحاد علیه ایران هسته‌ای" بود که سال ۲۰۰۸ برای جلوگیری از تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت هسته‌ای تشکیل شد.

او در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۰۰ میلادی به عنوان نخستین شهروند یهودی آمریکا در یک‌قدمی کسب سمت معاون رئیس‌جمهور (در صورت پیروزی ال گور) قرار گرفته بود.  

این سیاست‌مدار پرنفوذ یکی از سناتورهای فعال در ارتباط با سیاست‌های آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران بود.

 او اخیرا در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی "ولت" از بمباران احتمالی تاسیسات اتمی ایران استقبال کرده بود. لیبرمن جمهوری اسلامی را "تهدیدی مستقیم برای ناتو و متحدان فراآتلانتیک آن" خوانده و سقوط رژیم را بهترین راه‌حل می‌دانست. 

این سیاستمدار حزب دموکرات آمریکا در مصاحبه خود با ولت از کشورهای اروپایی خواسته بود که برای مقابله با تهدیدهای ایران "وارد عمل" شوند. لیبرمن گفته بود که "تهران آنقدر اورانیوم غنی شده دارد که می‌تواند ظرف یک هفته، بمب هسته‌ای تولید کند."

او اظهار امیدواری کرده بود که نظام جمهوری اسلامی ایران در اثر فشارهای ناشی از اعتراضات مردمی سقوط کند. لیبرمن همیشه در مصاحبه‌های خود تاکید می‌کرد که "سقوط رژیم از همه گزینه‌ها بهتر خواهد بود." 

به نوشته دویچه وله، هفته‌نامه آلمانی "اشپیگل" در سال ۲۰۰۶ جو لیبرمن را قدرتمندترین سناتور آمریکایی توصیف کرده بود.

دیگر خبرها

  • آیین اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در کرمان + تصویر
  • جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم افغانستان بوده است
  • یکی دیگر از مخالفان جدی جمهوری اسلامی هم مُرد
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • به حمایت از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • استقبال امیرعبداللهیان از هنیه در تهران
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • اسماعیل هنیه به ایران سفر می‌کند
  • دیدار هنیه با امیرعبداللهیان در تهران
  • اسماعیل هنیه به تهران سفر می‌کند