Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@15:36:30 GMT

۹۰۰ هزار واحد؛ نیاز سالیانه مسکن

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۳۳۲۲

۹۰۰ هزار واحد؛ نیاز سالیانه مسکن

نیاز سالیانه مسکن در کشور حدود ۹۰۰ هزار واحد است. (منبع)

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش از 300 درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین - خوزستان روح الله عمادی صبح روز دوشنبه 27 فروردین ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حساب 100 در سال 58 با فرمان تاریخی حضرت امام، با نیت و هدف کمک به ساخت مسکن برای محرومان تاسیس شد که گروه های مختلف مردم کمک هایی در جهت ساخت مسکن به حساب پرداخت می کردند و اکنون آن شور و شوق کمتر شده است لذا خواهش داریم افرادی که توان دارند نسبت به این امر اقدام کنند تا حساب به معنای واقعی فعال و مسکن سازی برای محرومین انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به آخرین آمار حساب 100 در سال 1402، گفت: در خصوص این حساب در استان جهشی از سوی کمک خیرین و بنیاد مسکن رخ داده است به گونه ای که به همان میزان کمکی که به حساب 100 صورت گرفت، بنیاد مسکن نیز مبلغ اضافه کرد و می توان گفت سال گذشته تقریبا 25 میلیارد تومان در جهت تکمیل، تعمیر و تجهیز مسکن برای افرادی که مستحق بوده اند شناسایی و پرداخت شده است که این چند برابر کل مبلغی است که از ابتدا حساب 100 تا کنون پرداخت شده بود، البته به این میزان قانع نیستیم.

وی اضافه کرد: با وجود خیرین خوب، صنایع، پتروشیمی ها و .. که در خوزستان وجود دارد جای کار بسیار است و می توانند از محل مسئولیت های اجتماعی مبالغی را به حساب 100 بپردازند لذا خواهش داریم این حساب تقویت شود تا بتوانیم مشکلات سطح جامعه و افرادی که نیازمند هستند را کمتر کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با بیان اینکه نیاز بود یک دستگاه اجرایی در کنار حساب بانکی، برای پیگیری کارها وجود داشته باشد، تصریح کرد: بنیاد مسکن با سرفصل مسکن برای محرومین تشکیل شد که قطعا جوانب مسکن برای محرومین نیازمند طرح بوده که امروز در روستاها با عنوان طرح هادی شناخته شده است؛ براساس برنامه های پنج ساله توسعه ای که در کشور وجود داشت، قرار بر این بود که تا پایان برنامه ششم روستاهای بالای 20 خانوار طی طرح شوند.

عمادی با اعلام اینکه 2 هزار و 260 روستای بالای 20 خانوار در خوزستان وجود دارد، عنوان کرد: همه این روستاها به عنوان یک سند بالادستی طی طرح شده اند و مازاد بر این تعداد نیز تا 3 هزار روستا تعیین محدوده و تهیه طرح شده اند که این میزان در کشور رتبه بسیار خوبی است. همچنین موفق شده ایم علاوه بر تکلیف روستاهای بالای 20 خانوار، قریب به 800 روستای زیر 20 خانوار را هم تعیین محدوده کنیم.

وی افزود: در سطح کشور استان های فارس، سیستان و بلوچستان و اصفهان را هم تراز داریم که به طور مثال فارس با اختلاف قریب به 500 روستا را اجرا کرده و می توان گفت خوزستان در این مورد پیشتاز است.

اختصاص 298 میلیارد تومان قیر رایگان در سالجاری

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با بیان اینکه در اجرای طرح هادی، آسفالت معابر درخواست بسیاری از افراد بوده است، تصریح کرد: دولت سالانه میزان قیری را مصوب و تحویل دستگاه ها می دهد، در سال 1402 سهمیه قیر رایگان خوزستان 160 میلیارد تومان بود که با تفاهم مجموعه عمرانی استانداری با بخشداران و دهیاران، این سهمیه را برای سال جاری به 298 میلیارد تومان رسانده و رشد صددرصدی را رقم زدیم.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته پنج میلیون متر مربع در سطح روستاهای خوزستان صورت گرفته در حالی که در مدت سه سال گذشته حدود 2 میلیون متر مربع انجام شده بود بنابراین این عدد چشمگیر و امیدوارکننده است.

صدور 200 هزار جلد سند خانه های روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به سنددار کردن خانه های روستایی گفت: تا امروز 200 هزار جلد سند صادر شده و در سال 1402 نیز برای 7 هزار و 600 واحد سند صادر شده است. همچنین در برنامه امسال قصد داریم 10 هزار جلد سند دیگر صادر شود و این یک اقدام مثبتی است که تثبیت مالکیت ها و اخذ تسهیلات بانکی برای روستاییان را به همراه دارد.

عمادی با اعلام اینکه در دولت آقای رئیسی و در خوزستان کار شاخصی در حوزه عمران روستایی 2 موضوع در حال انجام است، عنوان کرد: اگر در روستا اقتصاد وجود نداشته باشد، مردم در روستا نمی مانند و حاشیه نشینی یکی از مشکلات امروز جامعه شهری است لذا روستاهای هدف گردشگری یکی از این پروژه ها است تا بتوانیم مهاجرت از روستا به شهر را به حداقل برسانیم؛ اکنون در 6 روستای خوزستان طرح گردشگری انجام شده است که بسیار موفق بوده است، پامنار دزفول و خائیز بهبهان از جمله این روستاها هستند.

وی اضافه کرد: همچنین 7 روستای دیگر در حال اضافه شدن به طرح و در بخش مطالعاتی هستند تا تعداد روستاهای هدف گردشگری به 13 روستا برسد.

تصویب 2 روستای خوزستان در طرح منظومه روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با بیان اینکه منظومه های روستایی پروژه دیگری است که توسط بنیاد در حال پیگیری است، تصریح کرد: هدف از این طرح شناسایی نقاط و قوت های موجود در روستاها است که توسط مشاورین شناسایی و مطالعات آن انجام می گیرد، در کشور 12 استان در حال انجام طرح منظومه روستایی هستند که خوزستان یکی از آن ها است؛ در استان 138 منظومه روستایی مطالعه شده که 2 روستا آبادان و خرمشهر و مسجد سلیمان مصوب شده اند؛ پس از شناسایی افراد مستعد در منطقه، از طریق تبصره 16 و 18 پیگیری تسهیلات برای آن ها صورت می گیرد.

عمادی با بیان اینکه در مسکن روستایی هدف بنیاد مسکن، ساخت مسکن برای محرومان است، بیان کرد: از سال 84 این طرح بسیار جدی تر آغاز شد که حدود 53 درصد از مسکن های روستایی شناسایی و مقاوم سازی شده و می توان گفت خوزستان متناسب با کشور کار را پیش برده است، در سال های مختلف با هماهنگی و همکاری بانک های عامل نیز به واحدهای قدیمی و فرسوده ای که ممکن است خطر داشته باشند تسهیلات پرداخت می شود.

رشد بیش از 300 درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان

وی افزود: تسهیلاتی که امسال دولت برای خوزستان مقرر کرده نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 300 درصد رشد داشته است، سال گذشته 5 هزار و 500 واحد بوده که امسال به 17 هزار واحد رسیده است و این فرصت بسیار خوبی است؛ همچنین مبلغ تسهیلات 350 میلیون تومان با سود 5 درصد است که متقاضی تا 3 سال قسط پرداخت نمی کند.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به بحث بازسازی گفت: در بندرامام 5 هزار واحد مسکونی برای بازسازی در نظر گرفته شده که 3 هزار واحد آغاز و از این تعداد یک هزار و 500 مسکن به مرحله گچ و خاک رسیده و متقاضیان ساکن شده اند؛ تقریبا 250 میلیون تومان تسهیلات به هر واحد نیمه کاره پرداخت شده و براساس صحبت های استاندار با برنامه و بودجه، پیگیر تسهیلات تکمیلی برای این واحدها هستیم.

عمادی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: در خوزستان قریب به 14 هزار واحد در قالب این طرح در حال ساخت هستند، در شهرهای بیش از 100 هزار نفر حدود 7 هزار و 600 واحد به صورت بنیاد ساز است؛ همچنین 17 هزار و 200 واحد برای متقاضیان شهرهای با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر تامین شده که با این وجود همچنان 2 هزار و 900 واحد کسری وجود دارد.

وی افزود: در شهرهایی که اکنون شرایط تامین زمین وجود ندارد روستاهای نزدیک شهرها در نظر گرفته شده به طور مثال در اهواز کریشان 3 و دامغه مد نظر قرار داده شده است.

 

 

دیگر خبرها

  •  واگذاری بیش از هزار واحد مسکونی به مددجویان هرمزگانی
  • خبر خوش درباره طرح نهضت ملی مسکن
  • واگذاری بیش از هزار واحد مسکن روستایی به مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • تسهیلات مسکن در خوزستان بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است
  • بهره برداری از هزار و ۴۲۷ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی
  • بهره برداری از ۸۰۹ واحد مسکن محرومان در اردبیل
  • واگذاری ۳هزارو ۳۵۵ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد استان کرمان
  • رشد بیش از 300 درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • اتمام زیرساخت‌های آبرسانی به نهضت ملی مسکن بافق
  • افزایش جذب ۱۰۰۰ دانشجو، بیشتر از سال قبل در واحد تهران شرق