Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@08:53:27 GMT

۱۰شغل عجیب اما پردرآمد جهان را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۳۴۰۲

۱۰شغل عجیب اما پردرآمد جهان را بشناسید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، شاید گمان کنید شغل سخت و منحصر به فردی دارید ولی ما در اینجا به معرفی شغل هایی می پردازیم که تاکنون نامشان به گوشتان نخورده است.

۱-حرکت دهندگان کوه یخ

متوسط حقوق سالانه این کار ۲۰ هزار دلار است؛ این افراد در گشت ساحلی مشغول به کار هستند و با این کار مانع برخورد کشتی ها با کوه های یخ خواهند شد و در اثر این اقدام درصد تصادفات در سواحل امریکا به شدت کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲-موج سواری برای سگ ها

درآمد این کار ساعتی ۱۴ تا ۲۱ دلار است؛ این تفریح برای حیوانات خانگی از زمانی به شهرت رسید که ویدئو های آن در یوتیوب دست به دست شد و اکنون خیلی از افراد در این کار مشغول به کار هستند.

۳-برنامه‌ریز حرفه‌ای عروسی 

درآمد این کار ۳۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار به ازای هر مراسم عروسی است؛ در حال حاضر نه تنها ثروتمندان بلکه بسیاری از افراد و شهروندان معمولی به دنبال برگزاری مراسم عروسی خود به نحوه احسن هستند و در این راستا از افراد حرفه ای استفاده می کنند که در این کار تخصص دارند و همین اتفاق باعث گسترش این شغل شده است.

۴-سوگواری حرفه ای

میانگین درآمد این کار ۷۰ دلار به ازای هر دو ساعت است؛ به گزارش بیزینس اینسایدر شرکت هایی وجود دارند که برای افرادی که فردی در خانواده شان در گذشته است عزاداران حرفه ای می فرستند تا به اصطلاح مراسمشان با شکوه برگزار شود.

۵-پرستار بچه پاندا ؛ درآمد سالیانه ۳۲.۵۰۰ دلار

چه کسی نمی خواهد از یک بچه پاندای پشمالو مراقبت کند؟ اما این کار بسیار جدی ای است و قبول شدن در مصاحبه برای گرفتن این شغل بسیار زمان بر است چراکه پرستار بچه پاندا باید ۳۶۵ روز از سال را به شغلش اختصاص دهد.

۶-تماشاگر تلویزیون

درآمد این کار ساعتی ۲۰ دلار است؛ به کسانی که در این کار شاغل هستند یک سری از برنامه های مشخص رتبه بندی شده می دهند و آن افراد مجاز به تماشای این برنامه ها هستند و پس از آن باید یک تحلیل از برنامه ها به کارفرما ارائه دهند.

۷-. پری دریایی حرفه ای

درآمد این پری های دریایی حتی به ساعتی بیشتر از ۳۰۰ دلار نیز می رسد و وظیفه آنها آموزش شنا کردن مانند پری دریایی به افراد مشتاق است.

۸- تست کننده غذای سگ ها

درآمد شاغلان در این کار یعنی تست کردن غذای سگ ، سالیانه ۳۴ تا ۱۱۷ هزار دلار است؛ سگ هایی که در این شغل فعالیت می کنند به استخدام شرکت های تولید غذای سگ در می آیند و این کار را برای این می کنند تا غذاهایی که تولید می کنند مورد پسند حیوانات خانگی واقع شوند.

۹- نویسنده متن کلوچه ها

درآمد شخصی که در این حوزه فعالیت می کند ۴۰ تا ۸۰ هزار دلار است؛ وظیفه وی نوشتن متن هایی است که در داخل کلوچه ها از آن ها استفاده می شود و معمولا کارخانه های تولید این کلوچه ها عده ای از این دسته از کارمندان را به استخدام درمی آورند.

۱۰-ایستادن در صف

درآمد کسی که در این حوزه فعالیت می کند هفته ای هزار دلار است؛ در دنیای امروز که خیلی از افراد آنقدر پر مشغله هستند که وقت کافی برای ایستادن در صف را ندارند و یا حوصله این کارها را ندارند به ازای ایستادن در صف به اشخاصی که این کار را می کنند پول می دهند.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حقوق دلار کشتی حیوانات خانگی یوتیوب درآمد خانواده مصاحبه پرستار پول حقوق حیوانات خانگی درآمد دلار یوتیوب شغل عجیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد | روزی روزگاری ۲۱ مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران

همشهری آنلاین-بهاره خسروی : مثل معروف «یکی به نعل می‌زند و یکی به میخ» را شاید زیاد شنیده باشید. این مثل با خودش حکایتی از حرفه نعل‌بندان تهران قدیم دارد که روزگاری برای کسب رزق و روزی به نعل و میخ می‌زدند. در روزگاری که خبری از اتومبیل و ماشین های بابری غول‌پیکر نبود همه خدمات حمل و نقل مسافر و بار بر دوش چهار پایان بود. به همین دلیل اکثر مردم در خانه یک یا دو حیوان چهارپا را نگهداری می کردند و حفظ سلامتی و تجهیز آن از اوجب واجبات محسوب می شد که نعل و پالان برای این زبان بسته‌ها از آن جمله بود.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

در واقع نعل و پالان حکم لوازم یدکی را برای حیوانات داشتند و همه سعی می کردند بهترین آن را برای حیوان خود تهیه کنند. بنا به تعریف ریش‌سفیدان تهران، با وجود اینکه نعل‌بندی از مشاغل پرمشتری و پردرآمد بود، اما بیشتر شغلی پیرمردی محسوب می‌شد و جوان‌ها علاقه چندانی به دنبال کردن این حرفه نداشتند. بازارچه «عباس هرندی»، انتهای بازار چهارسوق، که به یک سه‌راهی ختم می‌شد، تا حوالی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) از راسته‌های معروف نعل‌بندان تهران قدیم بود.

پالان‌دوزی هم از مشاغل هم‌خانواده نعل‌بندی محسوب می‌شد، چرا که در گذشته رفع و رجوع امور خانه و محل کسب و کار بدون چهارپا میسر نبود و قرار گرفتن اشیا و افراد روی چهارپا مستلزم داشتن پالان بود. بر این اساس، نوع و کیفیت پارچه و مواد اولیه ساخت یک پالان بسیار مهم بود. هر پالان‌دوزی که این اصل را در کنار مشتری‌مداری رعایت می‌کرد قطعاً آوازه و شهرتی میان مردم نصیبش می‌شد. این حرفه هم مانند نعل‌بندی پرمشتری بود.

جعفر شهری در کتاب «تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم/ زندگی، کسب و کار» به تعداد ۲۱ مغازه پالان‌دوزی در بازار تهران اشاره می‌کند. در تهران پاتوق بیشتر پالان‌دوزان و نعل‌بندان بازار «عباس هرندی» حوالی سر قبر آقا در چهارراه مولوی بود.

کد خبر 844527 برچسب‌ها مشاغل هویت شهری تهران

دیگر خبرها

  • منشی درمانگاه روزی ۳۰ میلیون تومان سرقت می‌کرد
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)
  • نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد | روزی روزگاری ۲۱ مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران
  • فیلم/ عجیب ترین جاده جهان را تماشا کنید!
  • عکس| دست نیافتنی ترین تیم های جهان را بشناسید
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • قیمت بیت کوین، امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دریافت نیمی از مالیات‌ها از یک درصد افراد پردرآمد
  • تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی همدان در بودجه سال ۱۴۰۲